Hej allesamman!! Det var länge sen sist, men nu börjar det klia i fingrarna och har redan varit ute och grävt lite. Det känns verkligen att man vaknar till liv igen och alla projekt ska just ske iår!
Jag bor i vackra härliga Skåne, i härliga Fyledalen. Nu till mina funderingar.. Vi har instängslat vår trädgård, hade besök av vildsvin några gånger som bökade upp hela trädgården. Innanför stängslet är det väl inga problem att få rensat - men jag får in alla möjliga hemska sorter från skogen. Jag har fått massor av lammull av bonden som klippte sina får och skulle slänga ullen och då slog dig mig att om jag täcker med ull en bit utanför staket borde det väl hålla ogräset borta från min trädgård.
Låter det genomförbart? Ska även kolla om detta kanske kan hålla sniglarna i skogen också! Tänkte passa på nu innan ogräset har börjat att växa så kanske jag slipper rensa i skogen också.
Hör av er! Jag lovar att återkomma om det funkar. Kan ju bli ganska snyggt också - fåren var både svarta och vita.
Ulla-Maija
|