Den 7 november en fredag skull jag träffa Titti, vi skulle träffas och gå på syfestivalen tillsamans i Kista. Hon hade flygit ner till stockholm. Hon bodde hos sin son och svärdotter.
Kvällen innan pratade vi länge i telefon, och vi bestämmde att vi skulle träffas kl 10 utanför mässan.
När jag satt vid buss stationen såg jag på tidtabellen att jag skulle bli 10 minuter sen, så jag ringde upp Titti. Då svarade svärdottern i telefon, hon kunde inte prata då, sa bara att Titti var på karolinska och någon hemskt hade hänt...

Jag tog inte bussen utan gick hem igen istället och vänta på att sverdottern skulle ringa upp mig senare...
Det var hemskt jobbigt jag hade ju inte ens hunnit träffa Titti, men jag blev så rädd och lessen för hennes skull.
Svärdottern ringde sedan och berätta... precis vad gillan sa.
Svärdottern hade missat bussen och skulle bara vänta 10 minuter till... till nästa gick. Det handlade bara om dessa minuter, hade hon gått hemifrån hade titti inte överleft. Dom hade fått ambulansen dit mycket snabbt.
Läkarna hade sagt att det var tur att det hände i stockholm, hade hon varit kvar i Kalix hade det varit risk för att huvudpulsådern spruktit under transporten till sjukhuset, där uppe är det ju så mycket längre att åka. Här i stockholm kom hon så snabbt in... kom på operation så snabbt, då huvudpulsådern sprak

vad jag har förståt har man inte många
minuter på sig att klara en person då huvudpulsådern spricker.
Som ny här på odla viste jag inte vad jag skulle göra eller säga. Så jag pm:a bara en av er och berätta vad som hade hänt, jag visste ju inte vilka, titti ville skulle få veta!
Det är såååå skönt att få höra att hon mår mycke bättre nu.
babbe Hälsa Titti från mig jag tänker på henne ofta