Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla gillar inte katter...
          Monarda
          Inlägg 22-11-2008, 22:56
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

CITAT (Jan Lindgren @ 22-11-2008, 18:46) *
          Hej Maria!
          Det du berättar är helt svinaktigt. Hoppas att de får tag i förövarna. Jag har absolut inget emot katter. Vi har just tagit hand om ytterligare en övergiven katt.
          MVH
          Jan Lindgren

Jag har svårt att tro att du är seriös när du påstår att du absolut inget har emot katter. Jag blir rent av lite orolig när jag hör att du "tagit hand om" en övergiven katt. Vad betyder det i det här fallet. g.gif

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 23-11-2008, 12:50
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej Monarda!
          Att ta hand om en katt innebär för oss att vi har fått en sjätte innekatt. Vi låter inte våra katter driva omkring och skada naturen, sprida smittor, förorena hos grannar och framför allt så vill inte riskera katternas liv. Katterna har möjlighet att gå ut i en bur om de vill. Den av våra katter som har haft det hårdaste utelivet går nästan aldrig ut, Bara om vädret är mycket vackert. Hon fick nog under alla år hon var vildkatt.
          Däremot gillar jag inte alla ansvarslösa kattägare som låter sina katter driva omkring överallt för det är inte katternas fel att det blir problem.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          herkules
          Inlägg 23-11-2008, 15:37
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Jan Lindgren @ 23-11-2008, 12:50) *
          Hej Monarda!
          Att ta hand om en katt innebär för oss att vi har fått en sjätte innekatt. Vi låter inte våra katter driva omkring och skada naturen, sprida smittor, förorena hos grannar och framför allt så vill inte riskera katternas liv. Katterna har möjlighet att gå ut i en bur om de vill. Den av våra katter som har haft det hårdaste utelivet går nästan aldrig ut, Bara om vädret är mycket vackert. Hon fick nog under alla år hon var vildkatt.
          Däremot gillar jag inte alla ansvarslösa kattägare som låter sina katter driva omkring överallt för det är inte katternas fel att det blir problem.
          MVH
          Jan Lindgren

klokt!
          om alla höll sina katter så så skulle det inte finnas några katter för perversa idioter att tortera och mörda ute.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          DragonLady
          Inlägg 23-11-2008, 18:17
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

CITAT (CillaM @ 22-11-2008, 20:33) *
          bäst är väl att jag håller mig utanför den här diskussionen då jag har lätt att explodera när det gäller sådana här ämnen. Skulle dock någon få för sig att göra något i stil med JL kan jag redan nu säga att jag håller mig inte själv ansvarig för vad jag gör i gengäld.

Samma här!!

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Ramoth
          Inlägg 30-11-2008, 16:14
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 556
          Medlem nr: 7 452

Det där med att en katt är/inte är förvildad är inte lätt!
          Som ägare till flera katter som går ute, då vi bor på en gård på landet, vet jag att flera av dem tycker att främlingar är det värsta som finns. Det gör dem inte till strykarkatter/förvildade för det, även om deras beteende kan förleda en främling att dra den slutsatsen.

För att ha en chans att avgöra om en katt har ett hem eller inte räcker det inte ens att leta efter örontatueringar. Dels kan de blekna (men då syns det i alla fall att det *har* stått något där), eller så kan det vara som med mina katter - de är chippade. . Hade det funnits någon obetänksam jägare här i närheten hade våra katter legat ruskigt illa till!

Å hur ska man förvänta sig att människor, som vår granne; som inte ens kan se skillnad på en långhårig svartvit och en brunmönstrad korthårig katt, ska kunna avgöra om en katt är förvildad eller inte?

Nej, jag tror och hoppas att de flesta jägare faktiskt inte skjuter katter godtyckligt.
          Å de som vill skada katter gör det varesig de är jägare eller ej.

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 01-12-2008, 20:57
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Och jag hoppas verkligen inte att man bedömer hur "förvildad" en katt är på om den är kelig med främmande människor utomhus.

Min honkatt, som så här års är en riktig soffpotatis, kelar inte ens med mig ute på tomten. Inne är hon hur gosig (och kattungeaktig) som helst, men ute är hon en rovdjurshona som bevakar sitt revir.

Stackars er som bor i områden där katter betraktas som jaktbyten.
          (Och må Bastet utdöma straffet för dom som behandlar katter så som Maria S skrev om.)

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 04:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon