Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på prydnadsträd
          Elendil
          Inlägg 26-02-2009, 11:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 20 896

"Trädkramaren" kommer i em och ska titta på mina träd och vilka som kommer att behöva beskärning osv. Jag har en gammalt syrénträd som är i stort sett dött, hade endast två blommor förra året och de flesta grenarna är torra som fnöske. Så min plan är att de tar bort syrénen.

Nu skulle jag vilja ha tips på prydnadsträd som jag kan plantera där istället. Jag har redan i trädgården körsbär, plommon och äpple så jag vill inte ha mera frukt/bär träd. Funderar lite på japansk lönn, men mamma och pappas träd som de planterade för något år sedan verkar inte må så bra och jag vet inte om det är jordens fel.

Det finns ett träd med jättevackra rosa blommor som jag glömt bort namnet på som verkar trivas i den här jorden.

Det ska stå på framsidan där det inte är så mycket gräsmatta och eftersom min trädgård är ganska liten så vill jag att trädet inte ska bli för stort. Söderläge på Öland.

Tips?

--------------------
          S*Sprattelkattens Ragdoll

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 09:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon