| |
|
  |
Gissa vem som kommer hem till middag i morgon? |
|
|
|
|
13-01-2009, 19:54
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
Åh vad roligt att läsa om hankatten! Tänk vad mycket han missat med den 'ilskna' attityden han hade i början  Roligt att höra också att den röda honkatten ev. har ett hem snart, håller tummarna för er Miro stortrivs, kelsugen som hon ständigt är. Hon följer mig överallt och kräver kel, även när man är på toa  Hon har en förkärlek för att krypa in under filtar och titta ut så där lagom, 'jag ser dig men du ser inte mig'. Än så länge har hon heller inte viat något intresse för att gå ut, och jag tycker det kan vänta tills våren, då även jag kan vara ute mer. Och jag säger som Myosotis, Pejori??? Vad för nyheter angående din kisse???
Miro13_1.jpg ( 45.2k )
Antal nedladdningar: 34
Redigerat av CillaM: 13-01-2009, 19:55
|
|
|
|
|
|
|
|
14-01-2009, 08:48
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Så söt hon är Miro - och ffa så roligt att hon trivs så bra nu!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
17-01-2009, 10:46
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (Myosotis @ 17-01-2009, 10:28)   Leas nya ägare var här i morse för att träffa henne. De bestämde sig på en gång att de vill ta henne! Eller om det var hon som valde, jag har aldrig hört henne spinna så högt!  Vad bra det känns. Nu får vi vänta tills de har flyttat, men det kvittar ju. Jag är så glad!!!   Grattis. Vad kul att det ordnar sig!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-01-2009, 12:05
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 17-01-2009, 10:28)   Leas nya ägare var här i morse för att träffa henne. De bestämde sig på en gång att de vill ta henne! Eller om det var hon som valde, jag har aldrig hört henne spinna så högt!  Vad bra det känns. Nu får vi vänta tills de har flyttat, men det kvittar ju. Jag är så glad!!!  Härligt!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
20-01-2009, 16:27
|
Medlem
Antal inlägg: 140
Medlem nr: 14 397

|
CITAT (CillaM @ 20-01-2009, 11:01)  Nu har jag en fråga om Miro. Hon är ju kastrerad men jag misstänker att hon skenlöper, det är ju inte så länge sedan ändå hon kastrerades. Kan det vara så att hormonerna ändå sätter igång lite? Jag har en katt som kastrerades och allt var frid och fröjd i ett par år. Sedan en vacker dag började hon skenlöpa. Tog henne till veterinär och katten var vänlig nog att visa upp sig där. De öppnade henne och det fanns en pyttebit kvar av en äggstock. Det är kanske vad som hänt Miro. Jag skulle ge henne en chans och se om hon upprepar sig om några veckor. I så fall, ta tillbaka henne till veterinären som gjorde det och han/hon bör göra om det. Gratis!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-01-2009, 16:56
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (CillaM @ 20-01-2009, 11:01)  Oh vad glad jag blir när jag läser detta! Du har verkligen gjort dessas katter en välgärning. Nu har jag en fråga om Miro. Hon är ju kastrerad men jag misstänker att hon skenlöper, det är ju inte så länge sedan ändå hon kastrerades. Kan det vara så att hormonerna ändå sätter igång lite? Nu har jag ingen erfarenhet av kastrerad hona, men jag hade en hankatt som parade honor i 17 år efter kastrering. Då han dessutom var stendöv de sista åren, så såg han minsann till att själv lägga upp ett illvrål när han "så att säga var klar". Självklart fanns det garanterat ingenting kvar, inte ens antydan till påsar, men han hade ju varit ett proffs innan...
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2009, 20:30
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
Innan jag byggde om sommarstället till åretruntboende bodde jag i en lägenhet i Kortedala i Göteborg. Utanför hade vi en park med många spännande buskage mm. Då var jag alltid ute någon timma med min ena katt. -Fast bara när det var ljust ute! Vi gick inte i band, det var alltför förnedrande, utan vi gick efter varandra (hur det i själva verket fungerade kan ni säkert räkna ut.....) Nåja, eftersom det var ett stort område med många små lägenheter bodde där många äldre kvinnor, som hade bott kvar i lägenheten -oftast 2 r o k - när barnen flyttade ut och mannen dog. De allra flesta tyckte alltid om att prata bort en stund. (oftast stod vi och pratade länge, ända tills Smulan bestämde sig för att flytta sig till ett nytt buskage eller ett träd) Där bodde en gammal dam som hade en hankatt, som alltid var inne. Hon berättade att hon anlitat veterinären för en kastrering, ja av katten alltså, sedan någon vecka senare var det fortfarande samma serenader och annat olämpligt beteende som innan, då ringde hon vet, och sa att: Jag tror du lurade mig, han är precis lika jobbig som innan. Vet s svar var då: "Snälla du, jag trodde du ville jag skulle kastrera honom, inte LOBOTOMERA honom!
Detta tänker jag på ibland. Det var så talande...... A-Li
|
|
|
|
|
|
|
|
21-01-2009, 20:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
CITAT (CillaM @ 20-01-2009, 11:01)  Nu har jag en fråga om Miro. Hon är ju kastrerad men jag misstänker att hon skenlöper, det är ju inte så länge sedan ändå hon kastrerades. Kan det vara så att hormonerna ändå sätter igång lite? Du kan nog ta det lite lugnt med att se till att de öppnar henne igen. Upp till 6 månader kan det ta innan hormonnivåerna sjunkit till "kastratnivå", enligt min veterinär. Kolla gärna med din. Dumt att utsätta henne för en stor bukoperation till om det inte behövs. Men sen har ju ljuset vänt, och jag märker en högre energinivå på katten redan. Och då ska ni veta att det är 10 år sen hon kastererades  . Men det är inte löpbeteende förstås.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2009, 23:12
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Nu är jag tillbaka efter en del missöden och brutna kroppsdelar... Det sandas dåligt i vårt kvarter... Men...För att uppdatera om min pisse... Tidigt på julaftonens morgon hittades min pisse igen...DÖD!!!!! Snäll som han var, hade han träffat på en person, som ansåg att lösspringande katter är fritt villebråd och dess ägare ansvarslös. Att pisse var på rymmen, föresvävade inte denne missdådare, som helt enkelt ströp katten till döds och dessutom var vänlig nog, att kasta honom vid återvinningscentralen i bostadsområdet. Enda trösten är, att han åtminstånde inte lider numera eller far illa. Men den julklappen kunde jag klarat mig utan.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
23-01-2009, 23:25
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
Gode tid, man tvivlar allt på mänskligheten ibland, pejori.
Jätteledsen för din skull! Måtte det ha gått fort åtminstone.
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2009, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-01-2009, 20:30)  Innan jag byggde om sommarstället till åretruntboende bodde jag i en lägenhet i Kortedala i Göteborg. Utanför hade vi en park med många spännande buskage mm. Då var jag alltid ute någon timma med min ena katt. -Fast bara när det var ljust ute! Vi gick inte i band, det var alltför förnedrande, utan vi gick efter varandra (hur det i själva verket fungerade kan ni säkert räkna ut.....) Nåja, eftersom det var ett stort område med många små lägenheter bodde där många äldre kvinnor, som hade bott kvar i lägenheten -oftast 2 r o k - när barnen flyttade ut och mannen dog. De allra flesta tyckte alltid om att prata bort en stund. (oftast stod vi och pratade länge, ända tills Smulan bestämde sig för att flytta sig till ett nytt buskage eller ett träd) Där bodde en gammal dam som hade en hankatt, som alltid var inne. Hon berättade att hon anlitat veterinären för en kastrering, ja av katten alltså, sedan någon vecka senare var det fortfarande samma serenader och annat olämpligt beteende som innan, då ringde hon vet, och sa att: Jag tror du lurade mig, han är precis lika jobbig som innan. Vet s svar var då: "Snälla du, jag trodde du ville jag skulle kastrera honom, inte LOBOTOMERA honom!
Detta tänker jag på ibland. Det var så talande...... A-Li
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2009, 09:04
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (pejori @ 23-01-2009, 23:12)  Nu är jag tillbaka efter en del missöden och brutna kroppsdelar... Det sandas dåligt i vårt kvarter... Men...För att uppdatera om min pisse... Tidigt på julaftonens morgon hittades min pisse igen...DÖD!!!!! Snäll som han var, hade han träffat på en person, som ansåg att lösspringande katter är fritt villebråd och dess ägare ansvarslös. Att pisse var på rymmen, föresvävade inte denne missdådare, som helt enkelt ströp katten till döds och dessutom var vänlig nog, att kasta honom vid återvinningscentralen i bostadsområdet. Enda trösten är, att han åtminstånde inte lider numera eller far illa. Men den julklappen kunde jag klarat mig utan.   VA??? Näe, det var bland det värsta jag har hört. Jag kan inte tro att du menar allvar. !!!!  Polisanmäl! Fy för faan...
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2009, 13:59
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Jo...Tyvärr är det sant. Kvinnan som hittade honom, sa att han fortfarande var varm, så det hade hänt nyligen. Jag är glad att jag slapp se honom. Hans fina päls och goa ögon.... Men men, han lider inte längre ialla fall. Det är ju onekligen en tröst, och jag vet vad han finns. Även om jag hellre valt att han hade blivit kattnappad av någon djurvän.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2009, 14:21
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 23-01-2009, 23:12)  Nu är jag tillbaka efter en del missöden och brutna kroppsdelar... Det sandas dåligt i vårt kvarter... Men...För att uppdatera om min pisse... Tidigt på julaftonens morgon hittades min pisse igen...DÖD!!!!! Snäll som han var, hade han träffat på en person, som ansåg att lösspringande katter är fritt villebråd och dess ägare ansvarslös. Att pisse var på rymmen, föresvävade inte denne missdådare, som helt enkelt ströp katten till döds och dessutom var vänlig nog, att kasta honom vid återvinningscentralen i bostadsområdet. Enda trösten är, att han åtminstånde inte lider numera eller far illa. Men den julklappen kunde jag klarat mig utan.  Helt sanslöst..  Hur är vissa människor skapta...  Stackars Pejori!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
24-01-2009, 19:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
CITAT (pejori @ 23-01-2009, 23:12)  Nu är jag tillbaka efter en del missöden och brutna kroppsdelar... Det sandas dåligt i vårt kvarter... Men...För att uppdatera om min pisse... Tidigt på julaftonens morgon hittades min pisse igen...DÖD!!!!! Snäll som han var, hade han träffat på en person, som ansåg att lösspringande katter är fritt villebråd och dess ägare ansvarslös. Att pisse var på rymmen, föresvävade inte denne missdådare, som helt enkelt ströp katten till döds och dessutom var vänlig nog, att kasta honom vid återvinningscentralen i bostadsområdet. Enda trösten är, att han åtminstånde inte lider numera eller far illa. Men den julklappen kunde jag klarat mig utan.  Neeeej! Det var det jävligaste jag har hört på länge! Hur fasen är det odjur funtad som gör en sådan vedervärdig sak?? Det här är verkligen ett ärende att polisanmäla och dessutom att skriva något om i den lokala blaskan hos er. Kanske till och med berätta för tidningen och låta dom skriva om saken. Sådana monster förtjänas att köra över.  Blir riktigt förbannad och nästan mordlysten när jag läser/hör något sådant!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|