CITAT (embees @ 09-03-2009, 11:36)

Näe, jag tittar faktiskt inte på eländet. Har kategoriskt bojkottat alla sådana jippon i snart 20 år och eftersom jag skriver detta så har jag bevisligen överlevt.....
Jag får rysningar av schlagermusik typ melodifestivaler och av dansbands/svensktoppsmusik. Även viss amerikansk countrymusik kan ge mig kväljningar....

Eftersom du kategoriskt bojkottat Melodifestivalen i så många år så har du tydligen missat att det inte längre finns någon "typisk melodifestival-musik". Numera trängs både opera, raggea, rap med flera musikstilar i den tävlingen, åtminstone i de svenska uttagningarna.
Jag lyssnar inte gärna på dansbandsmusik jag heller och vad som numera spelas på Svensktoppen har jag ingen aning om. "Hästjazz"/countrymusik är inget för mig heller.
Men Melodifestivalen har jag följt så länge jag kan minnas

Ser den som ett traditionellt återkommande nöje så här års. Fast jag måste säga att i år har de styrande lagt till så konstiga och i mitt tycke onödiga regler, dueller och en massa onödiga snabbgenomgångar, så att man hunnit tröttna innan de kommit till något slutresulat. T.o.m. i den s.k. Andra chansen har det duellerats, jag tycker att de kan skippa Andra chansen helt och hållet. Och den där "Internationella juryn"... Vilka är det? Vilka har satt ihop den?
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2009, 08:34)

.../
Kanske dags att lägga ner hela tävlingen, den har svällt ut till något slags jättejippo där det bara gäller att visa upp sig för att tjäna pengar.
Fast jag skulle hellre se att de ändrade reglerna så att det blir mer som det var förr. Det var bättre förr...