Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är ni många som ska se på melodifestivalen, som ju börjar ikväll....ärligt....
          Monaxe
          Inlägg 08-02-2009, 18:20
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Jag känner att jag vill förklara mig lite...det var inte för att göra narr av någon som jag ställde frågan eller vinklade frågan som jag gjorde.

Snarast var det för att belysa fenomenet att så många av oss (inklusive mej själv) inte vill erkänna att man tittar men ändå kikar(i smyg?) på detta enorma evenemang.

Jag menade inte att vara varken för eller emot fenomenet schlagerfestival, bara iaktagande...

Kan helt ärligt säga att jag INTE tittade på gårdagens evenemang....

Edit, tillägg och felstavning

Redigerat av Monaxe: 08-02-2009, 18:23

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-02-2009, 18:35
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Okej då så här dagen efter, jag har ingen dator i sommarstugan. Mina omdömen.

1. Skrik och dunka-dunka.

2. Halvbra men vad hade småbrudarna med instrumenten där att göra?

3. Njaaaa, näh.

4. Okej, ingen toppenlåt dock.

5. Helt okej.

6. Halvbra men alldeles för tjatig.

7. Stööööön. Snälla, snälla, kan ingen tala om för henne att börja knyppla isället? Hon kan inte sjunga, inte komponera och inte välja kläder. Var det makens nattskjorta hon hade på sig?

8. Nej, för mycket diskodunk.

Jo, jag tittade som synes fast mest lyssnade jag. Orkar inte med alla kameraåkningar och snabba klipp. Migränframkallande. Petra var väl i flamsigaste laget men får godkänt men betalar våra licenspengar alla kläder? Måste det ta en kvart innan själva tävlingen börjar? Direkt efter första omgången stängde jag av, omröstningen är inte intressant. Ville bara kolla in startfältet vilket var urdåligt egentligen. Det fanns inga klara vinnare, möjligen ett par som inte var klara förlorare. Färdiggnällt. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-02-2009, 19:14
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Efter som jag var i stugan, tämligen trött efter en del praktiska bestyr och utan dator, så såg jag faktiskt hela programmet. Det måste varit första gången på flera år. De två jag tippade gick vidare. Båda har klara vinstchanser i finalen, tror jag. Fru von Ugglas Janis Joplin-grej var häftig, men kanske inte precis något för melodifestivalen.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-02-2009, 19:32
          Länk hit: #44

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2009, 18:35) *
          Petra var väl i flamsigaste laget men får godkänt men betalar våra licenspengar alla kläder?

Det reagerade jag också på. Räcker det inte med en uppsättning kläder, vad är anledningen till tio klädombyten på en och en halv timme? Aldrig i livet att jag betalar TV-licens när dom slösar pengar på något så meningslöst, det är helt och hållet att kasta bort pengar på ingenting. Ett tydligt tecken på att dom har mer pengar än dom behöver.

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-02-2009, 19:37
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Pius @ 07-02-2009, 21:14) *
          Och jag gillar Petra Mede bäst, tack och lov att hon är med. thanks.gif

Annars vore detta olidligt. Gud så dåligt.

Pius

OJ! Där hade jag en tok-annan mening! Hon var nära att få mig att stänga av för gott! Men smaken är ju som baken, och tack och lov för det! happy.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-02-2009, 19:39
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Huggorm @ 08-02-2009, 19:32) *
          Det reagerade jag också på. Räcker det inte med en uppsättning kläder, vad är anledningen till tio klädombyten på en och en halv timme? Aldrig i livet att jag betalar TV-licens när dom slösar pengar på något så meningslöst, det är helt och hållet att kasta bort pengar på ingenting. Ett tydligt tecken på att dom har mer pengar än dom behöver.

Jag såg det som att hon ironiserade gentemot alla onödiga klädbyten genom att byta kläder in absurdum. Melodifestivalen är en dyr historia och man kan verkligen diskutera om det ska vara så påkostat. Petras klädkoto är dock snarast en dropppe i Mississippi. Toligen kommer de också att återanvändas i de följande programmen.

--------------------

zon 1

Citera
          HelenJ
          Inlägg 08-02-2009, 20:53
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 683
          Medlem nr: 11 521

CITAT (Aqvakul @ 08-02-2009, 19:39) *
          Jag såg det som att hon ironiserade gentemot alla onödiga klädbyten genom att byta kläder in absurdum. Melodifestivalen är en dyr historia och man kan verkligen diskutera om det ska vara så påkostat. Petras klädkoto är dock snarast en dropppe i Mississippi. Toligen kommer de också att återanvändas i de följande programmen.

Jag tror också det skulle ses som ironi. Och jag tror inte Petras kläder har kostat något. De är förmodligen bara lånade. Däremot kostar säkert hennes stylist en vacker slant....

--------------------
          Trädgårdsmästare med bloggen Gröna funderingar

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-02-2009, 00:24
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag tycker det är meningslöst med så många deltävlingar för alllt för många dåliga bidrag får vara med så vinnarna är givna på förhand.

Alcazar var den enda som var proffsig framförd och en hyfsat stark låt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-02-2009, 00:55
          Länk hit: #49

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (HelenJ @ 08-02-2009, 20:53) *
          Jag tror också det skulle ses som ironi. Och jag tror inte Petras kläder har kostat något. De är förmodligen bara lånade. Däremot kostar säkert hennes stylist en vacker slant....

Lånade? Skulle inte förvåna mig om dom sytts upp enkom för detta tillfälle, och kommer hängas ned i något lager efteråt för att aldrig mera användas. Men visst, det är säkert bara en droppe i havet, och alltid sysselsätter det någon skräddare.

Citera
          Berith
          Inlägg 09-02-2009, 06:26
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Betty @ 07-02-2009, 22:00) *
          Jag tittar på varenda deltävling och förståss på finalen varenda år och har så gjort typ alltid, i alla fall ända sen jag började intressera mig för annan musik än barnvisor. Jag missar aldrig den stora melodifestivalen heller. Jag är en riktig melodifestivalnörd - och det står jag för! biggrin.gif

---

Här är en till som kollar på allt! Lyssnar såklart på låtarna - noooooga - kollar kritiskt scenframträdandet. Analyserar och dömer, stenhårt men rättvist. yes.gif

Programledaren har jag inte sett förut, men tydligen trodde hon att hon var rolig. Sorry, men jag saknade Luuk. kompiskram.gif

Låtarna ja...
          1. Nina Söderquist - nope... Har svårt att ta till mej helt okända artister i en så här 'stor' tävling. (Sonja Alden var ett undantag för två år sen dock...)
          2. Johathan Fagerlund - ett nope till. Också okänd för mej, och kanske för ung för att jag skulle 'upptäcka' honom.
          3. Shirley Clamp - alldeles för divig för mej. Alldeles för vassa armbågar och en för gåpåig stil. Och här försökte hon copycata just Sonja Alden, både låten och fläkten och kläderna. Inte konstigt att hon kom sist (?).
          4. Scotts - (egentligen inte min musik, och inte här kanske...men!) trodde absolut att dom skulle gå vidare, och det hade dom säkert gjort också om dom inte varit tvungna att duellera mot Alcazar.
          5. Emilia - njaeee.... Visst, hon är söt och har scenvana men kanske rösten inte räcker så långt?
          6. Alcazar - japp, nästan tveklöst till final. Redan kända, man behövde bara koncentrera sej på låten. Och det var en typisk Alcazarlåt.
          7. Caroline af Ugglas - där går jag bet! Gillar inte henne i nåt sammanhang. Förstår mej inte på henne alls, och kan inte se henne i dom här sammanhangen heller. Jobbar inte hon som sångpedagog eller nåt...??
          8. Marie Serneholt - var hon kvällens joker? I så fall blev jag besviken, det brukar väl vara lite extra med jokrarna...?

Trodde absolut att Alcazar och Scotts skulle gå direkt, men sen vilka två som skulle till Andra chansen var tveksamt. Sen stupade ju alltihop på att dom gjort om reglerna så då tappade jag hakan lite där i soffan... Och när extrajuryn sa sitt, gick jag! thumbdown.gif

Skärpning till nästa vecka!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Vippan
          Inlägg 09-02-2009, 19:22
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Tur att smaken är som baken....min personliga favorit kommer nog inte så långt

1- Gäsp Gäsp tuffast var kläderna

2- Dessvärre ingen manlig fägring att njuta av....fans ingen bara en urringad tröja

3- Shirley trist låt och trist klänning

4- Scotts nej

5-Emilia lite jazzig låt helt ok,söt söt som en docka är hon dessutom

6-Alcazar tryck i låten

7- Caroline af Ugglas-helt underbar så skönt annorlunda

8- Blondinbella kass låt,,klänningen var så snygg

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-02-2009, 19:49
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Vippan @ 09-02-2009, 19:22) *
          Tur att smaken är som baken....min personliga favorit kommer nog inte så långt
          1- Gäsp Gäsp tuffast var kläderna

2- Dessvärre ingen manlig fägring att njuta av....fans ingen bara en urringad tröja

3- Shirley trist låt och trist klänning

4- Scotts nej

5-Emilia lite jazzig låt helt ok,söt söt som en docka är hon dessutom

6-Alcazar tryck i låten

7- Caroline af Ugglas-helt underbar så skönt annorlunda

8- Blondinbella kass låt,,klänningen var så snygg

Du har nog missat syftet, det är en musiktävling. Ingen mannekänguppvisning. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-02-2009, 19:52
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2009, 19:49) *
          Du har nog missat syftet, det är en musiktävling. Ingen mannekänguppvisning. laugh.gif

Visst är synintrycket viktigt också. När det gäller det musikaliska så är jag väldigt ense med Vippan, även om jag tycker att C v U:s bidrag kanske hade passat bättre i ett annat sammanghang.

--------------------

zon 1

Citera
          Vippan
          Inlägg 09-02-2009, 19:54
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2009, 19:49) *

Eftersom programledaren bytte klänning efter varje låt så trodde ja att det var det,,,eller svettades hon så kopiöst smile.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 11-02-2009, 12:54
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Ta er tid att titta på denna. Jag har ändrat min uppfattning om Caroline till det bättre. Hon har en skön och oerhört självständig stil.

'Nothing left to say'

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 13-02-2009, 12:38
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Liten uppladdning för de som tittar.
          test flirting.gif

--------------------

Citera
          Pius
          Inlägg 13-02-2009, 19:47
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Ni som är melodifestivalare, ni har väl sett att www.svt.se har lagt ut 1 min av varje bidrag som man kan lyssna på.

Jag har redan fått en favorit till morgondagens deltävling.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 14-02-2009, 17:48
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Pius @ 13-02-2009, 19:47) *
          Ni som är melodifestivalare, ni har väl sett att www.svt.se har lagt ut 1 min av varje bidrag som man kan lyssna på.

Jag har redan fått en favorit till morgondagens deltävling.

Pius

Hur går man vidare confused.gif Har lyssnat på Ettan så många ggr att jag börjar tycka den är bra crazy.gif Skall man vänta i evigheters evighet g.gif

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 14-02-2009, 17:52
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Har inte lyssnat på kvällens bidrag men det gäller att de är bra, många av bidragen från de länder som är klara är faktiskt ganska bra. Polen har en svängig Modern Talking kopia som kan vara svår att slå fast det kanske är OK det är ju svenskar som framför bidraget.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Gillan
          Inlägg 14-02-2009, 18:01
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Snöflinga @ 14-02-2009, 17:48) *
          Hur går man vidare confused.gif Har lyssnat på Ettan så många ggr att jag börjar tycka den är bra crazy.gif Skall man vänta i evigheters evighet g.gif

rotfl.gif , förlåt att jag skrattar åt dig, men om en låt kan bli bra bara för att man hör den tillräckligt många ggr,.....ja, då vet jag inte giggle.gif

Däremot, om du kikar under bidraget du lyssnat på så finns bilder med de andra deltagarna........klicka dig vidare, så får du höra tummenupp.gif de andra

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

19 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 12:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon