Medlem
Antal inlägg: 4 078
Medlem nr: 14 624
Snart är det premiär för "Män som hatar kvinnor" Stieg Larssons bok som blivit film.Intresset är internationellt stort för filmen.Längtar efter att få se den filmen.
Många har säkert målat upp en bild av Salander så här ser hon ut i rollen,det var nästan på pricken som jag hade föreställt mig henne.Noomi Rapace är skådespelerskan.
Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932
Den filmen har högsta prioritet på min lista, SKA se den! På din bild såg Salander också ut precis som jag tänkt mig och man har ju tydlig bild av de övriga också, blir roligt att se om bilden stämmer. Men jag har svårt att tro att filmen blir lika bra som boken.
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte mig henne när jag läste böckerna men när jag ser bilderna känns det inte riktigt rätt (men ok, ganska nära). Fast jag minns inget om att hon skulle ha en septumpiercing ur böckerna?
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
Medlem
Mikael Nyqvist som är så bra skådespelare (han spelade väl inte Arns bror).Böcker som filmatiserats brukar ibl bli en besvikelse. Kul att se en liten snutt av filmen.
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
OK, han spelade kanske inte en bror utan en kusin eller morbror i första filmen. Bra var han iaf inte! Mikael Nyqvist är duktig, men tenderar att göra ungefär samma hyggliga lite nerviga figur i alla filmer...
Medlem
Alla skådespelare har sin karaktär ett visst sätt att agera på.Titta på Clintan han har sitt alldeles speciella sätt,samma med musik även om det är en ny skiva så kan man höra vilka som spelar.
Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751
kolla in någon av de riktigt stora med internationell lyskraft - t.ex. Max von Sydow eller Stellan Skarsgård, så har de mycket större register. (Tom Hanks är ett bra utländskt exempel)
Medlem
Tom Hanks i filmerna Forest Gump och Menige Ryan, berättar andan i båda filmerna är densamma hans karaktär o sätt att spela är snarlik,fast i så vitt skilda sammanhang
Medlem
Nu har jag sett filmen Män som hatar kvinnor och blev inte det minsta besviken,den var BRA. Naomi Rapace var perfekt i rollen som Salander och Mikael Nykvist var också bra även om hans roll var lite nertonad. Dom värsta våldsscenarierna var borta men det räckte gott för mig ändå. Till er som inte sett filmen gå och se den ni kommer inte att bli besvikna.
Medlem
CITAT (Huggorm @ 03-03-2009, 20:30)
När kommer dom andra delarna? Dom var ju bättre än den första om jag kommer ihåg rätt
Ja det undrar jag med,,det var ett tag sen man läste böckerna dom var bra alla 3.Synd att författaren gick och dog knall o fall han missade suceerna med böckerna lite trist tycker jag.