TELIA MIN VÅNDA (Mel. Anna Anakonda)
Jag vill ha en fast telefon i min stuga Att det kan duga är inte att ljuga Jag ringde till Telia på min mobil För jag kände ej till deras stil De sa att det skulle säkert gå på momanget Abonnemanget där uppe i panget Jag fick en telefon och när jag hade den Ville jag ringa upp en vän. Men!
Telia, min vånda När ska inkoppling stånda? Kanske redan på måndag? Nej, vi väntar väl en vecka eller två!
De sa att det låg ett annat nummer i vägen Då blev jag förlägen och ganska benägen att prata med grannen som bodde här förut och sedan länge flyttat ut Vi sökte en felkoppling och slutligt vi fann en Det var till en annen, det var ju till grannen som de hade kopplat, och ledningen till mej Den kanske inte var okej. Nej!
Telia, min vånda När ska inkoppling stånda? Kanske redan på måndag? Nej, vi väntar väl en vecka eller två!
Men då var det fortfarande tyst uti luren Då blev jag en sur en och undrade hur en kan få något liv i en teleapparat efter en månad utav tjat! Men Telia tröttnade och efter nån vecka skulle de skecka nån som kan mecka Två tekniker kom och de jobbade och sa: Nu ska det här bli riktigt bra. Ja!
Telia, min vånda Nu ska inkoppling stånda Fast det inte är måndag Ja, då säger vi väl det och kopplar till!
Olle
|