CITAT (Bassam @ 28-12-2008, 17:48)

Tack för frågan:
Hej flaxss du måste vet att jag är inte mot dig men jag kan inte ser dig skriver fel o håller tyst, jag märkte när jag börjat skriva på den här rummet före två år, att det kommer mycket fel informationen o hela tiden försöker rätta det, tillexa alla informationen som följer blommor i platangen, de skriver inte från anställa som jobbar med de, men de kommer från plantskolor , också plantskolar fick informationen från försökare. Om du plantera några växter , det betyder inte att du blir proffs på växter, man ska respektera hur mycket informationen har, många människor skriver till mig på Hotmail ber att jag ska försätta o skriver på rummet, annars jag ska sluta o lämna den här rummet tillgammaldags gubbar.
H:Bassam
Bassam - ja köper du hem växter får du med skyltar där det står kortfattat vad dom kräver . skillnaden på typ plantagen och en kvalitetsplantskola är att
Plantagen
personalen kan inget och är inhyrd.
har inte alltid samma kvalite på plantorna.
kan inte sköta växter.
då kvittar det om där står bra med info på skyltarna. och kan inte personalen namn sätter dom fel skyltar på fel växt.
en bra kvalitetsplantskola
är personalen kunnig och vet vad dom pratar om och har egen erfarenhet.
köper in plantor av bra kvalité och av kända odlare,grossister.
kan sköta sina växter.
och vet infon på skyltarna utantill och kan skriva egna skyltar(vilket många gör också) plus vet rätt namn och sätter rätt skylt till rätt växt.
så
CITAT (MariaS @ 28-12-2008, 19:07)

Ja, lantagen har ju absulut inte det bästa ryktet vad gäller växtkunnande i detta landet!

De är väl de närmaste ett skämt man kan komma inom blomstervärlden!
Med det inte sagt ALLA plantagen, men Plantagen är ju inte kända för att satsa på utbildad personal precis. Kan de spara pengar någonstans så gör de det. (Tyvärr)
exakt! inte ALLA, finns faktiskt dom som har personal som kan nåt men kanske än sällsynt. ett problem dom har är att dom oftast har fel skyltar och får hem fel sorter än vad skylten visar. typ när den väl blommar är det fel färg.
exempel plantagen i Tagne har väldigt mycket exotiska och ovanliga växter som man sällan hittar på plantskolor men skötsel och personalen är det sämre med.