Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Julstjärna, kan inte så mycke
          MariaS
          Inlägg 02-12-2008, 22:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Rekomenderad lägsta temperatur (från odlare) +12 till +15. Visst kan enstaka exemplar kanske klara lägre temperatur under en kort period, men det är nog ABSOLUT INTE ngt man ska rekomendera.

Jag VET att en hel leverns kan bli helt förstörd på 15 minuter i en temperatur av +7 grader!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-12-2008, 22:13
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (MariaS @ 02-12-2008, 22:02) *
          Rekomenderad lägsta temperatur (från odlare) +12 till +15. Visst kan enstaka exemplar kanske klara lägre temperatur under en kort period, men det är nog ABSOLUT INTE ngt man ska rekomendera.

Jag VET att en hel leverns kan bli helt förstörd på 15 minuter i en temperatur av +7 grader!

förlåt !! var otydlig mitt svar gällde ju min sparade plantor inte ny inköpta , plantor man köper nu till jul tål inte under +15c +10c och ska helst ha över +20c, odlarna litar jag inte på !dom kallar sig odlare men det är istället massproduktion och dom har ingen stor kunskap , men har man haft dom sparade och dom varit ute och härdat sig så tål dom kyla utan problem min har klarat minst 1månad ute under +5c +10c .

jag svarade ju på blomkronan där hon citerade där jag skrev om ''min sparade planta'' som övervintrar i en mörk källare ca +10c +12c . så jag ''trodde'' att andra förstod att det var det jag svarade på och inte ny in köpa plantor från ett växthus . kompiskram.gif

Redigerat av flaxss: 02-12-2008, 22:19

Citera
          lissa
          Inlägg 02-12-2008, 23:08
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jag pratade också om blomman som var sparad, för då är ju allt annorlunda eftersom dom vänjer sig sakta vid sin nya växtplats och förhållandena den har fått.
          Det farligaste är nog dom bryska omslagen, jag förstår att ett helt lass kan bli förstörd på nolltid, för dom kommer ju från en perfekt omgivning utan några temperatursvängningar alls.. Jag köpte en i ett varuhus en dag när det blåste kallt, den var inte inslagen , och den dog, så temperaturförändringar är farliga..
          Det är ju i augusti som dom ska stå mörkt, och som ni vet har vi inte era långa dagar här, t om i juni har vi becksvart innan kl23, så ibland kan det haa en fördel med att inte ha så långa dagar...Men om jag ska vara ärlig föredrar jag att ha långa dagar och sätta en svart plastpåse över Ponsetian biggrin.gif

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon