Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > blomkronans frö, 20-mannatävlingen
          Anki V
          Inlägg 23-11-2008, 10:40
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Mina såddes i morse efter att ha tillbringat natten i en kopp med vatten.

Nu står de under lysröret......Jo, de lär visst vara ljusgroende whistling.gif .

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          blomkronan
          Inlägg 23-11-2008, 10:47
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (*Ulrica* @ 23-11-2008, 10:19) *
          Oj, det var ena avancerade frön! Tur vi fick en sån bra beskrivning.

Fast det där med att vänta tills alla har gissat rätt... rotfl.gif jag kommer aldrig att kunna gissa.
          Jag får väl bara hålla med på Anki V´s gissning... naughty.gif -Ja, just det, det var EXAKT min gissning också... whist.gif

RÄTT... giggle.gif

Jag ska så... mina i kväll, har oxå lagt i vatten över natten.

7-90 dagar... g.gif det ska bli riktigt kul och se vem som blir först...

Hoppas att fröna inte var för avancerade... kanske bra att denna var först!.

Tänkte på det där men att duscha var 3-4 timme, kanske inte behövs om vi har påse på...
          Det ska man nog göra om man inte har påse... beskrivningen var på engelska, och lång...
          Det viktigaste var att dom inte torkade ut dom första 4 dagarna. Så ducha med "känsla".

LYCKA TILL... /Mari

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-11-2008, 11:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Nu ligger mina i blöt också och endera så sätter jag dem i kväll eller i morgon bitti.......................och jag tycker ju att fröna ser väldigt bekanta ut, men jag kan inte placera dem hmm g.gif ...kul ska det bli i alla fall yahoo.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 23-11-2008, 11:06
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (blomkronan @ 23-11-2008, 10:47) *
          Tänkte på det där men att duscha var 3-4 timme, kanske inte behövs om vi har påse på...
          Det viktigaste var att dom inte torkade ut dom första 4 dagarna. Så ducha med "känsla".....LYCKA TILL... /Mari

CITAT (Anki V @ 23-11-2008, 10:40) *
          ..Jo, de lär visst vara ljusgroende whistling.gif ./Anki

Ja visst frön som skall sås ytligt brukar behöva ljus för att gro yes.gif ......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 23-11-2008, 11:10
          Länk hit: #45

Gäster

Ojdå! Här går det undan!!!

Jag som tänkte att stackars Blomkronan som varit med om detta hemska, vi får nog vänta med att så...

Jag lägger mina frön i vatten NU!

Men är alla tävlingsdeltagare med? Var är Cia, Stennie, Ditoverde, Solstorm...?

Redigerat av Rosmarin: 23-11-2008, 11:33

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 23-11-2008, 11:20
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (Lady Hamilton @ 23-11-2008, 11:06) *
          ......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif

Hm nej var fjärde timme kommere jag nog inte heller att klara, men som sagt; en påse med avklippa hörn över krukan borde väl kunna fungera? confused.gif

Citera
          Maggan H
          Inlägg 23-11-2008, 11:54
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Lady Hamilton @ 23-11-2008, 11:06) *
          Ja visst frön som skall sås ytligt brukar behöva ljus för att gro yes.gif ......men om jag skall behöva ta med sådderna och duscha var 4:e timme för att få till det där med "känsla" vet jag inte om jag klarar............. g.gif

rotfl.gif

Åjo, fega inte nu, du måste ta med dem till jobbet i en isolerad kylväska som du lagt vetevärmare i istället för kylklampar! angel_not.gif Och sprayflaskan får nog plats den med... tummenupp.gif Tur man bara jobbar 4 timmar per dag.... biggrin.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif

Maken, han trodde inte jag var klok igår kväll när jag for upp och började svamla om att jag måste ut o så nu, vi ses sen... duh.gif

CITAT (Gillan @ 23-11-2008, 11:04) *
          Nu ligger mina i blöt också och endera så sätter jag dem i kväll eller i morgon bitti.......................och jag tycker ju att fröna ser väldigt bekanta ut, men jag kan inte placera dem hmm g.gif ...kul ska det bli i alla fall yahoo.gif

Ja precis, så tänkte jag också, att det liknade --- OOooppss! fear.gif Där höll jag på att avlöja min gissning! nono.gif

Redigerat av Maggan H: 23-11-2008, 12:01

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 23-11-2008, 12:10
          Länk hit: #48

Gäster

CITAT (Maggan H @ 23-11-2008, 11:54) *
          Åjo, fega inte nu, du måste ta med dem till jobbet i en isolerad kylväska som du lagt vetevärmare i istället för kylklampar! angel_not.gif Och sprayflaskan får nog plats den med... tummenupp.gif Tur man bara jobbar 4 timmar per dag.... biggrin.gif

Jamen naturligtvis!!! angel_not.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif

Lämna bedrumslampan tänd kanske... whist.gif Eller ni kanske inte har nå'n så'n och duschar i mörkret... giggle.gif

Maken, han trodde inte jag var klok igår kväll när jag for upp och började svamla om att jag måste ut o så nu, vi ses sen... duh.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag hörde precis min man förklara för en god vän att jag har börjat exportera franska frön till Sverige. Han tror nog inte att jag är klok jag heller.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 23-11-2008, 12:23
          Länk hit: #49

Medlem

fear.gif Va?sprayflaska! Jag läste bara duscha med frösådden med känsla var 4.e timme? slap.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... g.gif Då får de ju värme ovanifrån istället för under. yes.gif Varför inte "rigga upp" akvariet som helhet?

Ja precis, så tänkte jag också, att det liknade --- OOooppss! fear.gif Där höll jag på att avlöja min gissning! nono.gif (Pst! Du kan viska svagt i mitt öra shy.gif )

--------------------
          Penseé album

Citera
          Anki V
          Inlägg 23-11-2008, 12:31
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Personligen så prioritera jag ljus framför undervärme….. och någon dusch var fjärde timme blir det inte tal om. Jisses, mina semesterdagar för i år är ju sedan länge sedan slut ohmy.gif . Föresten tror jag som blomkronan att det är om man monterar fröet på en barkbit man måste duscha så ofta

Jag tror utan att ha några belägg, att det är jordtemperaturen som är den viktiga….inte att värmen kommer underifrån confused.gif .

Jag har placerat pottan väldigt nära lysröret och det strålar ju faktiskt lite värme från lysröret….hm, kanske man får ta och ställa in pottan på badrumsgolvet när lysröret är släkt g.gif .

På tal om galenskap så suckade min käre särbo och skakade lätt på huvudet när han såg mina 14 kuvert som skulle til postlådan……I och för sig börjar han bli van nu så det är väl därför reaktionen är så pass stillsam. Maken till tålmodig man får man faktiskt söka efter wub.gif .

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Maggan H
          Inlägg 23-11-2008, 19:21
          Länk hit: #51

Medlem

Tidigare citat i tråden: (Funkade inte nu)
          Åjo, fega inte nu, du måste ta med dem till jobbet i en isolerad kylväska som du lagt vetevärmare i istället för kylklampar! Och sprayflaskan får nog plats den med... Tur man bara jobbar 4 timmar per dag....

Va?sprayflaska! Jag läste bara duscha med frösådden med känsla var 4.e timme?

VA? fear.gif Duscha MED frösådden?? ohmy.gif Den känslan jag hade haft efter några såna 'sprayningar' hade nog varit ren o skär ilska, devil.gif alien.gif för inte hade dom fröna grott..... ninja.gif

Hm, men hur ska jag lösa detta med ljus på värmegolvet i badrummet?? Maken/brandmannen kommer ALDRIG att godkänna att jag tar in en lampa med förlängningssladd dit..... Kanske kan rigga upp akvarierampen istället på nåt vis.... Då får de ju värme ovanifrån istället för under.

Varför inte "rigga upp" akvariet som helhet?

Därför att fiskarna inte gick med på att bo i en kruka med jord! devil.gif crazy.gif

Ja precis, så tänkte jag också, att det liknade --- OOooppss! Där höll jag på att avlöja min gissning!

(Pst! Du kan viska svagt i mitt öra )

Aja Baja, inget fusk här inte! rtfm.gif Fast om du har nån gissning kan du skicka PM..... blush.gif

Redigerat av Maggan H: 23-11-2008, 19:26

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Maggan H
          Inlägg 23-11-2008, 19:31
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Rosmarin @ 23-11-2008, 12:10) *
          Jamen naturligtvis!!! angel_not.gif
          Lämna bedrumslampan tänd kanske... whist.gif Eller ni kanske inte har nå'n så'n och duschar i mörkret... giggle.gif

Nä, vi HAr faktiskt lyse, naughty.gif fast det gör nog varken från eller till där nere under torkställningen.... giggle.gif

Jag hörde precis min man förklara för en god vän att jag har börjat exportera franska frön till Sverige. Han tror nog inte att jag är klok jag heller.

Tur vi har män som har överseende med våra SMÅ egenheter....fast dom lär svära när dom snubblar över krukor och sålådor i mörkret.... whist.gif

CITAT (Anki V @ 23-11-2008, 12:31) *
          På tal om galenskap så suckade min käre särbo och skakade lätt på huvudet när han såg mina 14 kuvert som skulle til postlådan……I och för sig börjar han bli van nu så det är väl därför reaktionen är så pass stillsam. Maken till tålmodig man får man faktiskt söka efter wub.gif .

/Anki

En annan fick ju till och med ERKÄNNA vems påhitt detta var..... blink.gif crazy.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          blomkronan
          Inlägg 23-11-2008, 19:32
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

rotfl.gif rotfl.gif jag skrattar så tårarna rinner -cry-.gif rotfl.gif
          Tänkte inte på att era semesterdagar var slut... duscha med känsla... rotfl.gif
          tur att ni har sått tidigare... så ni vet hur man gör crazy.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 23-11-2008, 20:01
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Maggan H @ 23-11-2008, 19:31) *
          Tur vi har män som har överseende med våra SMÅ egenheter....fast dom lär svära när dom snubblar över krukor och sålådor i mörkret.... whist.gif

En annan fick ju till och med ERKÄNNA vems påhitt detta var..... blink.gif crazy.gif

Joojo! duh.gif en annan har redan blivit "idiot förklarad" av sonen......."-Men MORSAN! du har ju en HELT rum att odla i.....måste du då även ha frön i "lekrummet"??.......Och när jag då förklarade att växterna i "uterummet" ännu inte "somnat" så de behöver ha lysrörs belysning på det sätt jag monterat dem där inne, sa han bara -Sömn tabletter morsan!.. slap.gif ...Har du hört talas om det?....
          -Förresten! Jag hade för mig att i detta hus började vi inte med frösådder förrens EFTER nyårsaftonen! rtfm.gif
          I "lekrummet" är fönster brädan moterad precis så att lysrörs armaturen är perfekt för frösådder! 000.gif därför valde jag det just nu. Ute rummet bygger jag om senare när de "stora" sådderna startar naughty.gif

Maggan! Skulle INTE förvåna mig omdu erkännde VEM! shy.gif som inledde dig i frestelsen.......... crazy.gif

--------------------
          Penseé album

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 23-11-2008, 20:17
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Nu ligger mina frön i blöt och mossan också. Ska så dem imorgon bitti innan jobbet. Härligt att komma igång och spännande att se vems som gror först. Imorgon ska jag också så några andra frön som ska stå ute under vintern, har prövat förut men inte lyckats. MEN DENNA GÅNGEN SKA JAG LYCKAS!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-11-2008, 20:21
          Länk hit: #56

Medlem

rotfl.gif Jag tror jag dör, ni är inte kloka nån av er........inte jag heller för den delen som gav mig in i detta -fear-.gif .

På tal om män, min Dealer frågade förut vad jag hade som låg och simmade i en kopp? Mitt svar blev att det är fröer från Blomkronan och det är hemligt vad det är. Va! Säger han, men du kan väl tala om för mig vad det är? Jag veeet ju inte vad det är, det är ju det som är vitsen med det hela svarar jag. Han sträcker bara ut armarna med händerna i vädret och skakar på huvet.................varför har jag inte vant mig än duh.gif ............okej säger han efter en stund, kanske bäst jag köper de där två sista lysrören du säger att du behöver då? Ja tack svarar jag giggle.gif .......och ler så stort jag kan. Säger som en del av er andra, tur man har en karl som tillgodoser ens behov wub.gif

Ladyn!!! Jag tycker mig höra honom när han undrar över ditt intrång i "lekrummet", han tycker säkert att gränsen är nådd för längesen................tror jag i alla fall laugh.gif ..................stackars pojk whistling.gif

Förresten så blir mina frön satta i morrn bitti.....................

--------------------

Citera
          Maggan H
          Inlägg 23-11-2008, 20:42
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Gillan @ 23-11-2008, 20:21) *
          rotfl.gif Jag tror jag dör, ni är inte kloka nån av er........inte jag heller för den delen som gav mig in i detta -fear-.gif .

På tal om män, min Dealer frågade förut vad jag hade som låg och simmade i en kopp? Mitt svar blev att det är fröer från Blomkronan och det är hemligt vad det är. Va! Säger han, men du kan väl tala om för mig vad det är? Jag veeet ju inte vad det är, det är ju det som är vitsen med det hela svarar jag. Han sträcker bara ut armarna med händerna i vädret och skakar på huvet.................varför har jag inte vant mig än duh.gif ............okej säger han efter en stund, kanske bäst jag köper de där två sista lysrören du säger att du behöver då? Ja tack svarar jag giggle.gif .......och ler så stort jag kan. Säger som en del av er andra, tur man har en karl som tillgodoser ens behov wub.gif
          Ladyn!!! Jag tycker mig höra honom när han undrar över ditt intrång i "lekrummet", han tycker säkert att gränsen är nådd för längesen................tror jag i alla fall laugh.gif ..................stackars pojk whistling.gif

Förresten så blir mina frön satta i morrn bitti.....................

Dom har nog insett att vi är obotliga! Min stackars gube fick beskedet idag att 'nu är det bara ett litet projekt kvar' av mig, han har slitet som ett djur alla helger och kvällar för att få uterummet klart, men när jag sa att lysrören skulle flyttas i min bod frågade han bara ''måste du ha det gjort idag? Eller kan det vara några dagar?'' Ja, vad svarar man den stackar'n? IDAG, BASTA! blush.gif

--------------------
          MVH Maggan

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-11-2008, 21:00
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Maggan H @ 23-11-2008, 20:42) *
          Dom har nog insett att vi är obotliga! Min stackars gube fick beskedet idag att 'nu är det bara ett litet projekt kvar' av mig, han har slitet som ett djur alla helger och kvällar för att få uterummet klart, men när jag sa att lysrören skulle flyttas i min bod frågade han bara ''måste du ha det gjort idag? Eller kan det vara några dagar?'' Ja, vad svarar man den stackar'n? IDAG, BASTA! blush.gif

rotfl.gif rotfl.gif svarade du så? Och gjorde han det?.......................Stackars karlar! Ska man lida med dem eller ska man tycka att de ska vara glada för att vi har ett sånt brinnande intresse shy.gif ..............för vi stöttar ju dem i deras intressen, vad det nu än månde vara...........eller hur yes.gif whist.gif ...................... naughty.gif

--------------------

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 23-11-2008, 21:02
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Vad lyckliga ni kan vara som har män som fixar lysrör osv. Min man säger att jag får vänta och så till ljuset räcker. Men jag gör som jag vill!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-11-2008, 21:04
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Eva i Höga @ 23-11-2008, 21:02) *
          Vad lyckliga ni kan vara som har män som fixar lysrör osv. Min man säger att jag får vänta och så till ljuset räcker. Men jag gör som jag vill!

Tur att du gör som du vill Eva, men kan du inte muta honom med nåt, så att han gör som du vill kompiskram.gif

--------------------

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 22:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon