Jag har inte läst inläggen i denna tråd, det tar för lång tid - Jo, jag har en snabb bredbandsuppkoppling. Sajten segas ner av, som jag ser det, ”annonser” i kombination med att Odla.nu:s teknik inte anpassas. Odla.nu:s annonsintäkter står i relation till antalet besökare, d.v.s i mångt och mycket i relation till oss som besöker Forumet. Vi biter ihop, av någon anledning, jag kan inte Odla.nu:s historia, kanske drevs sajten inledningsvis av idealister/eldskälar, jag vet inte. Och här sitter vi och har inte mage, kanske p.g.a. historien, att lägga ner eller gå någon annanstans (och för att vi trivs här). Det är lätt att lägga upp ett Forum, jag kan göra det på en eftermiddag, men ingen av oss vill eller har tid. Som sagt, Odla.nu:s annonsintäkter står i relation till antalet besökare. Kan företaget Odla.nu inte lösa serverproblemen och om vi som användare (besökare till sajten) väljer att inte besöka sajten, förlorar Odla.nu i mångt av mycket annonsintäkterna. Om jag drev sajten skulle jag högprioriterat lösa problemet snabbt och korrekt; i första hand med tanke på användarna, i andra hand, om man som Odla.nu bedriver affärsverksamhet (i ett affärsmässigt kort- och långsiktigt perspektiv). Och om Odla.nu inte har den uppfattningen, vill jag säga – Användarna har en smärtgräns, även de inbitna, och de icke-inbitna såsom mig själv. Och (i ekonomiska termer) det löjliga, skrattretande, absurda och allt vad det nu är: Det handlar inte om stora pengar. Och det generar förmodligen flerfalt tillbaka, om det är pengar man prioriterar.
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm. 
|