Godmorgon på er allesammans! Efter att ha blivit illa hanterad i ett sammanhang så låg jag i natt och funderade på en del saker.
En del människor kan konsten att ta sig fram i livet och vinna fördelar bara genom sitt sätt att vara. Det handlar inte om hur de egentligen är utan deras förmåga att "ta folk".
Det sägs att första intrycket är väldigt viktigt. Man kan knappast göra en rättvis bedömning av en människa på någon minut men ändå styrs människors attityd till andra människor genom denna första minut.
Man kan tycka vad man vill om detta men det är nog bara att gilla läget. Människor är inte så logiska som man kan förvänta sig med tanke på människans intellektuella kapacitet.
Hur gör man då för att göra ett gott intryck? Hur vanligt är det att människor medvetet satsar på detta? Vad har de för strategi? Finns det någon kurs t ex på dvd som visar hur man övar upp ett vinnande sätt?
Skulle vara kul om ni vill vara med och bolla detta ämne.
Jag har hittills inte varit så strategisk utan det har blivit olika lite mer av en slump. Det skulle vara intressant att lära sig styra detta i större utsträckning. Det är ju inte alltid man är nöjd med utfallet av slumpen. Jag funderar på att starta eget och då kommer jag att ha med många olika människor att göra där jag är beroende av deras inställning till mig.
Jag tycker också att ämnet är intressant i sig. Jag tror inte att det är de mest kunniga människorna som har störst inflytande i samhället. De som har ett vinnande sätt når ofta längre.
|