CITAT (FixaIgenväxtTrädgård @ 26-11-2008, 22:51)

Det vore kanske en idé att placera sandhögen på en bättre plats, med skyltar. Ska sanden på samfällighetens vägar så är det väl deras styrelse som har en roll i själva placeringen. Händelsen kanske kan göra att er samfällighetsförening blir den med de rimligaste kraven på sandhållningen.
Jag tror farbron kommer ursäkta sitt arga uttalande, han blev nog chockad han med.
Hoppas det blir återställd stämning (känslan, inte rättsligt) i byn efter det hela, och fullfölj polisanälan, kräver inte försäkringen det, hans alltså?
Det här blev värre än vad jag trodde...
Sandhögen ägs av vägverket... som hyr marken av fastighetsägaren... som arenderar marken av kommunen... kommunen anlitar vägverket för att sanda dom "stora" vägarna!!!
Gubben som körde på min grabb, som även är min granne!!!!

tar sand på vägverkes hög... tillåtet eller inte tillåtet vet jag inte!
Men efter dom samtal jag har haft med vägverket (sandhögensägare), så får "ingen" utom vägverkets traktorer ta sand därifrån. Alltså verkar det som han gubben/grannen har stulit sand från kommunen, för att sanda vårat område, men han kan ju ha tillåtse som jag inte känner till, men kört i typ 24 timmar utan vila!!
Jag tror oxå att han kommer usäkta sitt arga uttalade, jag känner honom!! han är inte sån

han blev nog rädd... och var trött.
Vi får se vad han har att säga när han kommer hem från sjukhuset...
Nu är det tyvärr inte "bara" sandhögens fel att det åker tunga fordon där... det är affärens lastintag den vägen... och den kan man inte flytta på.
Tack för alla svar och tips, det stärker mig i mitt arbete MOT kommunen!!!
//Mari