katah
Jo, jag har vaknat till odlingssesången 2009 smiley_small_hug.gif .
Försöker också vara lite förnuftigare med sådder än året innan rotfl.gif sick.gif , det blir ju bara tokigare varje år .
Men se, jag har inte börjat än, så bara det är något i sammanhanget !

Nu till min fråga:

Vilka kinesiska grönsaker ( typ kinesisk broccoli, kailaan mm. som oldas med fördel i lite kallare klimat och ska sås under augusti och skördas under senhösten) skulle fungera odla i växthus under den tidiga våren?
Förra året hade jag morötter i hinkar och det fungerade bra, men jag började nog med dom i slutet av mars.

Nu skulle jag vilja börja lite tidigare om det går !

Jag kan förså inomhus, ha de omskolade plantor i svalt och belyst förråd, och har tillgång till frostfritt växthus.

Just nu tänker jag mest den kinesiska broccolin, går det att börja tidigt med den ? Klarar det växthusets vämeväxlingar på våren ?
Finns det något annat mat som skulle gilla att starta så tidigt med lite konstig ljus och mindre värme ?
rosita
Romansallat hade jag förra året och det gick bra.
Åsa, mälardalen zon 2
Sallat, Pak Choi, Tatsoi, Kyona Mizuna, Pink Lettucy, Smörgåskrasse(rekommenderar den storbladiga ifall man får tag i den), spenat, rädisor, rättika, grönsaksrybs, majrova brukar funka bra att så i växthuset så snart man kan börja gräva i marken, jag brukar direktså dessa i mina jordbäddar.
katah
oj vilken lista saker att prova!

Jag har redan nu frostfritt i mitt växthus, jag odlar i hinkar.
Så när vi har röjt ut julen så är det dax att testa lite.
katah
något mer som gillar svalstart ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon