Jo... jag har en liten fundering.. eller stor för mig.. i fjol så gjorde jag om på min baksida och gjorde då 2 rabatter. En på vardera sida om altantrappen kan man säga. Nu är det ju så att på ena sidan om trappen dvs i den ena rabatten så är det knappt någon sol. Bara tidigt på förmiddagen å fram till 11 tror jag, så jag vet inte vad jag ska ha i den. I den andra är det sol mesta dels av dagen fram till 3 / 4 iaf så den har jag inga problem med. Är det någon som kan ge mig några tipps på vad jag kan ha i den skuggiga? För tillf så är den helt tom, har satt lite lökar där till våren, men inget annat! Vore ju kul om även den kunde vara lite fin i sommar.
Sen har jag ju en balkong på huset som är lite i samma problem. Den ligger mot baksidan och är inglasad så på sommaren är det ju skitvarmt där. Försökte att ha det som ett litet växthus i fjol, men det visade sig bara vara varmt och för lite sol så det var ingen bra ide... Vad kan jag ha där då mån tro? Det är sol där från morron till lunch, men som sagt väldigt varmt! Kan jag ha kryddor där kanske??? Eller funkar det bara med grönväxter å palmer? Ska inreda med en liten mysig sitthörna och göra 2 hyllor att ha något fint på. Hängmöjlighet finns ju också...
Hoppas att jag inte babblat på för mycket, och att någon kan hjälpa mig med mitt problem. Kan fixa bilder om det skulle behövas!
// Sofia