Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lightprodukter
          Lightprodukter
          Köper du, eller köper du inte...
          Jag köper lightprodukter, och kommer göra det i fortsättningen också. [ 14 ] ** [25.93%]
          Jag köper lightprodukter, men kommer sluta med det. [ 1 ] ** [1.85%]
          Jag köper inte lightprodukter, men kommer kanske att börja. [ 0 ] ** [0.00%]
          Jag köper inte lightprodukter, och kommer inte börja. [ 39 ] ** [72.22%]
          Totalt antal röster: 54
          Gäster kan inte rösta 
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-10-2008, 11:18
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Kat @ 26-10-2008, 10:43) *
          Gills lättmjölk?
          I så fall ja. Jag gillar inte för mycket mjöksmak.
          Men i övrigt innehåller lightprodukterna mest en massa ersättning eller helt enkelt mera vatten, så de blir mindre dryga och man måste ta mera, så därför undviker jag dem.

Världen är full av örter som inte är nyttiga för oss, så det där tycker jag är en lite märklig teori. Vad sägs om exempelvis tobak, opium, spikklubba, belladonna, vit flugsvamp eller stormhatt?

Det som du nu radar upp är alla växter som använts sedan urminnes tider som olika läkemedlel. Sedan att de har "förädlats" med tiden och i o m börjat användats dom olagliga droger har ju inte med saken att göra eller hur?

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-10-2008, 12:05
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Håller mig till gamla beprövade "naturliga produkter" - försöker samtidigt vara lite försiktig med socker och fett....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Kat
          Inlägg 26-10-2008, 22:19
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (Lady Hamilton @ 26-10-2008, 11:18) *
          Det som du nu radar upp är alla växter som använts sedan urminnes tider som olika läkemedlel. Sedan att de har "förädlats" med tiden och i o m börjat användats dom olagliga droger har ju inte med saken att göra eller hur?

Huruvida en växt är olaglig eller inte har ganska lite att göra med dess skadlighet faktiskt.
          Det förekommer ganska ofta att folk tror att örter skulle vara mera harmlösa än andra preparat just på grund av det faktum att de kommer ifrån naturen. Få saker kan vara mera verklighetsfrämmande.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-10-2008, 22:25
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Kat @ 26-10-2008, 22:19) *
          Huruvida en växt är olaglig eller inte har ganska lite att göra med dess skadlighet faktiskt.
          Det förekommer ganska ofta att folk tror att örter skulle vara mera harmlösa än andra preparat just på grund av det faktum att de kommer ifrån naturen. Få saker kan vara mera verklighetsfrämmande.

Där håller jag med dig fullständigt tummenupp.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Bee
          Inlägg 27-10-2008, 14:07
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

I vårt kylskåp finns lightprodukter och dom kommer vi att fortsätta köpa. Maken är diabetiker och han behöver ha dom.
          Jag är delvis på tvärs med hans dietist ang att använda smör i matlagningen. Jag tar lite smör och resten olja när jag steker, en tesked räcker långt. Hon tycker jag skall undvika smöret och jag säger hellre äkta vara men mindre mängd. Det jag tycker är riktigt tråkigt är Lätta minimargarin på smörgåsen. (Hehe, Kesella som någon föreslog som alternativ är inget alternativ hos oss!). Margarinet har en enda funktion och det är att klistra fast ostskivan mot brödet. Då är det bra om det åtminstone inte smakar alltför illa.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          ingrids
          Inlägg 27-10-2008, 14:09
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Light är ju ett bökigt begrepp, jag undviker produkter där fett och socker ersatts med konstiga saker. Samtidigt har jag blivit riktigt irriterad över när jag köpt söta "full" produkter och hittat sötningsmedel i innehållsförteckningen lik förbaskat! Det smyget tycker jag nästan är värre än light-produkter, som ju står för vad de är även om jag inte uppskattar dem.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Berith
          Inlägg 27-10-2008, 15:10
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Visst är lightprodukter ett bökigt begrepp! Och jag hade inte en tanke på alla som ersätter "vanliga" varor med light av medicinska själ när jag gjorde omröstningen. Jag tänkte mest på dom som byter ut naturligt socker mot nåt konstgjort - som iaf jag tror man blir fetare av - när det pratas om att man ska dra ner på socker.

När det gäller t.ex. grädde så köper jag Arlas original på 40% fett istället för den på 36% med karragenan. Hade ingen aning om vad karragenan var för något, tills någon här berättade att det var samma förtjockningsmedel som i shampoo.... sick.gif Visst, det är ätligt, men just det där att det var medlet som gjorde shampoo tjockt fick mej att hålla kvar vid den grädden jag alltid använt tidigare.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Euphorbia
          Inlägg 27-10-2008, 19:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 10 195

Jag undviker helt produkter med sötningsmedel, får ont i magen av aspartam och är rädd för suckralos (det är dessutom äckligt).
          Väljer lättsockrade alternativ om det finns, tex.i senap och lingonsylt är det stooor skillnad mellan olika märken.
          Stevian står i köksfönstret endbart för att det är en kul grej, andvänds nästan aldrig, föredrar smaken av socker tongue.gif .

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-06-2026, 20:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon