|
Hej på er allihop! Kanske finns det några därute som undrar vart titti tog vägen? Hon fick i vilket fall som helst en hjärtinfarkt den 7:e november som så när kostade henne livet. Som tur var så hade hennes svärdotter missat bussen till jobbet och fanns till hands när det hände. Hon blev akut opererad och under op så brast kroppspulsådern. Vi, hennes vänner här på forumet, fick meddelande om att det hade hänt och att allt trots allvaret gått väl och att hon var på bättringsvägen. Glädjen av att senare få höra hennes svaga, men ändå lika positiva röst som alltid, i telefon var enorm  . Sen blev det tyst! Och ingen av oss visste nåt? Till slut vet man inte vart man ska vända sig med sina frågor? Inga svar längre på vare sig PM eller sms! Har det värsta hänt? Vågar man ringa och fråga? Vad gör man? Nu har vi äntligen fått en "kanal" som vi kan vända oss till ( hennes syster ). Vi vet att det inte gick så himla bra som vi hade hoppats, hon fick vätska i lungorna och blev ivägskickad ännu en gång ( stockholm/Kalix/Umeå/kalix ), men att hon ändå efter många om och men till slut är på bättringsvägen. Ett ax från mitt sista samtal med henne; Från Stockholm till Kalix åkte hon privatjet med två piloter två sjuksyrror, henne själv och ev en läkare ( fast läkaren är jag osäker på? ). Snacka om att ha åkt kungligt tyckte jag , och hon blev ordinerad att äta en massa choklad!, tänk den som ändå blev ordinerad det .................
Nu får vi hålla tummarna för att allt går som det ska med titti
Aqvakul
05-12-2008, 08:54
Här hålls det två tummar för härliga Titti!
Visst har jag undrat vart titti tagit vägen ... Håller tummar och hoppas att allt går bra nu och hon snart är på benen igen.
Tack för att du berättar hur det gått Gillan. Jag fick ju höra vad som hänt först men sen inte hört nånting, jag har tänkt på henne jättemycket. Jag jobbar ju med precis såna patienter som Titti är just nu så jag kan ju ganska lätt föreställa mig allt som kan hända. Lilla Titti, vad hon råkar ut!
CITAT (Aqvakul @ 05-12-2008, 08:54)  Här hålls det två tummar för härliga Titti!  Här också!
*Ulrica*
05-12-2008, 09:05
Oj, vilken berättelse. Helt overkligt... Hoppas, hoppas verkligen att allt går bra och att hon kommer att bli bättre. Ska vi kanske samla ihop och skicka lite choklad... Hälsa henne via systern från alla på Odla!
Myosotis
05-12-2008, 09:09
Vad hemskt!  Hoppas verkligen hon blir bra snart!
Red Top
05-12-2008, 09:21
Vilken mardröm. Önskar all lycka med tillfrisknandet!
*Stintan*
05-12-2008, 09:39
Tack Gillan för att du berättade, jag har verkligen saknat henne på sistone. Fy vilken pärs hon gått igenom. Håller tummar och tår att allt går åt rätt håll nu så att hon kryar på sig. Gillan, när du får möjlighet så vidarebefordra att vi tänker massor på henne. Jag skickar stor  till vår mysiga Titti.
Hej på er alla! Jag skall hälsa så mycket från min älskade syster Titti, hon mår nu mycket bättre igen efter en svår pärs. Hon ligger fortfarande kvar i Umeå, men idag skall de ta bort matsonden i alla fall, och nu när jag pratade med henne så kom de för att ta med henne till lungröntgen igen. Hon har fortfarnade mycket ont och får en massa sprutor och de tar en hel del blodprover varje dag, men hon har i alla fall fått tillbaka lite mer styrka i rösten och orkar prata lite längre stunder, hon kan också gå själv med rullator nu, så det är enorma framsteg hon har gjort nu sista dagarna På måndag eller tisdag skall de göra ny skiktröntgen på hjärta och lungor igen, och förhoppningsvis får hon komma tillbaka till Kalix lasarett i mitten på nästa vecka Ha det nu så bra alla därute Hälsningar Babbe
Tack för att du meddelade oss Gillan, visst har man undrat varför inte Titti synts till.... Många krya på dej hälsningar till Titti
CITAT (babbe @ 05-12-2008, 09:58)  Hej på er alla! Jag skall hälsa så mycket från min älskade syster Titti, hon mår nu mycket bättre igen efter en svår pärs. Hon ligger fortfarande kvar i Umeå, men idag skall de ta bort matsonden i alla fall, och nu när jag pratade med henne så kom de för att ta med henne till lungröntgen igen. Hon har fortfarnade mycket ont och får en massa sprutor och de tar en hel del blodprover varje dag, men hon har i alla fall fått tillbaka lite mer styrka i rösten och orkar prata lite längre stunder, hon kan också gå själv med rullator nu, så det är enorma framsteg hon har gjort nu sista dagarna På måndag eller tisdag skall de göra ny skiktröntgen på hjärta och lungor igen, och förhoppningsvis får hon komma tillbaka till Kalix lasarett i mitten på nästa vecka Ha det nu så bra alla därute Hälsningar Babbe Tack babbe! Du är en ängel som ger oss information
Jag kan bara instämma i Gillans ord.....tack Babbe för att du berättar för oss. Och en  till Gillan som här berättar så fint om Titti.
Irene_L
05-12-2008, 10:09
Vad härligt att höra babbe!!!! Hälsa till Titti att här hålls det tummar för fullt så att hon ska bli starkare och snart vara tillbaks här på Odla!!!
[attachment=28025:tumme_9297970.jpg]
[attachment=28025:tumme_9297970.jpg]
Snöflinga
05-12-2008, 10:19
Åh vilken pers ... och vad skönt att hon är på bättringsvägen, håller alla tummar och tår för att hon skall bli helt bra och så småningom logga in sig på odla  Tack också Babbe för dagsrapport och gillan för att du berättade
Lars-Olof Arvids
05-12-2008, 10:22
Vad skönt att hon mår bättre!  Jag håller alla tummar och skickar en stor kram. Olle
Eva i Höga
05-12-2008, 10:30
Skickar mina kryapådig-kramar  till titti och hoppas att allt går bra så vi ses på Odla snart igen. Odla är inte bara ett växtforum, det är ett stort vänskapsforum också.
Rosmarin
05-12-2008, 10:40
Uss... Vilken historia. Krya på dig Titti! //Ciczi
blomkronan
05-12-2008, 11:40
Den 7 november en fredag skull jag träffa Titti, vi skulle träffas och gå på syfestivalen tillsamans i Kista. Hon hade flygit ner till stockholm. Hon bodde hos sin son och svärdotter. Kvällen innan pratade vi länge i telefon, och vi bestämmde att vi skulle träffas kl 10 utanför mässan. När jag satt vid buss stationen såg jag på tidtabellen att jag skulle bli 10 minuter sen, så jag ringde upp Titti. Då svarade svärdottern i telefon, hon kunde inte prata då, sa bara att Titti var på karolinska och någon hemskt hade hänt...  Jag tog inte bussen utan gick hem igen istället och vänta på att sverdottern skulle ringa upp mig senare... Det var hemskt jobbigt jag hade ju inte ens hunnit träffa Titti, men jag blev så rädd och lessen för hennes skull. Svärdottern ringde sedan och berätta... precis vad gillan sa. Svärdottern hade missat bussen och skulle bara vänta 10 minuter till... till nästa gick. Det handlade bara om dessa minuter, hade hon gått hemifrån hade titti inte överleft. Dom hade fått ambulansen dit mycket snabbt. Läkarna hade sagt att det var tur att det hände i stockholm, hade hon varit kvar i Kalix hade det varit risk för att huvudpulsådern spruktit under transporten till sjukhuset, där uppe är det ju så mycket längre att åka. Här i stockholm kom hon så snabbt in... kom på operation så snabbt, då huvudpulsådern sprak  vad jag har förståt har man inte många minuter på sig att klara en person då huvudpulsådern spricker. Som ny här på odla viste jag inte vad jag skulle göra eller säga. Så jag pm:a bara en av er och berätta vad som hade hänt, jag visste ju inte vilka, titti ville skulle få veta! Det är såååå skönt att få höra att hon mår mycke bättre nu. babbe Hälsa Titti från mig jag tänker på henne ofta
Eva-Helene
05-12-2008, 12:06
Åh stackars Titti! Men en sån tur att det hände när det hände och att hon var där hon var! När det nu ändå skulle hända... Tack, Gillan, babbe och blomkronan! Hälsa henne så gott!
Lady Hamilton
05-12-2008, 12:22
Tack Gillan!  Vad bra du du har skrivit. Och vad skönt det känns att vi inte längre måste bära på denna "oro" ensamma  Nu kan vi prata "öppet". Och tack babbe för att du hjälper oss och Titti att hålla "kontakten" Nu håller vi alla tummar vi kan för att Titti skall bli så pass pigg att hon orkar fira jul utanför sjukhusets väggar Babbe och Gillan, hälsa Titti så mycket när ni hör av henne Och att jag skickar MÅNGA styrke  till henne och håller tummarna för henne
Krya på dig Titti. Vad skönt att det gått bra så här långt. Snart sitter du vid nån odlatråd och läser/skriver igen.
Jag vill också säga Tack till er alla! Tack för eran respons på tråden, tack till babbe som ger oss vidare information om titti, tack till Blomkronan som talade om vem det var hon ( titti ) skulle träffa den där dagen..............nu får vi bara vänta på vidare info
Biggan_
05-12-2008, 13:03
DragonLady
05-12-2008, 13:27
En styrkekram genom cyberrymden till dig Titti
Irene_L
05-12-2008, 13:28
 Gillan för du startade denna tråd. Det är skönt att vi nu har en kontakt till Titti genom babbe Och jag skickar en hälsning till Titti: [attachment=28026:coverEO9CUbpLsUF.jpg]
Kajsa i Arvika
05-12-2008, 14:39
Nej men, tänk vad fort livet kan förändras i alla fall!!  Kramar alla tummar så hårt det bara går...
Sån tur att det trots allt gått så pass bra. Krya på dig Titti!
Här vitnar tummarna också! Krya på dej titti!
Skönt att det nu börjat gå åt rätt håll. Skickar massor med Kryapådig-kramar
Maggan H
05-12-2008, 19:13
Stackars Titti, och alla anhöriga, så himla jobbigt det måste ha varit.  Att det först gick fel, sen rätt och sen fel igen, fruktansvärt,  men nu hoppas vi att du snart är med oss här igen. Skickar många kramar!
Krolliljan
05-12-2008, 19:13
Krya på dig
[attachment=28032:flower_rose_013_03.gif]
Titti många många  . Håller alla tummar jag kan för att du ska bli frisk snabbt.
Christer i Falköping
05-12-2008, 21:11
Oh det var en otrevlig historia! Håller tummarna för en snabb tillfriskning! Christer.
CITAT (Gillan @ 05-12-2008, 08:47)  Hej på er allihop! Kanske finns det några därute som undrar vart titti tog vägen? Hon fick i vilket fall som helst en hjärtinfarkt den 7:e november som så när kostade henne livet. Som tur var så hade hennes svärdotter missat bussen till jobbet och fanns till hands när det hände. Hon blev akut opererad och under op så brast kroppspulsådern. Vi, hennes vänner här på forumet, fick meddelande om att det hade hänt och att allt trots allvaret gått väl och att hon var på bättringsvägen. Glädjen av att senare få höra hennes svaga, men ändå lika positiva röst som alltid, i telefon var enorm  . Sen blev det tyst! Och ingen av oss visste nåt? Till slut vet man inte vart man ska vända sig med sina frågor? Inga svar längre på vare sig PM eller sms! Har det värsta hänt? Vågar man ringa och fråga? Vad gör man? Nu har vi äntligen fått en "kanal" som vi kan vända oss till ( hennes syster ). Vi vet att det inte gick så himla bra som vi hade hoppats, hon fick vätska i lungorna och blev ivägskickad ännu en gång ( stockholm/Kalix/Umeå/kalix ), men att hon ändå efter många om och men till slut är på bättringsvägen. Ett ax från mitt sista samtal med henne; Från Stockholm till Kalix åkte hon privatjet med två piloter två sjuksyrror, henne själv och ev en läkare ( fast läkaren är jag osäker på? ). Snacka om att ha åkt kungligt tyckte jag , och hon blev ordinerad att äta en massa choklad!, tänk den som ändå blev ordinerad det .................
Nu får vi hålla tummarna för att allt går som det ska med titti  MEN HERREGUD!!! vad är det du säger???? Är inte inne så ofta, så jag har missat att titti är dålig. Privjet och snygga läkare/skötare är inte fel,  men naturligtvis håller jag alla tummar och tår för Titti. krya på dej Titti och jag håller alla tummar jag har. Dom är många, om man räknar med tassarna.
CITAT (blomkronan @ 05-12-2008, 11:40)  Den 7 november en fredag skull jag träffa Titti, vi skulle träffas och gå på syfestivalen tillsamans i Kista. Hon hade flygit ner till stockholm. Hon bodde hos sin son och svärdotter. Kvällen innan pratade vi länge i telefon, och vi bestämmde att vi skulle träffas kl 10 utanför mässan. När jag satt vid buss stationen såg jag på tidtabellen att jag skulle bli 10 minuter sen, så jag ringde upp Titti. Då svarade svärdottern i telefon, hon kunde inte prata då, sa bara att Titti var på karolinska och någon hemskt hade hänt...  Jag tog inte bussen utan gick hem igen istället och vänta på att sverdottern skulle ringa upp mig senare... Det var hemskt jobbigt jag hade ju inte ens hunnit träffa Titti, men jag blev så rädd och lessen för hennes skull. Svärdottern ringde sedan och berätta... precis vad gillan sa. Svärdottern hade missat bussen och skulle bara vänta 10 minuter till... till nästa gick. Det handlade bara om dessa minuter, hade hon gått hemifrån hade titti inte överleft. Dom hade fått ambulansen dit mycket snabbt. Läkarna hade sagt att det var tur att det hände i stockholm, hade hon varit kvar i Kalix hade det varit risk för att huvudpulsådern spruktit under transporten till sjukhuset, där uppe är det ju så mycket längre att åka. Här i stockholm kom hon så snabbt in... kom på operation så snabbt, då huvudpulsådern sprak  vad jag har förståt har man inte många minuter på sig att klara en person då huvudpulsådern spricker. Som ny här på odla viste jag inte vad jag skulle göra eller säga. Så jag pm:a bara en av er och berätta vad som hade hänt, jag visste ju inte vilka, titti ville skulle få veta! Det är såååå skönt att få höra att hon mår mycke bättre nu. babbe Hälsa Titti från mig jag tänker på henne ofta  Tack för att du berättade Blomkronan. Det är inte många minuter, man har tillgodo, när ett anevrysm inträffar. Tur att hon var på sjukhus redan då.... Håller allt jag kan, för att hon snart är tillbaka på odla.
Tack Gillan för att du berättade vad som hänt...och jätte tack Babbe för att du håller oss underättade om vad som händer... Alla rosor  i världen till er och till Titti...hoppas att hon får komma hem snart
[attachment=28038:julkort4.jpg]Hej igen! Stort TACK för Ert stora stöd till min älskade storasyster Titti, hon skickar massor med kramar tillbaka till Er Ikväll mådde hon riktigt bra, och tyckte att det var sååååå skönt när de har tagit bort matsonden, hon kan nu äta ordentligt själv och får äta vad hon vill och hur mycket hon vill också Men jag har börjat kalla henne för "blåtitti" för de har stuckit henne såååååååå mycket, när de har tagit prover och gett henne olika mediciner, så hon är gul och blå hela hon, stackars henne När jag pratade med henne ikväll så ville hon att jag skulle tala om att hon längtar efter att få prata med Er på forumet igen och att hon är snart tillbaka Ha det bra, vi hörs snart igen
Å vad skönt att höra att Titti mår bättre. Ge henne en stor krya-på-sig kram
Åh vad glad jag blir om Titti mår bättre!  Blåtitti,  det är nog ett passande namn nu...jag antar att till och med magen är blå efter diverse blodförtunnande sprutor, men det bleknar ju så småningom. Heja Titti!
emmas matte
05-12-2008, 23:42
Krya på dej
Detta har jag också missat, krya på dig Titti!!  Krya på dig kram.
blomkronan
06-12-2008, 00:50
Jag såg fram emot att träffa dig Titti på mässan i kista, men jag ser mera fram emot att se dig på forumet nu... hoppas vi hör ifrån dig snart  Jag tänker på dig
Krya på dej snart, dina inlägg behövs här på forumet!
Jag sitter här och läser vad ni alla har skrivit sen i går morse och jag både ler och blir våt i ögat på samma gång  . Titti är titti........så är det bara. Hon har alltid glimten i ögat, har alltid nåt snällt att säga och är aldrig dum och vresig mot nån. Klart hon inte är mer än människa hon heller, det vet väl jag med, men hon är faktiskt väldigt positiv....................Jag menar, tänk er bara, att hon nyopererad, svag som sjutton, rösten bär knappt, men ändå orkar med att skämta om sig själv .................."Gillan, jag är blå, hela jag är blå och jag tycker inte ens om blått, det kunde väl ha varit gult eller orange"...............så nu undrar jag verkligen ( efter babbes rapport ), huuur blå är hon egentligen vid det här laget  ? Mörklila kanske........... Tack babbe för lägesrapport! Du är guld värd  Glöm inte bort att krama om titti en extra gång från oss......................fast ta inte i för hårt, hon är ju så liten
Tack Babbe för din rapport. Så härligt att höra att hon mår ganska bra nu. Och tänk....blått är min favoritfärg.....så nu tycker jag ännu mer om Titti.
Snöflinga
06-12-2008, 11:35
Så skönt att du mår bättre nu Titti, har tänkt så mycket på dig och hur fort livet kan förändras. Du måtte ha haft en skyddsängel vid din sida .... och vilken fantastisk sjukvård vi har i detta land ... jag är full av beundran för dessa människor  Krya på dig nu och vet att vi är många som tänker på dig
Då har vi en farbror blå och en tant blå nu då. Fast en tröst för Titti är väl då att hon snart kommer bli både gul o grön  Vet vi ju alla som haft blåmärken. KRYA PÅ DIG TITTI
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|