CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-05-2009, 08:50)

Jag erkänner jag älskar ESC, har tittat varje år sedan 1982. (och avskyr Robinson har bara sett ett avsnitt där i början när programmet började och det var den sämsta smörja jag sett, avskyr allt vad dokusåpor heter också)
Fast jag är glad att de byter ut programledarna för de var hemska, synd att den där Austin Powerskopian tydligen ändå ska vara med i finalen och rapportera från Greenroom.
(och man måste ju inte heja på sverige bara för att man är svensk, själv hejar jag på den låt jag gillar, fast frankrike som jag hejade på förra året gick ju inte bra men tidigare år har flera av mina favoriter vunnit el kommit bland de 3 bästa)
1982...! Oj, ja då säger inte jag när jag började titta.
Om det är programledarna i festivalen du menar så är dom säkert bara där för att irritera tror jag. Eftersom dom tydligen ska prata engelska så stoppa då in två som kan det från början! Lära upp några kändisar från värdlandet bara för det här tillfället funkar inte. (Jag är kritisk till både det ena och det andra som synes...)
Men visst är det väl kul om svenska bidraget har sån klass så det är nåt att heja på? I år har det inte det tyvärr.