Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Tänkte vi kunde visa bilder på våra smultronsådder i denna tråd Så här ser mina plantor ut som jag sådde i början på Januari DSCN2042.JPG ( 180.26k )
Antal nedladdningar: 64 DSCN2043.JPG ( 157.28k )
Antal nedladdningar: 58
DSCN2044.JPG ( 173.1k )
Antal nedladdningar: 59 DSCN2045.JPG ( 167.12k )
Antal nedladdningar: 56
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626
Jag har ungefär samma storlek på min jordgubbsplanta som jag plantera i fjol Jag hade en som växte på bättre, men den dog under övervintringen. Chili och jordgubbar verkar vara växter som inte gillar mig särskilt mycket
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Åh…jag mitt pucko fattade inte att smultronen skulle skolas ut ”tussvis” !
Här har jag mycket ordentligt bredskolat plantorna en och en och jag tyckte att 15 stycken skulle räcka till en ordentlig kant i den rabatt jag tänkte ha dom .
I stället för 15 blir det nu kanske bara 3 plantor om de ska sättas ihop .
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
nämen vaddå 3 som ska sättas ihop mina gula var svåra och endast 2 ser ut som små plantor nu...
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Fast jag har alltid (sår smultronplantor varje år nästan...) skolat mina en och en, och det blir fina plantor med bär redan första säsongen när man sår så här tidigt. Så du får nog din kant Anki
Medlem
Antal inlägg: 649
Medlem nr: 14 539
Men hallå, man skolar dem alltså tussvis som ni säger. Jag som var så glad att jag fått iaf 5 av mina jordgubbar att gro alls och trodde då att det blev iaf fem plantor
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Tack Eva …..Hoppet om en snygg och ätlig rabattkant vaknade igen.
Även hoppet om att man kanske inte är helt "puckad" vaknade
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
Antal inlägg: 94
Medlem nr: 15 232
Jag har sått smultronfrön och har dem just nu inne i ett skåp eftersom de ska gro i mörker. Nu har de börjat kika upp så smått. Inga blad eller så, men kikar upp i alla fall. Min fråga är när ska man ta ut dem ur skåpet så att de kommer ut i ljuset?
Medlem
Antal inlägg: 68
Medlem nr: 22 797
Finns det jordgubbsfrön och smultronfrön!?
Jag har tagit sticklingar från min granne och planterat två och två. Förutom stora plantor, de kan stå ensamma... men det är över 100 plantor!! Detta är jordgubbar. En dansk variant. Ska bli spännande att se resultatet!
Fungerar smultron som jordgubbar? Att man kan ta sticklingar av befintlig planta?
Jag ska ner och vattna nu...och bereda marken för ännu fler exemplar!
--------------------
Nässjö, zon ??. Frilansande trädgårdsmästare till hyreshuset där jag bor.