Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är ni många som ska se på melodifestivalen, som ju börjar ikväll....ärligt....
          Huggorm
          Inlägg 15-03-2009, 00:39
          Länk hit: #181

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Bra bild dom lyckats ta av vinnaren i alla fall biggrin.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 15-03-2009, 00:43
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Betty @ 15-03-2009, 00:23) *
          Låttexten är ju inte precis tagen direkt ur livet, det är ingen dokumentär om man säger så slap.gif Maken och producenten Hainz Liljedahl vågade stanna yes.gif . Har för mig att de har ett par barn med flirting.gif . Wiki-info

Som sagt, direkt ur livet, men låten tog slut innan han valde att återkomma... smile.gif

CITAT (Pia L @ 15-03-2009, 00:21) *
          Jag lyssnar mycket på Janis Joplin jag med, men henne GÅR det att lyssna på utan att få kräkreflexerna igångsatta, hon var riktigt bra, en underbar röst hade hon också.
          Men Ugglas.........nääää, jag tycker att det är orättvist emot Janis Joplin att jämföra dom artistmässigt.

Så henne går det att lyssna på fast hon Bevisligen knarkade??? fear.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 15-03-2009, 06:53
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Var tvungen att kolla rubrikerna på kvällstidningen först innan jag gav mitt betyg åt det hela. Joodå det var rätt, Ernman vann och Ugglas kom näst först.

Blev lite osäker, dom hade kanske kommit på att Mede vände på resultatlistan på nåt sätt... Tänkte ni på att hon räknade upp "prislistan" efter juryernas poäng uppifrån och ner när hon redovisade folkets telefonröster??

Måns som låg överst fick lägsta poängen, tvåan fick näst lägsta, trean fick nästa osv - vilket gav Ernman högsta poäng trots att hon låg sist bland poängtagarna på juryernas lista. Om ni hänger med hur jag räknar. Och publiken blev osäker och sorlade, Mede själv såg konstigt fundersam ut....

Vet inte om jag tyckte att nån av årets låtar var bäst. Moving on/Sarah DF är bra på radio när man slipper se fula klänningen och fläkten och hissen. Hon låg väl tvåa efter första delen och fick näst lägst poäng? Nu var det ju "folket" som sa vad dom tyckte, och dom tyckte att Ernman var bäst. Jag röstade inte alls och hade iaf inte vetat vem jag ville rösta på. Ska bli spännande att se hur långt den här räcker i stora semifinalen. För så går det väl till....? Vi måste ta oss vidare i en semifinal för att ta oss till finalen?

Pausmusiken den här veckan var helkass, och Petra Mede var som vanligt ännu sämre. Jag har aldrig sett henne i nåt program före Melodifestivalen, och jag kommer att notoriskt undvika henne i fortsättningen också. Värre bottenskrap får man leta efter. Melodifestivalen är fest! och hon envisas med att leka kissobajsprogramprogramledare.

Undrar vilken/vilka av årets låtar som spelas/kommer att spelas mest på radio i år? Eller hänga med nästa år, eller flera år efter det? Någon eller ingen?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          torvan
          Inlägg 15-03-2009, 07:30
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 717
          Medlem nr: 2 955

Jag tror Snälla är den som kommer att leva kvar längst.
          Det var den enda som riktigt fastnade tycker jag som
          föll för den på direkten. Min 18-årige son och hans kompis
          tyckte den var vidrig att lyssna på. Igår vid middagen så
          kommenterade dom att den var faktiskt riktigt bra.
          Gissa vilken låt dom gick och sjöng på sen giggle.gif torvan

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-03-2009, 07:58
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag var på fest igår kväll och missade spektaklet - det verkar iaf varit spännande och väckt många känslor.
          Var juryn och folket framför TV-apparaterna så oeniga - är inte det lite unikt....
          Det var iaf en av mina favoriter som vann.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-03-2009, 09:13
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (torvan @ 15-03-2009, 07:30) *
          Jag tror Snälla är den som kommer att leva kvar längst.
          Det var den enda som riktigt fastnade tycker jag som
          föll för den på direkten. Min 18-årige son och hans kompis
          tyckte den var vidrig att lyssna på. Igår vid middagen så
          kommenterade dom att den var faktiskt riktigt bra.
          Gissa vilken låt dom gick och sjöng på sen giggle.gif torvan

Är inte ett dugg förvånad över att de går och sjunger på den giggle.gif , har själv en kompis som jobbar som fritidspedagog på en skola, Och där har barnen sjungit "snälla" länge nu.................så fort de vill nåt extra så kommer strofen...." snälla, snälla, snälla" laugh.gif ( smarta ungar )

Själv är jag inte ett dugg missnöjd med den vinnande låten, men hade jag själv fått välja så hade Caroline fått vinna ( jag menar, om det nu ändå inte skulle vara en schlagerlåt som skulle vinna så kunde väl ändå den bästa ha fått gjort det giggle.gif ). Om jag hade röstat, hade jag röstat på EMD. Visst låter det svamligt, men man kan ju tänka på så många olika sätt......eller hur yes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          kasam
          Inlägg 15-03-2009, 09:25
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

CITAT (Gillan @ 15-03-2009, 09:13) *
          Är inte ett dugg förvånad över att de går och sjunger på den giggle.gif , har själv en kompis som jobbar som fritidspedagog på en skola, Och där har barnen sjungit "snälla" länge nu.................så fort de vill nåt extra så kommer strofen...." snälla, snälla, snälla" laugh.gif ( smarta ungar )

biggrin.gif Ja, jag kan se hur användbar den här låten kan bli.....

Tror Snälla, snälla... blir en klassiker! Det är den folk pratar om och nynnar.... Den sätter sig och så är man fast! Ja, och jag gillar sångerskan - hon är smart, musikalisk, en personlighet - en artist med ett eget uttryck långt från idolskolorna.

Själva tävlingen struntar jag dock i... ingen aning om rätt låt vann o sådant, för det är ett sådant virrvarr med så många låtar i den svenska uttagningen, som ju är en utdragen historia, och sedan så många länder o låtar i den internationella att jag inte riktigt orkar hänga med och engagera mig alls.

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera
          disamjuk
          Inlägg 15-03-2009, 09:44
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 16 541

Jag tittar inte för det ger mig ingenting!!!!!!!!!!

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-03-2009, 10:19
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (kasam @ 15-03-2009, 09:25) *
          biggrin.gif Ja, jag kan se hur användbar den här låten kan bli.....

Tror Snälla, snälla... blir en klassiker! Det är den folk pratar om och nynnar.... Den sätter sig och så är man fast! Ja, och jag gillar sångerskan - hon är smart, musikalisk, en personlighet - en artist med ett eget uttryck långt från idolskolorna.

Själva tävlingen struntar jag dock i... ingen aning om rätt låt vann o sådant, för det är ett sådant virrvarr med så många låtar i den svenska uttagningen, som ju är en utdragen historia, och sedan så många länder o låtar i den internationella att jag inte riktigt orkar hänga med och engagera mig alls.

Tror också att det kan bli en klassiker och jag har lite svårt att förstå när det finns de som säger att hon inte har sångröst! För är det nåt hon har så är det defenitivt .....sångröst...........nåja, smaken är som vanligt..... som baken.....delad flirting.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 15-03-2009, 10:24
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Gillan @ 15-03-2009, 10:19) *
          Tror också att det kan bli en klassiker och jag har lite svårt att förstå när det finns de som säger att hon inte har sångröst! För är det nåt hon har så är det defenitivt .....sångröst...........nåja, smaken är som vanligt..... som baken.....delad flirting.gif

Visst kommer denna text att hänga kvar länge Vi kommer nog att använda oss av olika strofer i många sammanhang. Det där med sångröst? Ja det är ju delade meningar om det och eftersom jag inte vill gå in på tidigare sångröster wub.gif så låter jag bli att kommentera det

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-03-2009, 10:53
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hur många av er var det som överhuvudtaget röstade? Jag menar om man nu inte röstade hur kan man då vara missnöjd med vinnarlåten? Bara en tanke. Själv röstade jag på Ehrnman. Brukar aldrig ringa och rösta på något men fick ett ryck.

Äsch klart jag vet att man kan tycka utan att ha röstat men jag kan inte låta bli att fundera över hur utslaget hade varit om ALLA som fakiskt tycker något hade lagt en röst på sin favorit.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-03-2009, 11:11
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 15-03-2009, 10:53) *
          Hur många av er var det som överhuvudtaget röstade? Jag menar om man nu inte röstade hur kan man då vara missnöjd med vinnarlåten? Bara en tanke. Själv röstade jag på Ehrnman. Brukar aldrig ringa och rösta på något men fick ett ryck.

Äsch klart jag vet att man kan tycka utan att ha röstat men jag kan inte låta bli att fundera över hur utslaget hade varit om ALLA som fakiskt tycker något hade lagt en röst på sin favorit.

Nix pix, jag röstade inte, men om jag hade röstat så hade det förmodligen blivit på EMD, trots att jag gillar Caroline och Marlene bättre. Hur konstig kan man tillåta sig att vara laugh.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 15-03-2009, 10:24) *
          Visst kommer denna text att hänga kvar länge Vi kommer nog att använda oss av olika strofer i många sammanhang. Det där med sångröst? Ja det är ju delade meningar om det och eftersom jag inte vill gå in på tidigare sångröster wub.gif så låter jag bli att kommentera det

Jag förstår...............jag gör verkligen det...........förstår alltså rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 15-03-2009, 11:13
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Inte jag heller röstade Tycker faktiskt att det är på tok för mycket telefonröstningar och det blir DYRT thumbdown.gif alltså om man alltid ska rösta Men TYCKA och ha en ÅSIKT kompiskram.gif om hur andra skall rösta, det kan jag.......för det är ju gratis

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-03-2009, 11:21
          Länk hit: #194

Medlem

Är det inte en stor del av tjusningen med Melodifestivalen att diskutera vilka låter som egentligen borde ha vunnit....
          Vad vore spektaklet utan "fel låt vann"...

Redigerat av Aqvakul: 15-03-2009, 11:22

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-03-2009, 11:45
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Lady Hamilton @ 15-03-2009, 11:13) *
          Inte jag heller röstade Tycker faktiskt att det är på tok för mycket telefonröstningar och det blir DYRT thumbdown.gif alltså om man alltid ska rösta Men TYCKA och ha en ÅSIKT kompiskram.gif om hur andra skall rösta, det kan jag.......för det är ju gratis

Jomenvisst är det så, jag tycker inte heller att man ska behöva betala för att ha en åsikt och tycka något kompiskram.gif . Funderingen var mest om resultatet hade blivit detsamma OM alla som tycker hade röstat. Det kommer vi ju aldrig att få veta så det lär få stanna vid en fundering flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 15-03-2009, 11:49
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gillan @ 15-03-2009, 10:19) *

Håller med fullständigt! Det låter absolut som om hon sjunger med baken. tummenupp.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-03-2009, 12:04
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (Berith @ 15-03-2009, 11:49) *
          Håller med fullständigt! Det låter absolut som om hon sjunger med baken. tummenupp.gif

Så skönt att vi är överens Berith giggle.gif

--------------------

Citera
          embees
          Inlägg 15-03-2009, 12:28
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 942
          Medlem nr: 5 956

Framförallt så är det skönt att det är över för tillfället. Tänk att man t o m blir trött på tjafset runtomkring. Nu ska man bara behöva uthärda fanatismen i samband med den absoluta finalen...... eller finns det mer som inte jag känner till?

Har inte sett några uttagningar på decennier eller finaler heller! Vill inte utsätta mig för sådana rysningar/terror.... -fear-.gif

--------------------
          ******Majsan-zon 1******
          På kanten till Österlen
          >>>>>>>>><<<<<<<<<

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 15-03-2009, 19:18
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag brukar aldrig titta på spektaklet men iår gjorde jag det eftersom jag hade två riktiga favoriter och tittade bara för att få se och höra dem. Och de blev etta och tvåa! bravo.gif Erhnman har nog större chans än Caroline i den stora finalen så det var nog bra som det blev. Caroline kommer vi säkert att få höra mycket av, hon är jätteduktig.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-03-2009, 19:55
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (Eva i Höga @ 15-03-2009, 19:18) *
          Jag brukar aldrig titta på spektaklet men iår gjorde jag det eftersom jag hade två riktiga favoriter och tittade bara för att få se och höra dem. Och de blev etta och tvåa! bravo.gif Erhnman har nog större chans än Caroline i den stora finalen så det var nog bra som det blev. Caroline kommer vi säkert att få höra mycket av, hon är jätteduktig.

Instämmer! yes.gif

--------------------

zon 1

Citera

19 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 14:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon