Full version: blomkronans frö
Sidor: 1, 2, 3, 4
blomkronan
Hej Allihopa nu har dom flesta fått fröna, vi får vänta ett par dagar med att så, så vi ser att alla frön kommer fram!

Jag skickade med lite vitmossa till alla, tänkte att alla kanske inte har vitmossa hemma, men såjord har väll alla crazy.gif .

Med tanke på var växten kommer ifrån så tror jag inte att den behöver kylperjod, har ni sand hemma så kan det inte vara fel att blanda i lite, med tanke på hur växten vill stå.

g.gif hur gör vi nu confused.gif Tävling!... Gissa vilket frö det är, kan nog en del av er redan göra nu!!!
Har fått in ett rätt svar redan... ska vi hålla det hemligt ett tag för dom som inte har kommit på det!, P:Ma mig om ni tror att ni vet, så vi får hålla spänningen uppe i ett tag... Men jag tänkte avslöja på fredag vilken frö det är så vi kan komma på hur det bästa såsättet är...

Tävlingens utmaning blir att få den att gro och växa...

//Mari
blomkronan
Här kommer lite mera info jag kom på att jag glömde säga...

Jag har provsått i "bara" mossa, och i "bara" jord och ett till sätt som jag inte avslöjar än...

Men jag tror på att man ska blanda mossa, jord och ev sand...

Vitmossan lägger ni i blöt den löser upp sig direkt... till er som inte vet flirting.gif .
Gillan
Näääe, inte ska du väl avslöja redan på fredag vad det är! Jag tänker då inte avslöja vad mina är innan de kommit upp och att man då kan gissa sig till det naughty.gif

Och att det var vitmossa du skickade med kunde väl varenda människa se angel_not.gif .............
blomkronan
CITAT (Gillan @ 19-11-2008, 23:31) *
Näääe, inte ska du väl avslöja redan på fredag vad det är! Jag tänker då inte avslöja vad mina är innan de kommit upp och att man då kan gissa sig till det naughty.gif

Och att det var vitmossa du skickade med kunde väl varenda människa se angel_not.gif .............

Om du inte vill veta... så ska jag förstås INTE avslöja det här...
Det räcker med att en inte vill veta, om ni vill gissa så gör det inte här än... P:Ma
Maggan H
Näe, för jisses, tala inte om vad det är! ninja.gif Jag vill inte veta-än! Men kan man ha denna växt inne på fönsterkarmen? Om vi sår redan nu i helgen och den gror snabbt, så växer den kanske oss ur hus och hem innan vi kan plantera ut den i vår?? blink.gif Med tanke på frönas storlek lär det bli en störra växt.... angel_not.gif
Rosmarin
Tala inte om vad det är Blomkronan! Då blir det ju ingen tävling! rtfm.gif

Vi kanske ska bestämma redan nu hur vi ska göra i fråga om avslöjandet av vars och ens fröer. Ska alla ha gissat innan det rätta svaret avslöjas eller hur tycker ni andra?

CITAT (blomkronan @ 19-11-2008, 23:00) *
Men jag tänkte avslöja på fredag vilken frö det är så vi kan komma på hur det bästa såsättet är...

//Mari

Jag har inte fått dina fröer än, men hit tar det ju lite längre tid då... sleep.gif och fredag är ju imorgon ... crying.gif

Jag väntar med spänning!!! yes.gif
Gillan
CITAT (Rosmarin @ 20-11-2008, 08:39) *
Tala inte om vad det är Blomkronan! Då blir det ju ingen tävling! rtfm.gif

Vi kanske ska bestämma redan nu hur vi ska göra i fråga om avslöjandet av vars och ens fröer. Ska alla ha gissat innan det rätta svaret avslöjas eller hur tycker ni andra?

Jag har inte fått dina fröer än, men hit tar det ju lite längre tid då... sleep.gif och fredag är ju imorgon ... crying.gif

Jag väntar med spänning!!! yes.gif

Jag tycker att alla ska ha gissat innan sanningen avslöjas. Det blir lite mer spännande då ( men det är bara vad jag tycker ). Jag hade dessutom tänkt mig att inte skicka med bruksanvisning. Den hade jag tänkt mig att lägga ut här när det är dags att så, men det kanske är jättedumt dunno.gif
Rosmarin
CITAT (Gillan @ 20-11-2008, 08:49) *
Jag tycker att alla ska ha gissat innan sanningen avslöjas. Det blir lite mer spännande då ( men det är bara vad jag tycker ).

Jag också!!! yes.gif

CITAT (Gillan @ 20-11-2008, 08:49) *
Jag hade dessutom tänkt mig att inte skicka med bruksanvisning. Den hade jag tänkt mig att lägga ut här när det är dags att så, men det kanske är jättedumt dunno.gif

Att vi får en bruksanvisning i en eller annan form är väl huvudsaken... Kan dock vara praktiskt om man kan ta med sig bruksanvisningen ut till planteringsplatsen om man har många olika frön att så samtidigt.
Gillan
CITAT (Rosmarin @ 20-11-2008, 08:57) *
Att vi får en bruksanvisning i en eller annan form är väl huvudsaken... Kan dock vara praktiskt om man kan ta med sig bruksanvisningen ut till planteringsplatsen om man har många olika frön att så samtidigt.

Du har en poäng där Rosmarin tummenupp.gif ! Alla har ju inte tillgång till skrivare och kan skriva ut det som skrivs här. Tänkte inte så långt....Sorry blush.gif
blomkronan
Jag håller med... alla ska gissa rätt först. Jag trodde bara att, "nu har mer än hälften gissat rätt" bara för att en hade gjort det!!!

Men jag håller med om att spänningen ska inte tas i från den som fortfarande går och gissar och väntar på att dom ska gro.

Det är bra att vi får prova oss fram efter "regler"

Då föreslår jag att man P:Mar sin gissning till "uppdragsgivaren"

Glömde föresten berätta växten är två-årig, och är mycket vanlig även i sverige/norden, jag skev om ursprunget för att ni skulle kunna hjälpa till och bedömma om den behöver köldperjod....VAD TROR NI!
Den är inte vinterhärdig i norden, vi har för kalt!

CITAT
Jag har inte fått dina fröer än, men hit tar det ju lite längre tid då... och fredag är ju imorgon ...
Jag väntar med spänning!!!

Sej till när fröna kommer... då vet vi hur många dagar extra det tar till dig, och nästa gång någon skickar frö, kan man skicka x antaldagar innan till dig och då får alla sina samtidigt... yes.gif

//Mari
Gillan
CITAT (blomkronan @ 20-11-2008, 09:10) *

//Mari

Låter som en bra ide´, eller så gissar vi hej vilt i tråden ( utan att få svar )och får oss en massa extra skratt ( skratt kan man aldrig få nog av ) laugh.gif
Eva i Höga
Jag har heller inte fått mina frön än -cry-.gif men det är väl snigelpost här också.

Jag tycker nog att vi kan gissa i tråden men inte få något svar. Vill man absolut ha svar får man pm:a till frögivaren.
blomkronan
CITAT (Eva i Höga @ 20-11-2008, 10:00) *
Jag har heller inte fått mina frön än -cry-.gif men det är väl snigelpost här också.

Jag tycker nog att vi kan gissa i tråden men inte få något svar. Vill man absolut ha svar får man pm:a till frögivaren.

Om något brev inte kommer fram så har jag extra frön... men vi väntar till fredag då borde alla frön vara framme.

tummenupp.gif bra idé att gissa i tråden blir ju mycke roligare för alla... naughty.gif.
Anki V
Jag var ju ganska så säker så jag vågade inte skriva i tråden....Jag ville ju inte förstöra något unsure.gif .

När "mina" frön gror så kommer det nog att vara en och annan som knäcker gåtan ganska snabbt och jag skulle också föredra att ni PM:ade.

/Anki
Solstorm
Vilken fin såbeskrivning och vilken service med vitmossa också!

Eva, om du inte får dem i morgon så kan du få hälften av mina. Vi bor ju inte så långt från varandra.

Bara för att jag råkar ha fått fröna snabbt den här gången så kan jag tala om att jag får ofta posten med flera veckors fördröjning här. Därför är det okej om ni skickar frön till mig en månad före alla andra whistling.gif naughty.gif
Rosmarin
Ingenting idag med posten... no.gif men visst ska jag säga till när de kommer fram.
Eva i Höga
Nu har jag fått mina frön!! thanks.gif
Och vilken fin lapp du skickade med, blomkronan! bravo.gif Min lapp är inte så fin men ni får vara nöjda ändå.
Solstorm, det var snällt av dig att du ville dela med dig om jag inte fick, men nu är de här i alla fall. Men tusen tack!
Rosmarin
Jag blir ju så himla nyfiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas de kommer snart!!!
Rosmarin
CITAT (blomkronan @ 20-11-2008, 09:10) *
Jag håller med... alla ska gissa rätt först. Jag trodde bara att, "nu har mer än hälften gissat rätt" bara för att en hade gjort det!!!

Men jag håller med om att spänningen ska inte tas i från den som fortfarande går och gissar och väntar på att dom ska gro.

Det är bra att vi får prova oss fram efter "regler"

//Mari

Det är väl bra! ?

CITAT (Eva i Höga @ 20-11-2008, 10:00) *

Trådarna kommer ju att bli himla skoj om vi gör det så det är ju också bra.

confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif
blomkronan
CITAT (Rosmarin @ 21-11-2008, 10:05) *
Jag blir ju så himla nyfiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Rosmarin, vad tror du? hur många dagar brukar det ta för brev från sverige till dig? Kan dom ha "stoppat" ditt brev för att det var något tjockt i? jag räknade med att det skulle ta max tre dagar att komma fram, att du skulle få det i dag... vi får se i kväll biggrin.gif
Eva i Höga
Jag förstår inte hur ni kan gissa redan nu vad blomkronans frön är för något. Jag har inte blekaste aning, men det ska bli kul att läsa gissningar här i tråden.
Maggan H
CITAT (Rosmarin @ 21-11-2008, 10:05) *

Detta är ju värre än att vänta på Jultomten! santa.gif

Har du inte fått dem idag heller, Rosmarin?
*Ulrica*
shy.gif Jag har fått frön idag... så spännande! yes.gif
Får jag vara med på dessa fröerna bara? blush.gif
Jag vet att jag drog mej ur men nu när jag ändå fick frön...
Anki V
*Ulrica*

Du kommer att få av mig också varken du vill eller inte tongue.gif .
Kuvertet står färdigskrivet och frankerat sedan en tid tillbaka. Vill du inte ha fröna så kommer jag att viska i ditt öra vad det är så du kan bestämma om du vill så eller byta bort dem.

Jag kan berätta att det är en perenn som blommar år 1 vid tidig sådd.

/Anki
Margith
Hej!
Nu är jag hemma igen efter en veckas jobb på annan ort och på mitt köksbord låg det ett spännande, handskrivet, lite halvtjockt kuvert yahoo.gif
Tusen tack smiley_small_hug.gif

Om jag får tycka, så tycker jag att det är roligast om vi gissar vad det är för nåt i tråden och när givaren tycker att tillräckligt många gissa rätt, avslöjar vad det är.
Men avslöjandet ska inte komma förrän åtminstone några fått fröerna att gro.
Tycker jag...
*Ulrica*
Anki V - jag kommer inte att kunna hålla mej! tongue.gif

Sån vitmossa som vi fick med av blomkronan har jag aldrig sett förut. Jag har bara sett levande i skogen. Är den bara torkad eller är det gjort något mer med den? Väldigt, väldigt fint litet brev vi fick med förresten, blomkronan! wub.gif
Gillan
WOOW!!! Det här är ju mer spännande än..........................spännande!!!! yahoo.gif bravo.gif
Rosmarin
CITAT (blomkronan @ 21-11-2008, 10:19) *
Hej Rosmarin, vad tror du? hur många dagar brukar det ta för brev från sverige till dig? Kan dom ha "stoppat" ditt brev för att det var något tjockt i? jag räknade med att det skulle ta max tre dagar att komma fram, att du skulle få det i dag... vi får se i kväll biggrin.gif

Brev till Frankrike kan ta allt från som du skriver tre dagar upp till veckovis ibland. Men igår kom ditt brev med posten minsann!!! yahoo.gif Tack! thanks.gif
Jättegulligt instruktionsbrev!!! wub.gif
Och vad kan detta vara för frön... confused.gif ? Gissar vi i tråden eller PMar vi till dig Blomkronan?
Maggan H
Vi inväntar intruktioner från dig när du kan, blomkronan, jag talar Här om för övriga att din son blev påkörd häromdan, utan skador tack o lov, av en smitare. Du har haft mycket med detta så vi inväntar som sagt när vi ska så!
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 22-11-2008, 10:39) *
Vi inväntar intruktioner från dig när du kan, blomkronan, jag talar Här om för övriga att din son blev påkörd häromdan, utan skador tack o lov, av en smitare. Du har haft mycket med detta så vi inväntar som sagt när vi ska så!

Ja Blomkronan, ta den tid du behöver för att ordna upp den här hemska historien för allt i världen! Fröna och vi andra kan vänta. smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Anki V
Flyttat!

Felpostat blush.gif
/Anki
Kajsa i Arvika
Fattar inte heller hur i kan gissa redan! Hrrmmm... finns det nån sajt man kan söka på utseende..... g.gif
Anki V
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-11-2008, 16:16) *
Fattar inte heller hur i kan gissa redan! Hrrmmm... finns det nån sajt man kan söka på utseende..... g.gif

När alla gissat klart ska jag berätta hur jag kom på vad det var......Det är egentligen inte så konstigt rotfl.gif

/Anki
blomkronan
Hej allihopa.
Min son mår bra, han hade ängla vakt. Traktorn kom inte i så hög fart, och som jag berätta i tråden så "kan han ramla" tackvare judo träning biggrin.gif .

Har varit och jobbat i dag därför har jag inte varit här...

Men tack vare Anki V vet jag nu hur vi ska få dom att gro yahoo.gif Hon hitta på nätet instruktioner...

* behöver 14 timmar ljus.
* Hög luftfuktikhet 60-90% (påse på)
* Så ovan jord! dom ska ligga... lite mossa över kanske så dom hålls fuktiga.
* värme 20-25 grader
* kan gro på 7-90 dagar
* Kan läggas i vatten 24 timmar innan sådd
* kan sås på orgidébark blandad med mossa om ni har annars går det bra med jord.
* spreja med vattenflaska var 3-4 timma första 4 dagarna (dagtid... natten sover vi)

TACK Anki V för att du hittade såråd, nu kanske vi har vår första grodd om en vecka naughty.gif vem blir det... som kommer först giggle.gif

Jag tycker att ni gissar i tråden och så svarar jag inte... naughty.gif förens alla har gissat rätt...

Nu har väll alla fått fröna, nu kör vi yahoo.gif
Maggan H
CITAT (blomkronan @ 22-11-2008, 17:39) *
Hej allihopa.
Min son mår bra, han hade ängla vakt. Traktorn kom inte i så hög fart, och som jag berätta i tråden så "kan han ramla" tackvare judo träning biggrin.gif .

Har varit och jobbat i dag därför har jag inte varit här...

Men tack vare Anki V vet jag nu hur vi ska få dom att gro yahoo.gif Hon hitta på nätet instruktioner...

* behöver 14 timmar ljus.
* Hög luftfuktikhet 60-90% (påse på)
* Så ovan jord! dom ska ligga... lite mossa över kanske så dom hålls fuktiga.
* värme 20-25 grader
* kan gro på 7-90 dagar
* Kan läggas i vatten 24 timmar innan sådd
* kan sås på orgidébark blandad med mossa om ni har annars går det bra med jord.
* spreja med vattenflaska var 3-4 timma första 4 dagarna (dagtid... natten sover vi)

TACK Anki V för att du hittade såråd, nu kanske vi har vår första grodd om en vecka naughty.gif vem blir det... som kommer först giggle.gif

Jag tycker att ni gissar i tråden och så svarar jag inte... naughty.gif förens alla har gissat rätt...

Nu har väll alla fått fröna, nu kör vi yahoo.gif

Ssssccccchhhhhhwwwwuuuunnnngg!

Det var bara jag som for ner för trappan och hämtade krukor, jord, sprayflaska, påse och ---ja allt! Kan man ha roligare en lördagkväll?? Näe inte jag!
blomkronan
CITAT (Maggan H @ 22-11-2008, 18:48) *
Ssssccccchhhhhhwwwwuuuunnnngg!
Det var bara jag som for ner för trappan och hämtade krukor, jord, sprayflaska, påse och ---ja allt! Kan man ha roligare en lördagkväll?? Näe inte jag!

rotfl.gif
*Ulrica*
Oj, det var ena avancerade frön! Tur vi fick en sån bra beskrivning.

Fast det där med att vänta tills alla har gissat rätt... rotfl.gif jag kommer aldrig att kunna gissa.
Jag får väl bara hålla med på Anki V´s gissning... naughty.gif -Ja, just det, det var EXAKT min gissning också... whist.gif
Lady Hamilton
Aha Har alla sått nu? dunno.gif Är det bara jag kavar nu då? I så fall så blötlägger jag mina frön i dag och sår i morgon
*Ulrica*
Nej, nej... jag läste detta precis... blötlägger också mina frön idag.
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 23-11-2008, 10:24) *
Aha Har alla sått nu? dunno.gif Är det bara jag kavar nu då? I så fall så blötlägger jag mina frön i dag och sår i morgon

Mina frö fick bara ligga i vatten en kvart eller så.... sweatingbullets.gif Sen åkte de i jorden, med påse på och in på värmegolvet i badrummet! flirting.gif Har inte klurat ut om de behöver ljus för att gro?
Anki V
Mina såddes i morse efter att ha tillbringat natten i en kopp med vatten.

Nu står de under lysröret......Jo, de lär visst vara ljusgroende whistling.gif .

/Anki
blomkronan
CITAT (*Ulrica* @ 23-11-2008, 10:19) *
Oj, det var ena avancerade frön! Tur vi fick en sån bra beskrivning.

Fast det där med att vänta tills alla har gissat rätt... rotfl.gif jag kommer aldrig att kunna gissa.
Jag får väl bara hålla med på Anki V´s gissning... naughty.gif -Ja, just det, det var EXAKT min gissning också... whist.gif

RÄTT... giggle.gif

Jag ska så... mina i kväll, har oxå lagt i vatten över natten.

7-90 dagar... g.gif det ska bli riktigt kul och se vem som blir först...

Hoppas att fröna inte var för avancerade... kanske bra att denna var först!.

Tänkte på det där men att duscha var 3-4 timme, kanske inte behövs om vi har påse på...
Det ska man nog göra om man inte har påse... beskrivningen var på engelska, och lång...
Det viktigaste var att dom inte torkade ut dom första 4 dagarna. Så ducha med "känsla".

LYCKA TILL... /Mari
Gillan
Nu ligger mina i blöt också och endera så sätter jag dem i kväll eller i morgon bitti.......................och jag tycker ju att fröna ser väldigt bekanta ut, men jag kan inte placera dem hmm g.gif ...kul ska det bli i alla fall yahoo.gif
Lady Hamilton
CITAT (blomkronan @ 23-11-2008, 10:47) *
Tänkte på det där men att duscha var 3-4 timme, kanske inte behövs om vi har påse på...
Det viktigaste var att dom inte torkade ut dom första 4 dagarna. Så ducha med "känsla".....LYCKA TILL... /Mari

CITAT (Anki V @ 23-11-2008, 10:40) *
..Jo, de lär visst vara ljusgroende whistling.gif ./Anki

Ja visst frön som skall sås ytligt brukar behöva ljus för att gro yes.gif ......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif
Rosmarin
Ojdå! Här går det undan!!!

Jag som tänkte att stackars Blomkronan som varit med om detta hemska, vi får nog vänta med att så...

Jag lägger mina frön i vatten NU!

Men är alla tävlingsdeltagare med? Var är Cia, Stennie, Ditoverde, Solstorm...?
Rosmarin
CITAT (Lady Hamilton @ 23-11-2008, 11:06) *
......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif

Hm nej var fjärde timme kommere jag nog inte heller att klara, men som sagt; en påse med avklippa hörn över krukan borde väl kunna fungera? confused.gif
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 23-11-2008, 11:06) *
Ja visst frön som skall sås ytligt brukar behöva ljus för att gro yes.gif ......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif

Åjo, fega inte nu, du måste ta med dem till jobbet i en isolerad kylväska som du lagt vetevärmare i istället för kylklampar! angel_not.gif Och sprayflaskan får nog plats den med... tummenupp.gif Tur man bara jobbar 4 timmar per dag.... biggrin.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif

Maken, han trodde inte jag var klok igår kväll när jag for upp och började svamla om att jag måste ut o så nu, vi ses sen... duh.gif

CITAT (Gillan @ 23-11-2008, 11:04) *
Nu ligger mina i blöt också och endera så sätter jag dem i kväll eller i morgon bitti.......................och jag tycker ju att fröna ser väldigt bekanta ut, men jag kan inte placera dem hmm g.gif ...kul ska det bli i alla fall yahoo.gif

Ja precis, så tänkte jag också, att det liknade --- OOooppss! fear.gif Där höll jag på att avlöja min gissning! nono.gif
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 23-11-2008, 11:54) *
Åjo, fega inte nu, du måste ta med dem till jobbet i en isolerad kylväska som du lagt vetevärmare i istället för kylklampar! angel_not.gif Och sprayflaskan får nog plats den med... tummenupp.gif Tur man bara jobbar 4 timmar per dag.... biggrin.gif

Jamen naturligtvis!!! angel_not.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif

Lämna bedrumslampan tänd kanske... whist.gif Eller ni kanske inte har nå'n så'n och duschar i mörkret... giggle.gif

Maken, han trodde inte jag var klok igår kväll när jag for upp och började svamla om att jag måste ut o så nu, vi ses sen... duh.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag hörde precis min man förklara för en god vän att jag har börjat exportera franska frön till Sverige. Han tror nog inte att jag är klok jag heller.
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Lady Hamilton
fear.gif Va?sprayflaska! Jag läste bara duscha med frösådden med känsla var 4.e timme? slap.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif Varför inte "rigga upp" akvariet som helhet?

Ja precis, så tänkte jag också, att det liknade --- OOooppss! fear.gif Där höll jag på att avlöja min gissning! nono.gif (Pst! Du kan viska svagt i mitt öra shy.gif )
Anki V
Personligen så prioritera jag ljus framför undervärme….. och någon dusch var fjärde timme blir det inte tal om. Jisses, mina semesterdagar för i år är ju sedan länge sedan slut ohmy.gif . Föresten tror jag som blomkronan att det är om man monterar fröet på en barkbit man måste duscha så ofta

Jag tror utan att ha några belägg, att det är jordtemperaturen som är den viktiga….inte att värmen kommer underifrån confused.gif .

Jag har placerat pottan väldigt nära lysröret och det strålar ju faktiskt lite värme från lysröret….hm, kanske man får ta och ställa in pottan på badrumsgolvet när lysröret är släkt g.gif .

På tal om galenskap så suckade min käre särbo och skakade lätt på huvudet när han såg mina 14 kuvert som skulle til postlådan……I och för sig börjar han bli van nu så det är väl därför reaktionen är så pass stillsam. Maken till tålmodig man får man faktiskt söka efter wub.gif .

/Anki

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon