Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inomhus igen ..., ...efter övervintringen.
          MariaS
          Inlägg 20-02-2009, 09:33
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (tepa @ 20-02-2009, 09:24) *
          Suck, Flaxss. Så jag ska vattna SÅÅ mycket ! Nu använde jag fjolårs jord som var fuktig. Ingen näring ännu. Men får väl försöka se om det kommer nåt nytt på dom. -cry-.gif Men jag kan ju inte dethär. Kanske jag kan lära mig...

Hälsn Tepa

trostar.gif Det är ju av misstagen man lär, säger de. Dessa blommor är ju inte heller de enklaste att övervintra. Visst får du många råd och tips här, men det är ju ändå dina förutsättningar också som ska spela in. Men när du väl kommer på knepet och lyckas, ja då kommer du vara överlycklig och klarar att övervintra mer än du tror biggrin.gif

Citera
          tepa
          Inlägg 20-02-2009, 09:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Tack, Maria, för din uppmuntran !! smile.gif Jag ger nog inte upp, inte riktigt ännu...

Hälsn Tepa

Citera
          flaxss
          Inlägg 20-02-2009, 09:53
          Länk hit: #23

Gäster

jag brukar ge som råd att VATTNA efter TEMP. det för dom flesta växter är en säker metod att lyckas övervintra sina växter. som ska ha svalt, och desto kallare då desto mindre vatten.

har du 10-15C ska du vattna 10-15gånger under vintern.

sedan har en del växter speciella krav exempel lök och knöl växter och suckulenter vattnas bara sällan till att inte vattnas alls.

Azalea,Myrten är växter som även under vintern ska hållas fuktiga. även vintergröna tropiska växter kan höras till.

och vid omplantering så ska man växter som har vissnat ner vänta med tills nya blad kommer. vattna först och sedan plantera om när nya blad kommer.

Citera
          tepa
          Inlägg 20-02-2009, 11:19
          Länk hit: #24

Medlem

Jo, Flaxss. Jag minns att du skrivit om vattna efter temp tidigare. Men då var vintern så långt liden redan...Har två Änglatrumpetsticklingar och en Pelargonstickling kvar i det där rummet ännu. Tar väl in dom i helgen, vattnar försiktigt och väntar på livstecken (om det nu kommer några). Sen plantera om. Dessa har nämligen inget grönt alls på sig.

Hälsn Tepa

Citera
          tepa
          Inlägg 16-03-2009, 21:24
          Länk hit: #25

Medlem

Hej

Eftersom jag vid dethär laget är ganska så säker på att Kornettblommorna är döda, så köpte jag två nya. Det har gått snart sex veckor sen jag tog in dem och planterade om, men jag kan inte se någon förändring. Vad tror ni ? Borde inte något ha hänt på fem och en halv vecka ? Vägrar ge upp och slänga dem, hoppas någon kan inge mig lite hopp... Visar också bilder på de två nya.

Mvh Tepa
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  l_kplantering_023__Small_.jpg ( 65.66k ) Antal nedladdningar: 19
          Bifogad fil  l_kplantering_004__Small_.jpg ( 40.74k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  l_kplantering_005__Small_.jpg ( 60.39k ) Antal nedladdningar: 17

Citera
          tepa
          Inlägg 08-04-2009, 20:35
          Länk hit: #26

Medlem

Hej

Nu är det kört. Ingenting grönt syns till på mina Kornetter. Det borde ju ha börjat hända något vid det här laget. Eller hur ? Det är väl bara att slänga ? Två månader sen jag tog in dom från vinterförvaringen.

Hälsn Tepa

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-12-2025, 21:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon