Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Försäkring man måste tacka nej till
          Pius
          Inlägg 09-03-2009, 07:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

För ett tag sedan damp det ner ett brev från Handels, där jag är medlem. Det stod något om försäkring... -Det tar jag och läser sen, tänkte jag.

Sen blev brevet liggande på datorbordet tills nu på morgonen. -Äsch, jag får väl läsa eländet, tänkte jag. Och det var ju en evig tur för under en rubrik som hette "Tacka inte nej" stod det att om man inte skickade in en svarskupong, kryssade i "nej tack-rutan" så innebar det att jag tackade ja till försäkringen. confused.gif

Så nu har jag läst avigt och rätt, inte så lätt tidigt på morgonen och jag är jättetrött, men trots det så tycker jag kanske inte det är en sån jättebra försäkring. Men vad vet jag, tycker det här med försäkringar är ursvårt.

Det är en sjuk- och efterlevandeförsäkring som innebär en ersättning på 1 200 kr i månaden i högst 1 år fr o m den 361 sjukdagen. Ersättning med engångsbelpp på 30 000 kr (i broschyren står de diagnoser som ger rätt till ersättning inkl vad som inte gör det, dödsfall 110 000 kr, barns dödsfall 21 400 (fast jag har inga ungar).

Kostar 105 kr i månaden.

Vad säger ni? Är det här något som är jättebra att ha? Jag är arbetslös så för mig är 105 kr inget som jag betalar bara sådär.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon