Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kinesisk broccoli och annat som skulle, tänkas odla i växthuset tidigt
          katah
          Inlägg 02-01-2009, 18:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Jo, jag har vaknat till odlingssesången 2009 smiley_small_hug.gif .
          Försöker också vara lite förnuftigare med sådder än året innan rotfl.gif sick.gif , det blir ju bara tokigare varje år .
          Men se, jag har inte börjat än, så bara det är något i sammanhanget !

Nu till min fråga:

Vilka kinesiska grönsaker ( typ kinesisk broccoli, kailaan mm. som oldas med fördel i lite kallare klimat och ska sås under augusti och skördas under senhösten) skulle fungera odla i växthus under den tidiga våren?
          Förra året hade jag morötter i hinkar och det fungerade bra, men jag började nog med dom i slutet av mars.

Nu skulle jag vilja börja lite tidigare om det går !

Jag kan förså inomhus, ha de omskolade plantor i svalt och belyst förråd, och har tillgång till frostfritt växthus.

Just nu tänker jag mest den kinesiska broccolin, går det att börja tidigt med den ? Klarar det växthusets vämeväxlingar på våren ?
          Finns det något annat mat som skulle gilla att starta så tidigt med lite konstig ljus och mindre värme ?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 17:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon