Sista tre veckor hade jag mycket ont i mitt knä, som var opererat på MAS för ett tag tillbaka. Bestämde mig att tiden är inne att ta kontakt med ortopeden igen. Imorse ringde jag MAS växel - väntade i luren ett tag, men kom fram till slut. Därifrån skulle jag bli kopplad vidare. Har väntat i luren igen en lång tid, sedan fik veta att jag var felkopplad och fik två nya nummer att ringa på. På det ena vad det upptaget jämnt, på det andra var det autosvar "ring efter kl.12.30". Har ringt på det andra numret sedan 12.30 - så vad det upptaget där. På det första numret inget svar - satte telefonen på högtalare, arbetade och väntade på svaret, som kom efter ca 30 minuter: "Ortopeden..." Jag förklarade mitt ärende och fick höra ett mycket barskt "Du skall ringa på våra telefontider".
Hur kunde jag veta det? Hur kunde jag veta deras telefontider? Jag har ju fått deras nummer från växel! Fik höra då att "de i växel kan inte våra tider" och "du måste ha remiss för att få tid hos oss, det gäller alla som varit hos oss mer än tre månader tillbaka". Ja – ha - ja, där ser man. Klockan är nu 13.45 så jag kom fram på så där 5 – 6 timmar och fick besked. Tur för mig som kunde ringa från arbetsplatsen. Skall jag ringa vårdcentralen imorgon eller kanske bäst att vänta ett tag till?...
|