Nu är det gjort! Ja det kanske inte är så dramatiskt som låter men Telia ringde och ville sälja mera TV-kanaler till mig nu. -Ralf vad är du intresserad av, vi har ett stooort utbud av kanaler, frågade uppringare. (Jag hatar denna personliga stil, ungefär som när de frågar hur man mår? Kollega på bygget frågade alltid säljare som ställde den frågan, -e du nån jävla doktor?) Nåväl jag svarade att jag ville se tyska kanaler och gärna en filmkanal med franska och tyska långfilmer. (Jag råkar höra till den minoritet av manssläktet som inte ser på sport) Givetvis hade han inte det jag ville ha. Filmkanalerna visar till 98% amerikanska eller brittiska och lite svenska filmer. Sport finns det i olika former… och Sen har vi dessa testosteronvetenskapsprogram som rullar runt i Discovery. Där kan vi prata om återvinning. Allt går i repris där, många gånger. Är det snabbt, stort eller farligt? Då passar det i Disco-very. Hur som helst konstaterade jag att ett lagom filmpaket skulle kosta ca 250 kr per månad inkl denna årskortavgift. Hmm det kostar ca 50 kr att hyra en NY video film på Videobutiken/macken. Jag kan alltså hyra 5 filmer för samma penning. Ja nu blir det bara det digitala gratis basutbudet för mig hädan efter, dvs SVTs alla kanaler och några till. Ofta när jag sitter o zappar känns det som om jag hamnar på SVT alltid ändå.
Redigerat av Ralf: 23-11-2008, 10:06
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|