CITAT (Maggan H @ 24-10-2008, 16:30)

Åh men Anki, har du verkligen inga fröer som inte kräver strat? Kolla upp noga innan du säger nej!

Jag har inga som jag kan få till så pass många fröportioner av.
Du bestämmer Maggan men en tanke/förslag……
Vore det inte lite kul om vi fick prova att så frön på diverse olika sätt. Jag misstänker att det finns folk här som aldrig haft frön ute för kylning och det här kunde vara ett ypperligt tillfälle att få prova.
Om du nu bestämmer att även frön som ska kylas får vara med så kommer jag i god tid att skicka ut fröna och utförliga såanvisningar. När jag anser att det börjar bli sådax startar jag en tråd om ”Anki V.s frön”
Alla skulle kunna så på ungefär samma dag och sedan ta in dom samtidigt för groning.
En annan sort kanske ska sås senare och den frödonatorn gör lika dvs. skickar frön och anvisningar och startar en tråd…... Tänk vilka livfulla trådar vi skulle kunna få.
Är vi 20 stycken som donerar frön så skulle vi kunna få till 20 trådar med lyckanden, misslyckanden, frågor och funderingar. Tror man att man listat ut vad man fått så PM.ar man till donatorn och får en bekräftelse på om det är rätt eller fel.
Det finns säkert en hel del tankefel i resonemanget ovan men det är i alla fall en ”tanke”
/Anki