Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 7 8 9  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Anki V:s "busfrön", 1:a årsblommande perenn
          Anki V
          Inlägg 17-03-2009, 17:00
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Första ledtråden handlade om att inte bli lite bitter……växten kallas även för liten bitterrot.

Ledtråd två: ”Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål.”

Det var liiiite trickigt att komma på en mening där jag fick till ett dubbelt v angel_not.gif

Det ni sått är alltså en Lewisia pygmea. En liten sötnos som jag älskar. I mitt grusparti så har den till och med självsått sig. Den är inte lika känslig som sin större kusin och övervintrar i alla fall hos mig utan problem.

Bifogad fil  pygmea2__Large_.jpg ( 189.08k ) Antal nedladdningar: 28

Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          blomkronan
          Inlägg 17-03-2009, 23:27
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

TACK för svaret... och thanks.gif thanks.gif thanks.gif för den fina blomman, va glad jag blev biggrin.gif
          Den kommer bli fin i min trädgård i sommar, men var vill den stå??? i sol, skugga eller halvskugga?
          Jag ska bygga mig en liten sten/grus hörna smile.gif som dom får bo i...

föresten.... ledtråden var SUVERÄN bravo.gif

Citera
          Maggan H
          Inlägg 18-03-2009, 08:38
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Anki V @ 17-03-2009, 17:00) *
          Första ledtråden handlade om att inte bli lite bitter……växten kallas även för liten bitterrot.

Ledtråd två: ”Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål.”

Det var liiiite trickigt att komma på en mening där jag fick till ett dubbelt v angel_not.gif

Det ni sått är alltså en Lewisia pygmea. En liten sötnos som jag älskar. I mitt grusparti så har den till och med självsått sig. Den är inte lika känslig som sin större kusin och övervintrar i alla fall hos mig utan problem.

Anki

Hihi, värre än Oldsberg!

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 18-03-2009, 09:54
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Vilken liten sötnos! wub.gif Det var annat än tallbarr det.. 000.gif

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Rosmarin
          Inlägg 25-03-2009, 13:14
          Länk hit: #165

Gäster

CITAT (Anki V @ 17-03-2009, 17:00) *

Ledtråd två: "Respekt för den heliga kon medför gott karma som ger bättre liv. Bli upplyst och lev vis i alla kommande reinkarnationer, ett Nirvana hägrar som slutmål."

Anki

Jaså då var jag inte helt fel ute i mina tankegångar då. Jag skrev av ledtråden, satte upp texten på väggen i ateljén och gjorde som Lady Hamilton skrev; läste den högt och långsamt (det blev verkligen som ett mantra till slut blink.gif ) och det enda jag tyckte kunde bli ett namn på en blomma var just "lewis" men lewis vadå... confused.gif ? Och jag hade inte tid att googla på detta annars hade jag kanske hittat rätt.

Fin är den i alla fall. Tack så mycket Anki.

Igår tog jag mig tid att skola om dem äntligen. Jag skolade inte om allihop. Jag slutade när jag kom till 50 (ja femtio ! ) småkrukor med en Lewisia i varje... De har grott bra får jag säga. Jag har minst lika många till som tills vidare får stå kvar i såbyttan i väntan på bättre tider.

Citera

9 sidor V  « < 7 8 9
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 07:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon