Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hörn växthus..., Behöver er hjälp med...
          Sussie F-Flower
          Inlägg 20-02-2009, 21:03
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (blomkronan @ 20-02-2009, 20:44) *
          Nu har jag tagit reda på lite om hur luften hittar rätt!! smile.gif inluften (ingången) får man med hjälp av en fläkt, och utgången letar sig luften till själv smile.gif

Mina funderingar går till att sätta en takfläktventil... det var bara priset som satte krokben! hitta några som låg på 1000:- till 1500:- sad.gif men det måste gå att hitta billigare. Utluft-ventiler finns med kallras-skydd, dom var inte dyra däremot runt en hundring var. Sedan behövs det förstås riktiga luckor med auto-armar som stänger och öppnar när det är extra varmt.

Har varit på willab igen naughty.gif eftersom jag inte behöver ett "helt" växthus fråga jag dom om man bara kunde köpa en framsida, och det gick bra... jag ska lämna in mina ritnigar till dom så bygger dom i hop en framsida åt mig smile.gif Frågan är bara VAD det kan kosta ohmy.gif Vi får se...

Bara en fundering: OM man vänder på det hela... och tänker att man skulle ha en enkel och bra PAX-fläkt för utgående luft, (600:-) skulle inte den ingående luften då vara tvingad att ta sig in via den andra ventilationsluckan som är "ingången"...?
          Jo. banne mig, det skulle den! -Precis som i ett badrum!!!

Ojoj! Ska Willab sätta ihop hur du ska bygga? crying.gif Då blir det kostsamt, misstänker jag. Borträknat från grunden och ventilationsluckor (arbetet gör ni väl själva...?) så borde materialkostnaden inte bli högre än 2-3000kr.Inkl trä och glas.

edit: eller ska det vara isoler-glas?

Redigerat av Sussie F-Flower: 20-02-2009, 21:05

Citera
          blomkronan
          Inlägg 20-02-2009, 21:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (Sussie F-Flower @ 20-02-2009, 20:04) *
          Hur går det med "planerna"?

blink.gif Ena dagen tänker jag på att bygga "golv" andra dan vill jag gräva ur lite så jag kan få takhöjd inne i växthuset. Vill ju inte bygga för högt då det kan sticka i ögonen på folk då dom går förbi på gångvägen.
          Jag har ringt till byggnadsnämden och pratat med dom...
          Byggreglerna säger ju att man får inte bygga närmare än 4 meter från tomtgräns!!! g.gif Var ska jag då ställa mitt växthus då det är 7 meter mellan tomtgränserna confused.gif Gubben på byggnadsnämden sa att jag fick bygga om det symitrerar med omgivningen... och inte sticker UT förmycket...

Så fort det börjar bli mildare ute ska jag börja med det jag kan börja med:) Jag kan ju bygga i hop stommen, innan grunden. Den kan man ju lyfta på plats sen när grunden är lagd...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-11-2025, 13:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon