CITAT (Gillan @ 18-11-2008, 18:37)

Nu tror ju inte jag för ett ögonblick att det skulle vara en "odlait" som håller på med detta spammande när det gäller receptfria medikamenter eller som nu porr.
Men det ska bli väldigt intressant att se vad du kommer fram till/får hjälp med

Hej igen!
Nä, jag har nog också väldigt svårt för att tro att det är någon på odla.
Jag började i alla fall i morse med att ta kontakt och rådgöra med en barndomsvän som arbetar som polis på en av avdelningarna här i mitt distrikt. (låter som om jag vore sheriff..."mitt distrikt"..

) Hon tyckte definitivt att det skulle anmälas men för tillfälligt så fanns det ingen IT-spaningsgrupp på området, sa hon.
Hon tyckte också att Odla måste komma på eller hitta ett system där sådant här filtreras bort.
Jag fick ringa om och begära "PKC-Anmälan". Då hamnade jag hos en kvinna som tog emot anmälningar, i Västra Götaland. Jag berättade om mitt ärende och hon blev så förtvivlad över att det sprids såna här sidor på "vanliga" sidor. Hon sa att det är Odla, som är målsäganden, som måste göra polisanmälan.
Vi fortsatte att prata och jag berättade att jag blev så upprörd för att min son brukar gå in och läsa roliga historier på Odla och att jag tyckte att det finns nog så mycket skit i samhället att han inte skulle behöva möta det hemma i köket, vid datorn...
Efter en stund så sa hon att hon ville rådgöra med en av sina kollegor. Jag hörde hur dom pratade och när hon kom tillbaka till luren så sa hon att jag skulle kontakta chefen för IT-Brottsgruppen i Göteborg för att få hans synpunkt av det hela.
Sagt och gjort! Jag ringde Brottsgruppen i Gbg och fick prata med chefen... Han blev väldigt engagerad och berättade att Rikskriminalen i Sthlm just nu höll på att "rensa upp" på marknaden. Dom behövde så mycket information som dom kunde få in. Han var mer eller mindre "eld och lågor" och bad att jag skulle ringa Sthlm. Medan jag väntade i luren så hörde jag hur han gick runt och frågade flera på sin avdelning om namn och telefonnummer till vem jag skulle kontakta. Så fick jag det och vi lade på.
När jag så äntligen kom fram till Rikskriminalen i Sthlm så satt peronen jag sökte i möte. Mötet skulle vara fram till 15.30. Jag fick lämna ett meddelande om vad det gällde och jag sa att XXXX på IT-Brottsgruppen i Gbg bett mig ringa. "Va..??? sa hon, har HAN, XXXX bett dig att ringa hit?" -Ja, sa jag. -Oj då, sa hon...
Hon skulle hälsa och meddela att jag skulle ringas upp.
Jaaa, sedan vet jag inte om mötet drog ut på tiden eller vad som skett för ingen har hört av sig i alla fall...
Men, Jag tänkte att jag har ju direktnumret. Så i morgonbitti efter frukosten så ska jag ringa Rikskrim igen.
Vet inte, men kanske vore det idé att inte anmäla eventuella nya spam till Admin på ett tag, så att dom har lite att gå på om det blir någon utredning.
Vad tycker NI? Är jag ute på hal is, tror ni?