Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Flytta perenner, lökar och träd, Behöver lite råd...
          pisanggoreng
          Inlägg 09-03-2009, 14:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

Hej,

Jag ska göra en ny uteplats nu under den tidiga våren är det tänkt, och behöver då flytta på ett gäng perenner, vårlökar, någon ros och faktiskt ett litet träd (rosenmandel). Flytten behöver ske inom de närmaste två veckorna. Det känns lite tidigt, men det får bära eller brista. Frågan är om det är bäst att flytta växterna till en tillfällig rabatt (pallkrage) där de får stå tills den nya rabatten är färdig (om en månad kanske), eller om jag ska gräva upp dem och sätta dem i krukor (och ev. förvara dem i växthuset i väntan på rabatten)?

Vad hade ni gjort? Några fler råd inför flytten..? Jag bor i zon 1 på Skånes västkust och förväntar mig inte speciellt många fler minusgrader.

Ett par bilder på området finns i min blogg här: http://blogg.dalang.se/?p=554&lang=sv-se (rulla ner en bit).

Tack på förhand!

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 09:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon