Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu måste ni guida mig genom min första förodling, Jag har grejerna, hur gör jag?
          Nickan74
          Inlägg 26-01-2009, 21:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 20 719

Ok...lite löjligt...men jag är ju ny på detta och vill inta sabba det.

Jag har köpt frön; månadssmultron, pelargoner och taklök. jag har en hög små plastkrukor, några lösa och några som sitter ihop. Jag har bara en med plasttak (15 krukor...kanske bäst till pelagonerna?)...två utan (det är egentligen innanmätat till två lego adventskalendrar;)). Jag har även såjord.

Jag har läst på påsarna men har lite undringar om det här med täcka, plast osv. Kan jag bara lägga plastfolie över eller? Eller smultronen som ska gro i mörker, ska jag lägga över svart plast? Direkt på jorden, eller ska jag staka upp med tandpetare eller nått?

Hur ofta vattnar man?

Lägger man ett litet frö i varje kruka eller fler? Smultronpåsen var ju frö till 60 plant!!! Blir ju månag det...räknar man med att hälften dör eller?

När det står att de ska stå ljust men svalt efter groning var tusan ställer man dem då? Fönterbrädan är ju inte sval precis.

Vad menas med uppkomst? När det kommer upp det första gröna?

Ge mig gärna en lista på vad jag ska göra med de olika sorterna steg för steg. Jag är helt förvirrad...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 04:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon