Grabben min son som är 13år, cyklade till affären för att köpa glass. På väg hem blev han på körd av en traktor som sandade gatorna och traktorn hade varit bakom affären för att fylla på sand, bakom affären har dom sin sandupplag.
Traktorn måste passera över en gångväg för att komma ut på vägen igen. gångbanan är skymd av butiksbyggnaden. Min son kom på cyckeln och hann i samma ögonblik som trakton kom upptäcka den han brommsa men traktorn körde vidare... han fick en smäll i sidan som fick honom att kastas/rulla av cykeln, han har tränat judo några år så han "kan" ramla, det sitter i ryggmärgen! gushelov... blev han inte skadad

men cykel hamnade under traktorn!
Hela eftermiddan i går och hela dagen idag har jag sökt efter ansvarig men ingen har ansvaret!!!!!!!!!!!!
Blev bara skickad överallt.
1. Marken ägs av kommunen.
2. Kommunen arenderar ut marken till fastihetsägaren.
3. Fastighetsägaren hyr ut till butiksägaren.
Jag vill nu att gångvägen
1. markeras med "övergångs sträck"
2. att "stoppskylt" sätts upp...
3. ev en spegel som sätts upp så dom kan se runt hörnet.
ingen vill ta åt sig ansvaret dom bara bollar mig fram och tillbaka...
Har vi någon kunnig här på odla, VEM ÄR ANSVARIG??????? Kommunen, fastighetsägaren eller butiken...
Jag har i många år tänkt på denna passage, är själv väldigt försiktig när jag ska passera där, har tänkt många gånger att man ska ringa och påppeka att den är farlig, det måste alltid hända något innan man reagerar... Nästa gång kan det ju gå riktigt illa...
Jag ska fortätta ringa runt på måndag vore bra med tips...
Redigerat av blomkronan: 21-11-2008, 16:47