Nu är planeringen och diskussionerna i full gång!
Jag har fått klartecken från Maria i sällskapet Trädgårdsälskare i Ale att de gärna är medarrangörer!
Via Maria har jag även fått veta att Studieförbundet Vuxenskolan är intresserade av att samarbeta kring detta. Vi skulle tillexempel kunna göra planeringen och genomförandet av loppisen som en kurs och få lite stöd på det viset.
Jag har mailat Kulturföreningen Bruksongar som ska ha Bruksongars dag på Glasbruksmuseet i Surte den 16 maj angående ett eventuellt samarbete. Våra två arrangemang; Bruksongars Dag och Surte Bakluckeloppis skulle då tillsammans kunna locka fler besökare.
Jag har även mailat Glasbruksmuseet.
Även om jag gärna gör allt detta så vore det ibland käckt att ha någon att bolla lite med. En del frågor kan jag ju slänga ut i den här tråden och se vad ni andra tycker men en del saker kanske jag skulle behöva diskutera lite mer. Finns det någon som skulle tycka det vore roligt att vara lite behjälplig i själva planeringsstadiet? Det är ju inget stort jobb det handlar om utan det är mest för att jag inte gillar att ta alla beslut helt själv.
Sedan kommer det även att behövas några personer den aktuella dagen som kan sätta upp skyltar, ta betalt av samt lotsa säljare till sina platser och kanske hjälpa till med ditten och datten...
Att sätta upp lappar/affischer och sprida information hjälper väl alla till med? Jag hoppas att ni är med i många trädgårdsföreningar och trädgårdsforum så att ni kan lägga in detta evenemang i era föreningars/forums kalendrar! Exakt datum är inte långt borta, håll utkik i denna tråden.
Snart är det vååååår!