|
Lars-Olof Arvids
26-11-2008, 12:13
TELIA MIN VÅNDA (Mel. Anna Anakonda)
Jag vill ha en fast telefon i min stuga Att det kan duga är inte att ljuga Jag ringde till Telia på min mobil För jag kände ej till deras stil De sa att det skulle säkert gå på momanget Abonnemanget där uppe i panget Jag fick en telefon och när jag hade den Ville jag ringa upp en vän. Men!
Telia, min vånda När ska inkoppling stånda? Kanske redan på måndag? Nej, vi väntar väl en vecka eller två!
De sa att det låg ett annat nummer i vägen Då blev jag förlägen och ganska benägen att prata med grannen som bodde här förut och sedan länge flyttat ut Vi sökte en felkoppling och slutligt vi fann en Det var till en annen, det var ju till grannen som de hade kopplat, och ledningen till mej Den kanske inte var okej. Nej!
Telia, min vånda När ska inkoppling stånda? Kanske redan på måndag? Nej, vi väntar väl en vecka eller två!
Men då var det fortfarande tyst uti luren Då blev jag en sur en och undrade hur en kan få något liv i en teleapparat efter en månad utav tjat! Men Telia tröttnade och efter nån vecka skulle de skecka nån som kan mecka Två tekniker kom och de jobbade och sa: Nu ska det här bli riktigt bra. Ja!
Telia, min vånda Nu ska inkoppling stånda Fast det inte är måndag Ja, då säger vi väl det och kopplar till!
Olle
De verserna var toppen, bra skrivet.
*Ulrica*
26-11-2008, 12:50
WOW Olle! Vilken skald du är! Jag väntar med spänning på att få se musikvideon på YouTube! Skönt att det ordnade sej tillslut. Man kan ju tro att det är 1908, inte 2008....
Myosotis
26-11-2008, 12:59
 Jättebra!!
stennie
26-11-2008, 13:09
 Jättebra skrivet om Felia öööh menar Telia!
Chamomille
26-11-2008, 13:46
Youtube som sagt! Lars-Olof Arvids TELIA MIN VÅNDA[attachment=27676:Orkester.gif]
Lars-Olof Arvids
26-11-2008, 14:06
Tack allihop!  Olle
 Fantastiskt. Tänk att kunna dikta så bra när man är så arg på Telia. Hur bra blir det då inte när du är jätteglad. Jag ser också fram emot inlägget på You Tube......du måste bara fixa det.
Eva-Helene
26-11-2008, 14:30
Helt underbar!  Mitt i prick också!
Lars-Olof Arvids
26-11-2008, 15:40
CITAT (Alba @ 26-11-2008, 14:26)   Fantastiskt. Tänk att kunna dikta så bra när man är så arg på Telia. Hur bra blir det då inte när du är jätteglad. Det är nästan tvärtom faktiskt. Fina, seriösa texter är jag dålig på att skriva. Men när något är fel använder jag gärna humor som vapen. Olle
ängsvädd
26-11-2008, 19:33
Kanonbra skrivet, Olle Mejla in den till Telias chef och reklamationsavdelning
Eller klistra upp överallt affischer med dikten, så som de gör i reklamen... Bra skaldat Olle!
Lars-Olof Arvids
27-11-2008, 09:05
Tack Mimmi och Cilla!  Vi får se om det blir fler verser, för nu har jag blivit lovad bredband om två veckor. Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 27-11-2008, 09:05)  Tack Mimmi och Cilla!  Vi får se om det blir fler verser, för nu har jag blivit lovad bredband om två veckor. Olle  fortsätter det så här, kan du snart ge ut en hel CD om Feli... Telia
Lars-Olof Arvids
11-12-2008, 14:05
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 27-11-2008, 09:05)  Vi får se om det blir fler verser, för nu har jag blivit lovad bredband om två veckor. Ett löfte med alla fingrar i kryss, kanske inte helt oväntat. I förra veckan såg det riktigt hoppfullt ut. En tekniker var hemma och kollade ledningarna, som inte var helt okej men säkert skulle gå att fixa snart. Nu påstår Telia att ett sådant ärende brukar ta - omkring 90 dagar!  Bara att glömma datorn över jul och hoppas att jag har bredband till påsk alltså. Jag blir "en sur en" igen! Olle
ängsvädd
11-12-2008, 16:49
Det verkar ju helt vansinnigt ! Finns det bara telia som alternativ för att få bredband? Kan du inte få trådlöst bredband via någon annan operatör helst?
Chamomille
11-12-2008, 16:59
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 11-12-2008, 14:05)  Det var nog bland det dummaste jag har hört! Vad fasiken har ledningarna med saken att göra? Har man telefon så ska man ju för fasiken få bredband! Nu blir jag också arg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|