CITAT (Betty @ 07-02-2009, 22:00)

Jag tittar på varenda deltävling och förståss på finalen varenda år och har så gjort typ alltid, i alla fall ända sen jag började intressera mig för annan musik än barnvisor. Jag missar aldrig den stora melodifestivalen heller. Jag är en riktig melodifestivalnörd - och det står jag för!

---
Här är en till som kollar på allt! Lyssnar såklart på låtarna - noooooga - kollar kritiskt scenframträdandet. Analyserar och dömer, stenhårt men rättvist.

Programledaren har jag inte sett förut, men tydligen trodde hon att hon var rolig. Sorry, men jag saknade Luuk.
Låtarna ja...
1. Nina Söderquist - nope... Har svårt att ta till mej helt okända artister i en så här 'stor' tävling. (Sonja Alden var ett undantag för två år sen dock...)
2. Johathan Fagerlund - ett nope till. Också okänd för mej, och kanske för ung för att jag skulle 'upptäcka' honom.
3. Shirley Clamp - alldeles för divig för mej. Alldeles för vassa armbågar och en för gåpåig stil. Och här försökte hon copycata just Sonja Alden, både låten och fläkten och kläderna. Inte konstigt att hon kom sist (?).
4. Scotts - (egentligen inte min musik, och inte här kanske...men!) trodde absolut att dom skulle gå vidare, och det hade dom säkert gjort också om dom inte varit tvungna att duellera mot Alcazar.
5. Emilia - njaeee.... Visst, hon är söt och har scenvana men kanske rösten inte räcker så långt?
6. Alcazar - japp, nästan tveklöst till final. Redan kända, man behövde bara koncentrera sej på låten. Och det var en typisk Alcazarlåt.
7. Caroline af Ugglas - där går jag bet! Gillar inte henne i nåt sammanhang. Förstår mej inte på henne alls, och kan inte se henne i dom här sammanhangen heller. Jobbar inte hon som sångpedagog eller nåt...??
8. Marie Serneholt - var hon kvällens joker? I så fall blev jag besviken, det brukar väl vara lite extra med jokrarna...?
Trodde absolut att Alcazar och Scotts skulle gå direkt, men sen vilka två som skulle till Andra chansen var tveksamt. Sen stupade ju alltihop på att dom gjort om reglerna så då tappade jag hakan lite där i soffan... Och när extrajuryn sa sitt, gick jag!
Skärpning till nästa vecka!