Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Av de frön jag sådde finns det inget kvar av. Allt har återgått till ursprungsstadiet.
Jag kastade burken förra veckan så jag har givit upp den här kampen.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
CITAT (blomkronan @ 24-03-2009, 21:07)
Till Vinnare utser jag ANKI V
som var den enda som lyckades gissa rätt
GRATTIS
Jag tackar så mycket .
Jag kopierar in texten som förklarar för blomkronan hur jag kom fram till rätt frö.
"Det var både en slump och lite detektivarbete som gjorde att jag hittade rätt.
Först så var jag helt inställd på att det skulle vara en utplanteringsväxt men när jag såg växtens utbredningsområde så började jag fundera på krukväxter.
Ett tag var jag även inne på att det skulle vara en ”sommarblomma” men uteslöt det pga. den långa utvecklingstiden. Vem orkar så sommarblommor i november som ska passas ända fram till juni? Jag funderade också på om du kanske hade varit på semester och plockat hem frön men i så fall skulle det i det närmsta vara omöjligt att lista ut vad det var.
Jag började söka på det som jag hade i mitt eget fönster och så snubblande jag över precis den text du knyckt från Internet".
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
Antal inlägg: 696
Medlem nr: 11 610
[quote name='Anki V' date='24-03-2009, 21:22' post='994018'] Jag började söka på det som jag hade i mitt eget fönster och så snubblande jag över precis den text du knyckt från Internet".[/i]