Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Min son blev påkörd av en traktor..., hjälp mig hitta ansvarig!!
          Rosmarin
          Inlägg 25-11-2008, 12:26
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 25-11-2008, 12:16) *
          Vadå herregud? Mitt inlägg var inte riktat till dig utan till TS. Det har väl inget med dina erfarenheter som egenföretagare att göra.
          Var har jag sagt att något berättigar honom att köra på folk? Det är väl självklart att det inte gör. Tror du att gubben körde på med flit? Jag har iallafall uppfattat det som en olycka på ett ställe med väldigt dålig sikt och utan några som helst skyltar. Det jag sa var att ingen av oss här vet exakt hur hela scenariot var och att det därför är dumt att spekulera.
          Jag uppfattade det som att gubben frågade grabben hur det gick. Sedan sa han något som grabben uppfattade som "hotfullt" och grabben försvann fort från platsen.

Det är väl bra om TS får höra vad gubben har att säga om det hela när han piggnat på sig. Jag ville alltså inte ge några direkta råd utan jag tyckte att TS skulle gå på sin magkänsla. Förstår inte alls varför du tar i som du gör.

Nå men då så är vi helt överens!

CITAT (Aqvakul @ 25-11-2008, 12:21) *
          Personligen hade jag nog väntat med ev. polisanmälan tills jag fått tillfälle att prata med traktorföraren. Det finns väl egentligen inget vatt förlora på att avvakta, tycker jag.

Jo, ibland tycker polisen att det verkar konstigt att de inte fått in en anmälan med det samma. Jag tror att det är bättre att anmäla, men som sagt klart och tydligt tala om att det kanske finns möjlighet att det hela görs upp i godo mellan parterna.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-11-2008, 14:18
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Rosmarin @ 25-11-2008, 12:26) *
          Jo, ibland tycker polisen att det verkar konstigt att de inte fått in en anmälan med det samma. Jag tror att det är bättre att anmäla, men som sagt klart och tydligt tala om att det kanske finns möjlighet att det hela görs upp i godo mellan parterna.

Fast nu har det ju redan gått några dagar, så några dagar till spelar kanske mindre roll...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 25-11-2008, 14:38
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag skulle också vänta tills du kan prata med gubben själv.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 25-11-2008, 23:27
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Händelsen är polisanmäld via telefon, men pga att det var fordon med i olyckan vill polisen få in en ritad beskrivning, på samma sätt som när två bilar krockar... Jag hade tänkt att åka upp till stationen i måndags för att lämna en efter jag hade hämtat grabben från träningen, men det var då jag träffa på trakton och fick veta vem han var...

Jag håller med om att frun hade faktist kunnat komma hem till oss, då han inte kunde för han låg på sjukhus... Ovetskapen/oron gör en bara mer sjuk... han visste ju inte hur det hade gått helt!!

Jag får väll veta sen, varför!!! när han kommer...

Till saken hör... att han inte kör åt kommunen.
          Han kör åt samfällighetsföreningen som jag bor i!!! I vårat bostadsoråde har vi 50 radhus, och vi tillsamans äger och förvaltar allmäna områden i bostadsområdet, Vi som bor här är alla uppdragsgivare åt honom kan man säga... Vi har ju en styrelse som har skrivit avtalet med honom... och han är en av oss 50... sad.gif

Jag väntar på att han kommer hem... jag behöver inte namnge honom än... både jag och polisen kan vänta på att han blir frisk och stark.

Men jag ska fortsätta jobba på att det kommer upp skyltar, så det inte händer igen...

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 26-11-2008, 09:04
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (blomkronan @ 25-11-2008, 23:27) *
          Men jag ska fortsätta jobba på att det kommer upp skyltar, så det inte händer igen...

Gör det! tummenupp.gif

Citera
          FixaIgenväxtTräd...
          Inlägg 26-11-2008, 22:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 124
          Medlem nr: 8 132

Det vore kanske en idé att placera sandhögen på en bättre plats, med skyltar. Ska sanden på samfällighetens vägar så är det väl deras styrelse som har en roll i själva placeringen. Händelsen kanske kan göra att er samfällighetsförening blir den med de rimligaste kraven på sandhållningen.

Jag tror farbron kommer ursäkta sitt arga uttalande, han blev nog chockad han med.

Hoppas det blir återställd stämning (känslan, inte rättsligt) i byn efter det hela, och fullfölj polisanälan, kräver inte försäkringen det, hans alltså?

--------------------
          Alltid kul att se om det går

Citera
          blomkronan
          Inlägg 27-11-2008, 00:58
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (FixaIgenväxtTrädgård @ 26-11-2008, 22:51) *
          Det vore kanske en idé att placera sandhögen på en bättre plats, med skyltar. Ska sanden på samfällighetens vägar så är det väl deras styrelse som har en roll i själva placeringen. Händelsen kanske kan göra att er samfällighetsförening blir den med de rimligaste kraven på sandhållningen.

Jag tror farbron kommer ursäkta sitt arga uttalande, han blev nog chockad han med.

Hoppas det blir återställd stämning (känslan, inte rättsligt) i byn efter det hela, och fullfölj polisanälan, kräver inte försäkringen det, hans alltså?

Det här blev värre än vad jag trodde...

Sandhögen ägs av vägverket... som hyr marken av fastighetsägaren... som arenderar marken av kommunen... kommunen anlitar vägverket för att sanda dom "stora" vägarna!!!

Gubben som körde på min grabb, som även är min granne!!!! crying.gif tar sand på vägverkes hög... tillåtet eller inte tillåtet vet jag inte!
          Men efter dom samtal jag har haft med vägverket (sandhögensägare), så får "ingen" utom vägverkets traktorer ta sand därifrån. Alltså verkar det som han gubben/grannen har stulit sand från kommunen, för att sanda vårat område, men han kan ju ha tillåtse som jag inte känner till, men kört i typ 24 timmar utan vila!!

Jag tror oxå att han kommer usäkta sitt arga uttalade, jag känner honom!! han är inte sån no.gif han blev nog rädd... och var trött.

Vi får se vad han har att säga när han kommer hem från sjukhuset...

Nu är det tyvärr inte "bara" sandhögens fel att det åker tunga fordon där... det är affärens lastintag den vägen... och den kan man inte flytta på.

Tack för alla svar och tips, det stärker mig i mitt arbete MOT kommunen!!!
          //Mari

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 28-11-2008, 11:47
          Länk hit: #48

Gäster

Berätta gärna hur det hela utvecklar sig!!! trostar.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 00:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon