Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hundköp?!
          blomkronan
          Inlägg 19-12-2008, 22:54
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (pejori @ 19-12-2008, 22:47) *
          Det som är svårast att komma ihåg är, att när hunden är "fullvuxen" är den fortfarande en valp/ unghund... whistling.gif
          En del personer verkar tro, att hunden är vuxen med sin storlek, medans barnbarn verkar växa när man väder ryggen åt dom. giggle.gif giggle.gif

MINA... barn växte bakom ryggen på mig... giggle.gif

Just nu har Shaggy problem att hitta alla ostbågar... som jag gömt giggle.gif

Är det fredagkväll så är det... smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 19-12-2008, 23:00
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (blomkronan @ 19-12-2008, 22:54) *
          MINA... barn växte bakom ryggen på mig... giggle.gif

Just nu har Shaggy problem att hitta alla ostbågar... som jag gömt giggle.gif

Är det fredagkväll så är det... smile.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif Det gäller att träna hjärnan på dom små liven, om man vill ha sina skor och stolar kvar. kompiskram.gif
          Motion, mat och sedan kärlek. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          blomkronan
          Inlägg 20-12-2008, 00:00
          Länk hit: #23

Medlem

Morgonen börjar med att jag går upp... han ligger kvar! jag sätter på kaffet... han ligger kvar! gör mig iording... han ligger kvar! ungarna går till skolan... han ligger kvar! en soffpotatis!!! smile.gif.
          När jag öppnar ytterdörren.... hör jag ett duns från övervåningen (shaggy hoppar ur sängen) och kommer rusande ner för trappen wub.gif hur kan man vara redo så snabbt??? OK... han behöver inte borsta tänderna och klä på sig, men hur kan man bli vaken på 3 sekunder???? När vi är ute är han som en raket... var kommer all energi ifrån???

DET ÄR SÅÅÅÅÅ UNDERBART ATT HA HUND wub.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 20-12-2008, 00:10
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (blomkronan @ 20-12-2008, 00:00) *
          Morgonen börjar med att jag går upp... han ligger kvar! jag sätter på kaffet... han ligger kvar! gör mig iording... han ligger kvar! ungarna går till skolan... han ligger kvar! en soffpotatis!!! smile.gif .
          När jag öppnar ytterdörren.... hör jag ett duns från övervåningen (shaggy hoppar ur sängen) och kommer rusande ner för trappen wub.gif hur kan man vara redo så snabbt??? OK... han behöver inte borsta tänderna och klä på sig, men hur kan man bli vaken på 3 sekunder???? När vi är ute är han som en raket... var kommer all energi ifrån???

DET ÄR SÅÅÅÅÅ UNDERBART ATT HA HUND wub.gif

Visst är det...
          Dom lär sig klockan också...Testa med att ligga kvar i sängen får du se... tummenupp.gif
          Då har jag snabbt två som slickar mina ögonlock. crying.gif -fear-.gif
          Vakna!!!vi vill ut!!! dunno.gif
          Jag blinkar lite försyt, och vovvarna blir överlyckliga när dom ser att ögonfransarna rör sig... rotfl.gif
          Sedan är jag rökt, det är bara att kravla sig upp, mellan tassar och nosar, för att öppna dörren och kliva ut...helst i nattsärken, om jyckarna får bestämma, men "barfota" över hela kroppen, uppskattas bara av nödiga hundar som kan klockan. whist.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          maramara
          Inlägg 08-01-2009, 15:59
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 346
          Medlem nr: 13 687

Har nu hälsat på i kenneln. Så bedårande hundar. Jag är nu helt såld. trots att jag ännu bara träffat de vuxna hundarna. Har bestämt mig för en valp ur nästa kull, just för att få följa den från början. Nu bara väntar jag yes.gif whistling.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 09-01-2009, 16:27
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

härligt! tummenupp.gif
          lycka till!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Heda
          Inlägg 12-01-2009, 12:52
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 653
          Medlem nr: 14 393

Är det en Lagotto kennel du har besökt? Har aldrig träffat någon själv, men har bara hört positiva utlåtanden om dem. Det kommer säkert att gå jättebra! Vi har två hundar som vi har tagit över, en labbe som varit hos husse sedan hon var 1 år, hon är nu 10år. Det var en inkörningsperiod på 2 månader ungefär, de har ju redan en uppfattning om livet liksom. Sedan har vi en Border collie som vi nyligen tagit över från släktingar, han är nu snart 1 år och vi har haft honom två månader. Han har blivit en riktig mattehund och det känns nu som att vi har vant oss vid varandra. Dessutom har vi en wachtelhund som vi haft från valpstadiet. Det viktiga när man tar över en unghund är nog att man är med hunden väldigt mycket till en början, så att de tyr sig till en ordentligt. Sedan är det ju mycket en individfråga också, vissa hundar blir ju aldrig så där riktigt präglade på någon människa även om man haft dem från valpstadiet. Andra tyr sig snabbt till en ny matte eller husse, min kompis tog över en 4 år gammal Weimaraner, hon är en mattehund utan dess like! Våran wachtel är en riktig hussehund, hårt präglad från dag ett, sova med husses t-shirt i husses säng. Som nybliven pensionär kommer du ju att tillbringa nästan all tid med din vovve, det kommer att bli en riktig mattehund oavsett om du tar en valp eller en unghund, tror jag!!

En hund måste man ha för att vara lycklig, minst en!! Många ojjar sig över att vi har tre, men steget från två till tre märks knappt. Även två måste ha sina promenader och sin stimulans.

//Heda

Citera
          maramara
          Inlägg 12-01-2009, 18:01
          Länk hit: #28

Medlem

Jaa, en kenneluppfödare som har fina Lagottohundar. Denna uppfödare nämns då och då i positiva ordalag av andra Lagottoägare på nätet, vilket känns seriöst och bra. Men framför allt var mötet på kenneln både varmt och glädjefullt mellan två och fyr benta.
          Och jag väntar..... wub.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 12-01-2009, 18:15
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Jag ska TITTA whist.gif på valp onsdag kl 10 en liten pudel som föddes 12/12 wub.gif

--------------------

Citera
          zissi
          Inlägg 12-01-2009, 22:52
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag fick nyss erbjudande om att bli fodervärd åt en svart dvärgpudel. Har ju en brun dvärg nu som snart är 3 år. Jag är sugen men gubben är inte riktigt lika förtjust. I och med att min hälsa inte riktigt är som den borde så måste vi hjälpas åt med allt som har med voffsingen att göra så vi får nog ta oss en ordenligt funderare på det hela.
          Meeeeen, tänk en liten pudelvalp igen wub.gif : g.gif d010.gif smiley_small_hug.gif duh.gif sleeping.gif sweatingbullets.gif kiss.gif blush: wub.gif wub.gif

Redigerat av zissi: 12-01-2009, 22:54

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Motti
          Inlägg 13-01-2009, 01:34
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man ska köpa hund efter förmåga !man köper inte tex jakthund om man inte jagar eller en brukshund om man inte är bered att jobba med den,köper man sådana hundar och man inte passar för dom och kan fylla deras behov då får man för eller senare problem.Tyvär köper många hundar efter godtycke eller så att säga köper en hund som de tycker är snygg häfftig eller gullig utan att tänka ett ögonblick på om de som ägare kan fylla hundens behov.Man ska köpa don efter person alltså en hund som passar ens personlighet sitt uteliv ens behov av motion osv,att köpa en hund avsed för jakt bruks eller vallhund om man bara vill ha en lugn hund som ligger i knäet då är man fel ute och kommer att stöta på problem,så tänk efter först !Det finns så oerhört många omplaseringshundar i dag tack vare att människor väljer hund efter utsende och vad de annser vara häfftigt och mysigt o kul och sedan inte reder ut hundens behov av motion träning och många har inte förstår att hunden är ett flockdjur som inte tycker om att vara ensamma hela dagarna.Man ska välja hund efter personlighet och förmåga . Efter första Januari är det lag på att en hund får inte lämnas ensam mer än högst fyra timmar,en katt ska ha tillsyn två gånger om dagen.Det går att läsa om detta påp Jordbruksverket.se.Nu tror jag att du har tänkt igenom detta med att skaffa hund men kolla gärna runt på olika siter om hur hundar är rent menthalt och vad de fodrar av ägaren för att bli lyckliga hundar .olika rasers behov osv.Själva har vi funderat i två år vad som skulle passa oss och vi har fortfarande inte kommit överens :rolleyes:Har haft jakthundar innan !
          Kram Motti smiley_small_hug.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 13-01-2009, 07:28
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (blomkronan @ 19-12-2008, 20:56) *
          giggle.gif Nu finns det för och nackdelar med att aktivera sin hund...

Shaggy är min lilla bebis... Hunden alltså!

Jag brukar gömma en toarulle med godis i... Jag säger bara "var är rullen" och han får fart. Letar överatllt giggle.gif jag har sååå många gömställen... han vet vad som väntas av honnom! naughty.gif Han tycker det är sååå kul. När han hittat rullen, får han slita och dra ett tag och sen får han belöningen smile.gif

Till saken hör nu att vi kläde granen i helgen för att få lite julkänsla nu när vi har barmark... under la vi alla julklappar som vi har köpt,inslagna...
          När jag kom upp i morse låg en lycklig hund på vardagsrummet yahoo.gif runt honom fanns mängder av julpapper... han hade öppnat ALLA julklapparna rotfl.gif

Som tur va så såg inte ungarna det dom låg och sov...

Man får tänka sig för... när man har hund!!!

biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          maramara
          Inlägg 17-01-2009, 18:11
          Länk hit: #33

Medlem

Jag har i veckan fått telefonbesked om att tiken förlorat alla valpar utom en hanhund, valpningen satte igång för tidigt och en av fostren hade varit död länge. Stackars tik, hon fick ta resterande med kejsarsnitt. Är så ledsen nu.

Citera
          Bettis
          Inlägg 17-01-2009, 18:20
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (maramara @ 17-01-2009, 18:11) *
          Jag har i veckan fått telefonbesked om att tiken förlorat alla valpar utom en hanhund, valpningen satte igång för tidigt och en av fostren hade varit död länge. Stackars tik, hon fick ta resterande med kejsarsnitt. Är så ledsen nu.

Ååååå nej så tråkigt trostar.gif

--------------------

Citera
          maramara
          Inlägg 27-01-2009, 20:46
          Länk hit: #35

Medlem

Har nu fortsatt att leta efter "min" hundvalp, och har hittat henne hos en kennel som samarbetar med den första kenneln. Jag ska hämta henne nu på torsdag. Tiken är född nov 08. Jag kan knappast tro det är sant, är så förväntansfull.

Citera
          blomkronan
          Inlägg 27-01-2009, 20:52
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (maramara @ 27-01-2009, 20:46) *
          Har nu fortsatt att leta efter "min" hundvalp, och har hittat henne hos en kennel som samarbetar med den första kenneln. Jag ska hämta henne nu på torsdag. Tiken är född nov 08. Jag kan knappast tro det är sant, är så förväntansfull.

GRATTIS Ni kommer få många härliga stunder tillsamans wub.gif

Citera
          Ciczi
          Inlägg 31-01-2009, 22:16
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Det lilla jag känner till om Lagottos är inte mycket men jag tycker att Lagottos är ursöta och min fars labbe har en lagotto som flickvän. wub.gif

//Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Erika i Sandvike...
          Inlägg 01-02-2009, 13:56
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 11 357

CITAT (humla @ 18-12-2008, 22:24) *
          Lite OT - bara för nyfikenhetens skull (ni som är duktiga på hundar). Vad skulle passa en person som är mer åt "soffpotatis"-hållet, som vill ha en mindre hund, och som helst ska 'sakna jaktinstinkt' för mindre djur? Som inte kräver så mycket pälsvård, men som gärna är lättlärd och 'klok'. Bara nyfiken om ni har några förslag wink.gif
          Jag skulle föreslå chihuahua.Vi har två och dom älskar att kura i soffan och är inte större än ett marsvin,bara högre på benen.

Citera
          maramara
          Inlägg 01-02-2009, 17:44
          Länk hit: #39

Medlem

Hej
          Måste få berätta att jag har hämtat min lilla Lagotto Hon heter Izzy och är helt bedårande söt. Hon är vit med bruna öron och solglasögon.
          Hämtade henne i torsdags, en resa på drygt 50 mil turoretur, men det var det värt.
          Nu har jag knappt tid att gå in på Odla , får bli korta stunder nu i början.
          Allt har gått bra o hon sover 9 timmar per natt. Till och med jag sover, är helt slut på kvällen, men härligt trött.
          wub.gif wub.gif d010.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 01-02-2009, 18:31
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (maramara @ 01-02-2009, 17:44) *
          Hej
          Måste få berätta att jag har hämtat min lilla Lagotto Hon heter Izzy och är helt bedårande söt. Hon är vit med bruna öron och solglasögon.
          Hämtade henne i torsdags, en resa på drygt 50 mil turoretur, men det var det värt.
          Nu har jag knappt tid att gå in på Odla , får bli korta stunder nu i början.
          Allt har gått bra o hon sover 9 timmar per natt. Till och med jag sover, är helt slut på kvällen, men härligt trött.
          wub.gif wub.gif d010.gif wub.gif wub.gif wub.gif

En liten bild kanske.... unsure.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 01:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon