Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är du med i Postkodlotteriet?
          Whiskuchi
          Inlägg 27-10-2008, 18:20
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Nej, jag är inte med, har inga planer på att gå med och är HJÄRTLIGT trött på all skit de skickar ut.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 27-10-2008, 19:17
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag har aldrig varit men med är våldsamt trött på de mängder med reklam som de skickar hit. Hur stora belopp lägger de på reklam egentligen? Vinnare i postkodlotteriet är ju de som trycker och distribuerar reklamen i alla fall.

Citera
          Netha
          Inlägg 28-10-2008, 21:20
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (Gunilla T @ 27-10-2008, 16:59) *
          Ja, jag är med sedan något år tillbaka..och anledningen är WWF. Jag är sannerligen ingen spelare i vanliga fall..köper aldrig lotter eller något annat av den enkla anledningen att jag inte tror på vinst!!

Men jag gillar programmet med frågesport och när jag såg att WWF skulle vara bidragsmottagare gick jag med. Inte för att jag tror på vinst nu heller men du har så rätt Netha, jag skulle inte bidra på samma sätt annars!

Gillar också frågesportprogrammet smile.gif och när man ser vart och hur mycket pengar från lotteriet går ... då blir åtminstone jag glad. tummenupp.gif

Årets utdelning till Svenska PostkodsLotteriets välgörenhetsorganisationer - 345 miljoner kronor.

Förmånstagare är ... Alzheimerfonden, Barncancerfonden, BRIS, Cancerfonden, Hjärt- och Lungfonden, Läkare utan gränser, Rädda Barnen, Sjöräddningssällskapet, SOS Barnbyar, Svenska Postkodstiftelsen, Svenska Röda Korset, Sveriges Stadsmissioner, UNICEF Sverige samt Världsnaturfonden WWF.

Citera
          Anma
          Inlägg 28-10-2008, 22:36
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Är med sedan ett år. Har funderat på att avsluta, men i dag råkade jag ha på postkodmiljonären och såg att stadsmissionen fick 10 miljoner. Och läkare utan gränser lika så. Så nu har jag bestämt mig för att fortsätta vara med. 10 miljoner räcker till många månaders medverkan, har nämligen bestämt att mina pengar går till stadsmissionen varje månad... smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-10-2008, 22:49
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Börjar inte detta likna väldigt mycket reklam? Reklam som många vill slippa. Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Och nej jag är inte med och kommer aldrig att vara, det överlåter jag med varm hand till dem som har ett överflöd.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 29-10-2008, 06:21
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Anma @ 28-10-2008, 22:36) *
          ---såg att stadsmissionen fick 10 miljoner. --- 10 miljoner räcker till många månaders medverkan, har nämligen bestämt att mina pengar går till stadsmissionen varje månad... smile.gif

Okunnigheten lyser... sleep.gif Vad är stadsmissionen?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 29-10-2008, 06:56
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Berith @ 29-10-2008, 06:21) *
          Okunnigheten lyser... sleep.gif Vad är stadsmissionen?

Stadsmissionens sida - Förekommer tydligen som nånting andligt i dom största städerna.

Som nånting andligt stöd skulle jag skrivit!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          herkules
          Inlägg 29-10-2008, 09:15
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 29-10-2008, 06:56) *
          Stadsmissionens sida - Förekommer tydligen som nånting andligt i dom största städerna.
          Som nånting andligt stöd skulle jag skrivit!

så mycket mer handfast hjälp än den stadsmissionen ger är svår att finna, de hjälper hemlösa och fattiga med mat, kläder, pengar och sovplats.
          alltså det de sociala myndigheterna egentligen ska stå för.
          de prackar inte på folk någon andligt, de pratar öht inte om sin tro om man inte själv ber om det, de bara hjälper folk.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 29-10-2008, 11:00
          Länk hit: #29

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 28-10-2008, 22:49) *
          Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Men Stintan då....visst är det kul att få vara lite godhjärtad ibland och även få visa det flirting.gif

Vi traskar ju omkring i livet med tyngden av Luther på ena axeln och Jante på den andra...och det ger oss bara ont i axlar och nacke!

Citera
          Netha
          Inlägg 29-10-2008, 11:29
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 28-10-2008, 22:49) *
          Börjar inte detta likna väldigt mycket reklam? Reklam som många vill slippa. Varför är det viktigt att tala om för alla hur bra och godhjärtad man är som bidrar till att en massa organisationer får tillskott i kassan så att dom kan fortsätta med sina behjärtansvärda insatser?

Och nej jag är inte med och kommer aldrig att vara, det överlåter jag med varm hand till dem som har ett överflöd.

Men jag har väl inte sagt något om "bra ocfh godhjärtad" och inte har jag något överflöd.

Förstår inte varför du reagerar som du gör.
          Här har tidigare skrivits om t.ex fadderbarn, hur många som har det osv.
          Därför tyckt e jag det var intressant
          att se om/hur många som var med i postkoden eftersom ju det i bägge fallen handlar om välgörenhet.

Citera
          herkules
          Inlägg 29-10-2008, 11:34
          Länk hit: #31

Medlem

egentligen tycker jag inte om välgörenhet, tycker inte att den ska behövas.
          men eftersom det ser ut som det gör i sverige och världen så tycker jag att postkodlotteriet är ett utmärkt sätt att skänka pengar på.

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 29-10-2008, 11:39
          Länk hit: #32

Gäster

CITAT (herkules @ 29-10-2008, 11:34) *
          egentligen tycker jag inte om välgörenhet, tycker inte att den ska behövas.
          men eftersom det ser ut som det gör i sverige och världen så tycker jag att postkodlotteriet är ett utmärkt sätt att skänka pengar på.

Precis ... och Rosa bandet, BRIS m.fl är ju också välgörenhet.
          Tror tyvärr inte att något land klarar allt med skattemedel.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-10-2008, 12:29
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Netha @ 29-10-2008, 11:29) *
          Men jag har väl inte sagt något om "bra ocfh godhjärtad" och inte har jag något överflöd.

Förstår inte varför du reagerar som du gör.
          Här har tidigare skrivits om t.ex fadderbarn, hur många som har det osv.
          Därför tyckt e jag det var intressant
          att se om/hur många som var med i postkoden eftersom ju det i bägge fallen handlar om välgörenhet.

Äsch ber om ursäkt men jag läste nog tråden vid fel tidpunkt blush.gif (hade just kollat saldot på kontot efter att ha betalat hyra och el).
          Självklart har jag ingenting emot välgörenhet, synd bara att det ska behövas.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 29-10-2008, 15:01
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 29-10-2008, 12:29) *
          Äsch ber om ursäkt men jag läste nog tråden vid fel tidpunkt blush.gif (hade just kollat saldot på kontot efter att ha betalat hyra och el).

fast lite rätt har du i det du skrev - det finns faktiskt folk som mår så himla bra iom att de skänker pengar, de måste verkligen tala om hur duktiga och medmänskliga de är, FAST INTE I DEN HÄR TRÅDEN ELLER PÅ ODLA ÖHT, jag mår illa av såna människor.. förtydligar mig igen, detta är inget jag läst eller tyckt på odla utan IRL.

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 29-10-2008, 22:14
          Länk hit: #35

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 29-10-2008, 12:29) *

OK, du är ursäktad.
          Alla kan vi ha dålig dag.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 08:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon