| |
|
  |
Gissa vem som kommer hem till middag i morgon? |
|
|
|
|
23-12-2008, 11:09
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
Nu har Miro kommit hem och det blev visst till frukost.  Nu sniffar hon runt allt igen, gav henne lite ost som jag vet att hon gillar mycket. Så kelig och go hon var på hemmet och i buren på väg hem!  Aldrig hade jag trott att hon hunnit vänja sig vid kel som hon nu gjort. Tur också att vädret är underbart fint just nu så jag har inget dåligt samvete ifall de andra katterna håller sig utomhus. Körde förbi veterinären också och Miro chippades och fick sin andra vaccination. Avmaskning skedde på hemmet, där hon varit i ungefär 1 månad. Det känns så himla skönt att hon är hemma, trygg med kärlek som hon får när hon vill ha den. Bara hon inte belönar mig med otrevligheter i sängen.... Men hon får sova i badrummet på filt och klädkorg bredvid elementet tills hon vant sig vid oss. Pejori? Hur går det med din katt? Har han kommit tillbaka än?
|
|
|
|
|
|
|
|
23-12-2008, 18:10
|
Medlem
Antal inlägg: 240
Medlem nr: 11 874

|
Vad skönt att höra Cilla!!!  Jag hade faktiskt också lite gett upp hoppet, men där ser man. Katter kan överraska. Men det var INTE roligt att höra att ännu en katt är på vift. Jag håller alla tummar för att det inte ska behöva ta lika lång tid för den att komma hem. CITAT (Myosotis @ 23-12-2008, 11:20)  Men vilken söööööt bild du har i din signatur, Myosotis.
--------------------
Bor och odlar i Norrköping, zon 2.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-12-2008, 22:53
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820

|
CITAT (CillaM @ 23-12-2008, 11:09)  Nu har Miro kommit hem och det blev visst till frukost.  Underbart  helt otrolig att du hitta henne Pejori hur går det för dig? Har du hittat honom än?
|
|
|
|
|
|
|
|
24-12-2008, 00:15
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Ingen katt ännu, men har inte gett upp ännu även om jag börjar bli orolig på allvar.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-12-2008, 23:43
|

Medlem
Antal inlägg: 1 595
Medlem nr: 5 429

|
Vad underbart att Miro kommit hem, jag har tänkt en hel del på henne. Tur att du aldrig gav upp letandet.
Hoppas din katt Pejori kommer hem också. Usch det är kallt ute nu, hoppas på ett julmirakel för dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-12-2008, 20:34
|

Medlem

|
Miro hemma igen Fåtöljen har blivit hennes favoritplats, förutom filten på tvättkorgen i badrummet (elementet är precis bakom så där är det varmt och skönt) Än så länge har hon lagt några överraskningar, annat än i badrummet då hon spydde upp en rejäl hög med... MASK! Spolmask troligen, kan inte det där nåt vidare, bandmask var det inte så mycket vet jag. Kan vara att Djurskyddet gav henne en avmaskning innan jag hämtade henne o det kom upp igår först. Miro är vansinnigt kelig, hon har upptäckt hur gott det är att bli klappad och kelad med och följer mig flera gånger runt i huset för att stryka sig mot benen. Lekfull är hon också och leker med alla handgjorda kattleksaker. Och det bästa är att Tessa, den katten som var så skräckslagen när Miro först kom hit, har lugnat ner sig ordentligt och tycker till och med det är skönt att vara hemma. Bara hon får ha sin sovplats i fred, på klädskåpet. Det känns bra nu, harmonin börjar infinna sig igen, tanken på att Miro var ensam där ute, dessutom nykastrerad, var ingen bra känsla. O nu när jag tänker efter så kan det mycket väl ha varit Miro som sprang över o rondellen, mitt i värsta trafiken, några dagar efter att hon försvunnit.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-12-2008, 10:21
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (CillaM @ 27-12-2008, 20:34)  Miro hemma igen Fåtöljen har blivit hennes favoritplats, förutom filten på tvättkorgen i badrummet (elementet är precis bakom så där är det varmt och skönt) Än så länge har hon lagt några överraskningar, annat än i badrummet då hon spydde upp en rejäl hög med... MASK! Spolmask troligen, kan inte det där nåt vidare, bandmask var det inte så mycket vet jag. Kan vara att Djurskyddet gav henne en avmaskning innan jag hämtade henne o det kom upp igår först. Miro är vansinnigt kelig, hon har upptäckt hur gott det är att bli klappad och kelad med och följer mig flera gånger runt i huset för att stryka sig mot benen. Lekfull är hon också och leker med alla handgjorda kattleksaker. Och det bästa är att Tessa, den katten som var så skräckslagen när Miro först kom hit, har lugnat ner sig ordentligt och tycker till och med det är skönt att vara hemma. Bara hon får ha sin sovplats i fred, på klädskåpet. Det känns bra nu, harmonin börjar infinna sig igen, tanken på att Miro var ensam där ute, dessutom nykastrerad, var ingen bra känsla. O nu när jag tänker efter så kan det mycket väl ha varit Miro som sprang över o rondellen, mitt i värsta trafiken, några dagar efter att hon försvunnit. UNDERBART!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-12-2008, 14:22
|

Medlem

|
Häligt det ser ut med lilla Miro. Roligt att hon upptäckt glädjen med människor, ni får förhoppningsvis många härliga år tillsammans nu.
Men om de har haft henne en månad är det lite konstigt att hon inte blivit av med masken än, de brukar ju avmaska dem så fort de tar in en katt. När vi tog hand om Mary fick vi avmaska henne flera gången innan hon blev av med masken, de hoppade fram och tillbaka mellan henne och den andra katten.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-12-2008, 20:37
|

Medlem

|
CITAT (Anic @ 28-12-2008, 14:22)  Häligt det ser ut med lilla Miro. Roligt att hon upptäckt glädjen med människor, ni får förhoppningsvis många härliga år tillsammans nu.
Men om de har haft henne en månad är det lite konstigt att hon inte blivit av med masken än, de brukar ju avmaska dem så fort de tar in en katt. När vi tog hand om Mary fick vi avmaska henne flera gången innan hon blev av med masken, de hoppade fram och tillbaka mellan henne och den andra katten. Oj shit, du menar att man får avmaska flera gånger innan hon blir av med eländet? Det får väntas med tills jag kan hantera henne utan att hon känner obehag. Jag får inte riktigt lyfta henne nämligen och jag vill inte att det ska kännas som tvång. Det är riktigt roligt att allt gått så bra som det gjort. Nu stundar våren snart och det ska bli ett nöje att få se henne vara utomhus OCH komma hem igen. Klart det måste gå om man har en sådan go relation med varandra.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-12-2008, 09:48
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (CillaM @ 28-12-2008, 20:37)  Oj shit, du menar att man får avmaska flera gånger innan hon blir av med eländet? Det får väntas med tills jag kan hantera henne utan att hon känner obehag. Jag får inte riktigt lyfta henne nämligen och jag vill inte att det ska kännas som tvång.
Det är riktigt roligt att allt gått så bra som det gjort. Nu stundar våren snart och det ska bli ett nöje att få se henne vara utomhus OCH komma hem igen. Klart det måste gå om man har en sådan go relation med varandra. Lägg avmaskningspillret i en bit köttfärs, så ska du se att det slinker ner utan "våld"...
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2008, 10:08
|

Medlem

|
Drontal är kanske lättast för er, iställer för att man ger en tablet 1 g om dagen i 3 dagar som man gör med axilur, ger man bara vid ett tillfälle, så lyckas man en gång behöver man inte oroa sig för att att få i henne nästa dag och nästa dag igen. Lite dyrare iof.
Jag brukar också lura i mina för att slippa bråka om det, lägg det bara i något hon tycker om.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-12-2008, 21:16
|

Medlem

|
CITAT (Anic @ 30-12-2008, 10:08)  Drontal är kanske lättast för er, iställer för att man ger en tablet 1 g om dagen i 3 dagar som man gör med axilur, ger man bara vid ett tillfälle, så lyckas man en gång behöver man inte oroa sig för att att få i henne nästa dag och nästa dag igen. Lite dyrare iof.
Jag brukar också lura i mina för att slippa bråka om det, lägg det bara i något hon tycker om. Mina andra katter har aldrig låtit sig luras men vi får väl hoppas att Miro går på det då. Drontal brukar jag köra med de andra och det är aldrig problem med att få i dom tabletterna. Men nu vågar jag inte avmaska pojken, Moses mer på ett tag. Han har fått Drontal 2 gånger plus Axilur 2 gånger. Verkar som om bandmasken på honom har blivit immun.
|
|
|
|
|
|
|
Rosmarin
|
01-01-2009, 19:56
|
Gäster

|
CITAT (CillaM @ 27-12-2008, 20:34)  Miro hemma igen Fåtöljen har blivit hennes favoritplats, förutom filten på tvättkorgen i badrummet (elementet är precis bakom så där är det varmt och skönt) Än så länge har hon lagt några överraskningar, annat än i badrummet då hon spydde upp en rejäl hög med... MASK! Spolmask troligen, kan inte det där nåt vidare, bandmask var det inte så mycket vet jag. Kan vara att Djurskyddet gav henne en avmaskning innan jag hämtade henne o det kom upp igår först. Miro är vansinnigt kelig, hon har upptäckt hur gott det är att bli klappad och kelad med och följer mig flera gånger runt i huset för att stryka sig mot benen. Lekfull är hon också och leker med alla handgjorda kattleksaker. Och det bästa är att Tessa, den katten som var så skräckslagen när Miro först kom hit, har lugnat ner sig ordentligt och tycker till och med det är skönt att vara hemma. Bara hon får ha sin sovplats i fred, på klädskåpet. Det känns bra nu, harmonin börjar infinna sig igen, tanken på att Miro var ensam där ute, dessutom nykastrerad, var ingen bra känsla. O nu när jag tänker efter så kan det mycket väl ha varit Miro som sprang över o rondellen, mitt i värsta trafiken, några dagar efter att hon försvunnit. åh men Cilla, så underbart!!! Grattis!!! Pejori; jag hoppas verkligen att du hittar din lilla snart du också!
|
|
|
|
|
|
|
|
12-01-2009, 14:04
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Men snälla Pejori, säg att du har hittat honom Jag har lite goda nyheter i alla fall. Kommer ni ihåg den svartvita hankatten? Så här mysig har han blivit, jag fick just kort från kattjourtjejen. Det är hennes kollega som agerar jourhem. Hon har blivit så förtjust i honom att hon nog tänker behålla honom. 
Lupo2.jpg ( 95.09k )
Antal nedladdningar: 22På lördag ska det komma folk och titta på den röda honkatten, hoppas att personkemin stämmer!!! De ska flytta och kan i så fall inte ta henne förrän i mars, men så länge kan jag ha kvar henne. Håll tummarna!!
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|