Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Planeringstråd för Surte Bakluckeloppis, Stor växt- och trädgårdsmarknad utan för Göteborg i maj
          *Ulrica*
          Inlägg 01-02-2009, 16:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Det är svårt... "loppis" eller "marknad".... själv lutar jag nog mer åt marknad än åt loppis... jag tänker bland annat på de hantverkare jag hoppas ska komma... tja.. jag vet inte... g.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 01-02-2009, 18:23
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Hej
          Jag håller med Ulrica. Marknad väger lite tyngre. Ville du slippa underrubrik Ulrica? Annars kan man kanske få till det med typ
          Surte trädgårdsmarknad
          Hantverk och loppis med trädgårdsanknytning

eller inte....jag bara spånar lite.

Sist hade du väl med Odlaklubben Väst på nåt ställe? Arr: Odlaklubben Väst eller nåt sånt.
          Det måste framgå tycker jag.
          /p

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 01-02-2009, 18:27
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Nu när jag läst vad andra skriver tycker, håller jag med om att marknad i namnet passar bättre än loppis - det senare kan för vissa ha en lite negativ betydelse och växterna vi säljer är ju prima vara.

Själv har jag x antal vedartade buskar som krukades förra året och som kommer att vara så fina när vi träffas.

ingrid

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 02-02-2009, 09:54
          Länk hit: #24

Medlem

Jag har kollat runt lite på trädgårdsföreningar som anordnar växtförsäljning och den dominerande termen är definitivt "marknad" så om det inte uppkommer ett otroligt starkt argument emot så föreslår jag att vi kallar det Surte Trädgårdsmarknad.

Självklart ska det framgå vilka som är arrangörer!
          Det kommer att stå ungefär såhär:
          Arr: Odlaklubben Väst i samarbete med... och så de som vi ska samarbeta med men det är ju inte färdigt med alla ännu.

Tycker ni att det är ok med 40:- per försäljare som förra året? Pengarna kommer att användas till marknadsföring.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 02-02-2009, 10:23
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

40 kr blir alldeles utmärkt. Fast jag är inte pigg på att vi köper in påsar. Jag har har suttit på ett stort lager påsar förr och är inte så pigg på det. Jag hjälper gärna till med planering och jag kan också komma dit tidigare och hjälpa till med vad som kan behövas då.

Citera
          MariaS
          Inlägg 02-02-2009, 11:03
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag HAR redan tre pall med påsar! Jag kan ta med mig en bunt.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 02-02-2009, 11:43
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Dem ska du naturligtvis sälja. Jag antar att det känns välkommet att få tillbaka åtminstone en liten slant. Vi andra kan hänvisa kunderna till att köpa påsar hos dig.

Citera
          Österläge
          Inlägg 02-02-2009, 14:27
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

OK, jag jämkar mig med förslaget Surte trädgårdsmarknad! wink.gif Vad kul det ska bli!! biggrin.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 02-02-2009, 18:27
          Länk hit: #29

Medlem

Ang. påsar har vi fortfarande kvar av de vi hade förra året som jag köpte in. Men beroende på hur många som kommer så är det nog käckt om Maria också tar med sig en del.

Jag har för ovanlighetens skull lite andra aktiviteter den här veckan men jag jobbar vidare med hemsidan och kontakterna med de berörda parterna. Jag har fått ett positivt mail från Glasbruksmuseet och ska kontakta kommunen angående parkeringen.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 02-02-2009, 18:35
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Surte Trädgårdsmarknad låter jättebra men jag tycker nog det ska finnas en underrubrik som Dito Verde föreslog med hantverk och loppis. Loppis drar alltid folk! Sen känns det nog lite mer seriöst med trädgårdsmarknad som huvudrubrik. 40 kr är helt OK.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 03-02-2009, 09:00
          Länk hit: #31

Medlem

Då har jag ytterligare lite frågor till er. Det handlar om de "övriga aktiviteter" som vi ska ha.

1. Har jag förstått rätt att ni andra också tycker att vi ska ha en tipspromenad och att Maria kan tänka sej att ordna den? Kanske ska det vara blandat barn- och vuxenfrågor så att hela familjen får hjälpas åt? Hur ska vi ordna vinster?

2. Vi har haft uppe på förslag att ha en "frågehörna". Jag tänker mej att den den skulle vara tidsbegränsad, tex. under en timme och att de som vill svarar på trädgårds- och växtfrågor efter förmåga. Vi kan då fråga även i andra föreningar om det finns någon som vill ställa upp som är extra duktig på något särskilt, tex. pelargoner. Det borde räcka med 3-4 personer.

3. I samma "hörna" skulle man kanske kunna ha "föreningsinformation". Då kan vi, Trädgårdsälskare i Ale, Kungälvs Trädgårdsförening, Örtagårdssällskapet och andra föreningar och sällskap lägga dit information och kanske en människa kan stå där och se lite glad och trevlig ut. Nån som vill vara med men inte har något att sälja (finns det någon sådan?).

4. Ska vi ha ett lotteri? Den som står i "hörnan" skulle kunna sälja lotter. Ni vet såna där färdiga i en ring så att man kan bestämma att tex. nummer 13 är högsta vinsten.

När jag har fått svar på dessa frågor så är hemsidan i stort sett klar. Mitt förslag på rubrik och underrubrik till affischer etc. är:

SURTE TRÄDGÅRDSMARKNAD
          Växter, hantverk och loppis med trädgårdsanknytning

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 03-02-2009, 09:45
          Länk hit: #32

Medlem

Tipspromenad är bra och Maria fixar säkert det alldeles utmärkt. Men vinster, hur ska det finansieras och vad ska det vara? Hm g.gif
          Frågehörna är nästan ett måste och en god service till kunderna! Och visst är det bra att dela ut information om olika föreningar samtidigt.
          Lottring med vinster, ja, folk vill alltid köpa lotter. Men återigen - vinsterna, hur gör vi?

Rubriken är utmärkt Ulrica!

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          MariaS
          Inlägg 03-02-2009, 12:04
          Länk hit: #33

Medlem

Det finns vinster här! Saker som blivit över efter konkursen. Men jag gör nog två frågerundor i alla fall. Ena sidan vuxenfråga, andra sidan barnfråga, så kan familjerna gå tillsammans i alla fall.

Jag har även trottoarpratare, där man skulle kunna fästa alla föreningsinformationer. (Börjar bli fullt i bilen nu... giggle.gif )

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 03-02-2009, 12:18
          Länk hit: #34

Medlem

Trottoarpratarna är ju alldeles utmärkta att ha vid infarten med ett stort TRÄDGÅRDSMARKNAD på annars! Har du takräcke? flirting.gif

Vi kan ju även ta en del av våra växter och fröer till vinster? Min mamma kanske kan skänka något hantverksalster. Vi får nog ihop något. På tipspromenaden kanske det räcker med ett pris? Eller tvärtom - alla som är med på tipspromenaden får en fröpåse? Jag såg minsann på krukväxtloppisen att en och annan av oss har massor av fröer! whist.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 03-02-2009, 14:18
          Länk hit: #35

Medlem

Jag tor att det finns någon, någonstans innocent.gif som gillar det vi håller på med! yes.gif

Jag talade nu med en kvinna på Studieförbundet Vuxenskolan i Ale och hon förklarade att vår "hörna" med föreningsinformation och "frågestund" kan räknas som ett kulturarrangemang och då kan vi få bidrag med några hundralappar till det! Enda motprestationen är att de står med som medarrangörer!

Jag blev också tillfrågad ifall det var någon som ville hålla i en kurs/föreläsning om något trädgårdsrelaterat. Tja, en kortkurs i "odla dina egna perenner" skulle jag nog kunna tänka mej slängde jag ur mej... blush.gif giggle.gif

Citera
          Österläge
          Inlägg 03-02-2009, 14:36
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Vad kul! Då har vi ju pengar att köpa fina priser för, tex... Så du ska bli kursledare, Ulrica! bravo.gif wink.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 03-02-2009, 14:42
          Länk hit: #37

Medlem

Grattis till nya jobbet Ulrica! bravo.gif Det är det jag säger - man vet aldrig var det här "bakluckeloppiset" slutar, ska det fortsätta i den här takten så oj oj oj help.gif

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 03-02-2009, 15:00
          Länk hit: #38

Medlem

Hrrrm... jag skulle höra av mej sa jag... jag har varit på möte med FK och Af idag och ska påbörja arbetsinriktad rehabilitering snart så jag får nog ta en sak i taget. Som jag brukar... whist.gif

Men visst är det kul! Nu väntar jag bara på besked från Kungälvs Trädgårdsförening och Svenska Örtasällskapet om de också vill stå med som medarrangörer. Sedan får det räcka med samarbetare tror jag.

Och jag som inte skulle så ett enda frö i år har jag lovat mej själv, jag köpte igår en 50-liters säck med såjord så att jag kan dra upp lite växter för att sälja på trädgårdsmarknaden. En sak i taget var det! yes.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 03-02-2009, 16:52
          Länk hit: #39

Gäster

CITAT (*Ulrica* @ 03-02-2009, 12:18) *
          Vi kan ju även ta en del av våra växter och fröer till vinster? Min mamma kanske kan skänka något hantverksalster. Vi får nog ihop något. På tipspromenaden kanske det räcker med ett pris? Eller tvärtom - alla som är med på tipspromenaden får en fröpåse? Jag såg minsann på krukväxtloppisen att en och annan av oss har massor av fröer! whist.gif

Jag har gott om frön och skickar gärna lite till vinster. Fortfarande vet jag inte om jag kan komma, men visst verkar det kul!

Olle

Citera
          MariaS
          Inlägg 03-02-2009, 16:52
          Länk hit: #40

Medlem

Har just kollat över vad som finns i konkurslagret. Några ljusstakar, ljuslyktor, trädgårdskeramik, snygga ytterkrukor....
          TAr vi inte sånt till priser, kan jag ju istället stå och sälja det på loppiset.

Sen har jag en stor WV-buss. Det får plats myyyyycke grejs i den. Så trottarpratarna kan mycke väl få plats...

Citera

16 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 08:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon