Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är ni många som ska se på melodifestivalen, som ju börjar ikväll....ärligt....
          Uggi
          Inlägg 23-02-2009, 09:57
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Hej Berith!
          Jag har svårt att kommentera melodierna då jag inte ser så mycket av programmet.
          Det är troligen inte min musik.
          sleeping.gif

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 23-02-2009, 10:16
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Håller med dig Berith! Om förra omgången var sådär så var den här omgången *stööön...!*.

* Velvet: Absolut inte! Nej tack! (och vilken utstyrsel... blink.gif )
          * XXX någonting Red Fox: Kul och medryckande med lite raggea! tummenupp.gif
          * Molly Sandén: thumbdown.gif . Håller med Berith till 100%, kunde inte sagt det bättre själv!
          * EMD: Håller med Berith igen. (Fast låten funkade rätt bra om man blundade eller tittade bort så man slapp se klädseln. yes.gif )
          * Maja Gullstrand: Nääääe, solklar sistaplats enligt mig. fear.gif
          * Sofia: Medryckande och bra låt även om jag inte förstod ett ord! Inte så "Sverigerepresentativ" - men skulle säkert funkat bra i Moskva. tummenupp.gif
          * Micke Rickfors: Tycker precis som Berith där! yes.gif
          * BWO: Klart bäst av de åtta, men ovanligt tam för att vara BWO.

En riktigt tunn omgång. Mede var som hon brukar, kul. Pausmusiken var kass.

Over and out.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 23-02-2009, 10:47
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Betty @ 23-02-2009, 10:16) *
          Håller med dig Berith! Om förra omgången var sådär så var den här omgången *stööön...!*.

* Velvet: Absolut inte! Nej tack! (och vilken utstyrsel... blink.gif )
          * XXX någonting Red Fox: Kul och medryckande med lite raggea! tummenupp.gif
          * Molly Sandén: thumbdown.gif . Håller med Berith till 100%, kunde inte sagt det bättre själv!
          * EMD: Håller med Berith igen. (Fast låten funkade rätt bra om man blundade eller tittade bort så man slapp se klädseln. yes.gif )
          * Maja Gullstrand: Nääääe, solklar sistaplats enligt mig. fear.gif
          * Sofia: Medryckande och bra låt även om jag inte förstod ett ord! Inte så "Sverigerepresentativ" - men skulle säkert funkat bra i Moskva. tummenupp.gif
          * Micke Rickfors: Tycker precis som Berith där! yes.gif
          * BWO: Klart bäst av de åtta, men ovanligt tam för att vara BWO.

En riktigt tunn omgång. Mede var som hon brukar, kul. Pausmusiken var kass.

Over and out.

Tur kanske att jag skrev före dej. naughty.gif

Hmmm... g.gif Har jag missat nåt med Mede? Har inte träffat på henne nån annanstans än här, och det skulle vara kul (!) att veta vad ni andra skrattar åt i det hon säger. yes.gif Berätta! Vad skrattade ni åt i lördags av det hon sa?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Betty
          Inlägg 23-02-2009, 11:08
          Länk hit: #84

Medlem

CITAT (Berith @ 23-02-2009, 10:47) *
          Tur kanske att jag skrev före dej. naughty.gif

Hmmm... g.gif Har jag missat nåt med Mede? Har inte träffat på henne nån annanstans än här, och det skulle vara kul (!) att veta vad ni andra skrattar åt i det hon säger. yes.gif Berätta! Vad skrattade ni åt i lördags av det hon sa?

Ja jag kanske väntade naughty.gif - för att du uttrycker dig så bra i skrift! 000.gif
          Jag gillar satir och det tycker jag hon är bra på, gillar hennes små vassa kommentarer, som ibland är på gränsen till det tillåtna. Petra Mede var programledare tillsammans med David Batra i SVT-produktionen Morgonsoffan , en skön serie, synd att du missade den.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 23-02-2009, 11:17
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (Betty @ 23-02-2009, 11:08) *
          Ja jag kanske väntade naughty.gif - för att du uttrycker dig så bra i skrift! 000.gif
          Jag gillar satir och det tycker jag hon är bra på, gillar hennes små vassa kommentarer, som ibland är på gränsen till det tillåtna. Petra Mede var programledare tillsammans med David Batra i SVT-produktionen Morgonsoffan , en skön serie, synd att du missade den.

blush.gif Äsch...

Det programmet känner jag igen, men jag undvek det nog hellre än missade. g.gif Men vad sa hon för roligt i lördags då? Eller dom andra lördagarna? Jag kommer ihåg att hon första gången sa nåt om att 'alla i greenroom var homosexuella och här sitter Andreas Lundstedt' och det kanske räknas som vass kommentar?

Hon pratar så stelt och uppstyltat i Melodifestivalen så jag missar nog när hon säger nåt roligt. Märker att inte publiken alltid heller hänger med, det dröjer lite innan (dom eventuella) skratten kommer där hon väntar sej det. Hon gör en liten paus och i tystnaden som blir skrattar några till, liksom... wink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Betty
          Inlägg 23-02-2009, 11:35
          Länk hit: #86

Medlem

Humor kan vara så svårförklarat, vet inte ens om jag klarar av att förklara hur jag menar/tycker... crazy.gif Det stela och uppstyltade t.ex. är kanske en del av satiren. Att räkna upp exakt vilka roligheter som sas är rätt svårt och förresten, de skulle inte vara lika roliga så här en och en, utplockade ur sitt sammanhang och i skrift - om du förstår hur jag menar. Att "alla bögar" ääälskar melodifestivalen! är väl en sanning vi alla känner till!? OBS! SATIR och att Andreas Lundstedt är en vet vi väl alla.
          Som sagt, det är svårt att förklara humor, i alla fall den här sorten och i alla fall, för mig... Jag blir alldeles crazy.gif ...

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 23-02-2009, 11:47
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (Betty @ 23-02-2009, 11:35) *
          Humor kan vara så svårförklarat, vet inte ens om jag klarar av att förklara hur jag menar/tycker... crazy.gif Det stela och uppstyltade t.ex. är kanske en del av satiren. Att räkna upp exakt vilka roligheter som sas är rätt svårt och förresten, de skulle inte vara lika roliga så här en och en, utplockade ur sitt sammanhang och i skrift - om du förstår hur jag menar. Att "alla bögar" ääälskar melodifestivalen! är väl en sanning vi alla känner till!? OBS! SATIR och att Andreas Lundstedt är en vet vi väl alla.
          Som sagt, det är svårt att förklara humor, i alla fall den här sorten och i alla fall, för mig... Jag blir alldeles crazy.gif ...

Jamen! Melodifestivalen är väl inget satirprogram? Såklart att det ska finnas plats för humor där också, och Björn Gustafsson var ju ett lysande exempel på det ifjol. Men det kanske var för att han var pausunderhållningen och inte programledaren?

Jag känner att jag verkligen måste spetsa öronen nästa lördag och se om jag hittar nåt att skratta åt. Återkommer i ämnet. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-02-2009, 14:00
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Rudans omdöme:
          1. Gääääsp
          2. Stöön. Kanske kul låt men inte här.
          3. Halvbra. Bra sångröst men ingen höjdarlåt.
          4. Skaplig låt men lite överdrivet framträdande.
          5. Nja. Passé.
          6. Lite för alldaglig.
          7. För brötig.
          8. Bra framförande men lite svag låt.

Petra har en rak formkurva, tyvärr pekar den nedåt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-02-2009, 20:47
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Agnes- minns bara guldkläderna och guldkonfettin, låten gjorde inga större intryck.
          Star pilots- hyfsad dancelåt men refrängen låter allt för mkt som en annan låt och de hade lånat några strofer här och där.
          Varför ser Susan Alfengren ut som en lila beduinkvinna? hemsk klänning hon hade.
          Anna Sahlen + nån annan, njaa
          Tor-Leifs- sick.gif sick.gif
          Sarah Dawn Finer- hon har ju bäst sångröst av de hittills men lite tråkig låt.
          Next 3- high school musical ? tongue.gif
          Malena Ernman- som vilken Fredrik Kempe låt som helst.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Uggi
          Inlägg 28-02-2009, 20:58
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Jag sitter hellre här vid datorn.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-02-2009, 21:40
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Star pilots låt var väl mycket pllagiat tyckte jag. Kunde direkt känna igen både en strof från en låt och en refräng från en annan. Lustigt nog så skrev expressens recensent precis samma sak som jag tänkte. jämför själva, början av låten lånade några ord från Survivor - Eye Of The Tiger och refrängen var väldigt lik Sunset Strippers - Falling Stars.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Betty
          Inlägg 28-02-2009, 22:39
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (Markus_H @ 28-02-2009, 21:40) *
          Star pilots låt var väl mycket pllagiat tyckte jag. Kunde direkt känna igen både en strof från en låt och en refräng från en annan. Lustigt nog så skrev expressens recensent precis samma sak som jag tänkte. jämför själva, början av låten lånade några ord från Survivor - Eye Of The Tiger och refrängen var väldigt lik Sunset Strippers - Falling Stars.

Mm, håller med - fast jag tycker att refrängen var ännu mer lik Velvets radioplåga Take my body close)

Redigerat av Betty: 02-03-2009, 11:39

--------------------

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 01-03-2009, 09:08
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Med tanke på hur nervös Agnes verkade tyckte jag hennes framförande blev rätt bra. Låten var också bra tycker jag.
          Star pilots. Ja Becker är Becker. Bra tryck och lite av varje som man känner igen.
          Anna Sahlen och ? hade en bra låt och jag tycker att de borde gått vidare.
          Tor-Leifs nej, nej.
          Susan Alfengren hade en fin låt tycker jag men den känns inte så 2009.
          Sarah Dawn Finers låt tyckte jag var för tråkig.
          Next 3, om jag varit 17 år hade jag verkligen gillat den. Känns som en modern "latinolåt"
          Malena Ernman överraskade mig. Jag tycker att låten är väldigt vacker men kan inte bestämma mig för om jag tycker att den är meodifestival.

Bäst tyckte jag Darin var.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 01-03-2009, 10:08
          Länk hit: #94

Medlem

unsure.gif Det här var nog svåraste omgången...

1. Agnes - Svårt att höra texten första gången, men hon har ju utstrålning och helt ok röst så att hon skulle gå vidare var nog givet.

2. Star Pilots - Absolut nåt man kunde sjunga med i, blir säkert mycket spelad i radio. Och absolut nåt man kunde sjunga med i för att den lät så bekant, som Markus visade på ovan. Inte konstigt att den gick vidare.

3. Susanne A - Jösses.... Neej det var inte nåt i min smak. Och vad tantig hon hade blivit! Hörde som vanligt numera lite religiösa undertoner från Pling...?

4. Anna & Maria - Kändes lite överdrivet på nåt sätt, kan inte sätta fingret på exakt vad. Trodde nog att den skulle gå vidare, men så visade det sej att inga tips var säkra den här gången.

5. Thorleifs - Hmm.... Typiskt dansband, liksom...

6. Sarah Dawn Finer - Den var väl helt ok, men själva showen var totalt fel. Klänningen var inte vacker, bort med "hissen" och bort med fläkten.

7. Esta noche - Nope.

8. Malena Ernman - Hur många har Kempe haft med i år? Några av dom är absolut alldeles för många! Totalt överraskad av att hon gick vidare.

Kvällens pausartist Darin med Se på mej var fantastisk! tummenupp.gif

Skulle ju den här gången se om jag hittade nåt att skratta åt i det Petra Mede sa, eftersom hon tydligen är komiker i botten. (Botten är ett bra ord som kan betyda fler saker...) Hittade inget, tyvärr. I början sa hon nåt om att hon och Christer Björkman spelat Fia med knuff, och att CB vunnit. Och så säger hon "jag ska faan polisanmäla honom!". Fattar noll... blink.gif Och vad var det för roligt med toastolen? Och varför måste hon prata så forcerat?? Herregud, var som vanligt eller inte alls!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-03-2009, 19:32
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Stupade redan på första inslaget - Blev helt perplex när jag såg Agnes i en vidunderligt märklig frisyr och en minimal guldig outfit, tappade helt förmågan att lyssna på låten....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 02-03-2009, 15:59
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Sammanfattning av senaste omgången av melodifestivalen: gäääääääsp... d010.gif

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 07-03-2009, 21:43
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

confused.gif -fear-.gif dunno.gif d010.gif help.gif

Vilka låtar.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-03-2009, 21:45
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Mina favoriter gick vidare...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 07-03-2009, 21:55
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Två favoriter i final - Caroline af Ugglas och Malena Ernman!
          Hade gärna sett Lili & Sussi där också, hellre än Sarah DF.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Gita
          Inlägg 08-03-2009, 20:40
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Har det inte varit osannolikt tråkiga och slätstrukna låtar i år med ett LYSANDE undantag nämligen "Snälla ,Snälla" med af Ugglas. Fantastisk låt med fantastisk sångerska! kul att svenska folket äntligen verkar ha upptäckt henne.
          Gita

Citera

19 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 11:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon