Jag köpte en liten pytte-laptop, en Acer Aspire One häromdagen. Dels blev jag överförtjust i formatet och dels att den var bärbar. Jag behöver inte printa recepten från Tasteline längre. Det går an att ha datorn på köksbordet och läsa receptet därifrån.
Men så var det det här med Linux. Allt som är förprogrammerat är OK (Likar dom vanliga Microsoftprogrammen) men när jag tittar på vad man kan ladda ner till den så blir jag förvirrad. Det verkar som att man måste går tillbaka i tiden och programmera själv! Eller är det jag som inte läser tillräckligt noga på tex linux.se. Där verkar alla vara så duktiga på programmering så jag vågar inte fråga där.
Jag frågar här istället, för jag vet att det finns Linux-användare här på Odla. - Finns det spel som liknar Harpan och Kungen att ladda ner till en Linuxdator? De spel som följde med var inte mycket att skryta med om man nu inte är helsåld på Tetris och det är jag inte. Jag gillar Harpan! Majong fanns men inte i fullversion. Vill man ha det så får man betala för det. Inte mycket men dock.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|