Fröna är skickade idag

. Vi sår 1 april.
Jag har skickat med följande beskrivning:
Rosmarins Busfrön
Vi sår båda fröna 1 april.
Busfrö 1: Täck fröna med ett tunt lager jord och täck gärna över sådden med plast. Gror efter 14-21 dagar.
Det här är frön som är lätta att odla. Är MYCKET vanlig i Frankrike. Man ser dem överallt här nere under sommarhalvåret.
Busfrö 2: Sås i separata småkrukor eller mycket glest då rötterna är mycket känsliga vid omskolning. Täck over fröna tunt och ställ sådderna i rumstemperatur(20°) .
Det här är ett utmaningsfrö. Jag har aldrig provat att fröså den här växten innan, men har läst att det ska gå bra på många olika ställen på nätet. På en del ställen sägs det att den tar lång tid på sig för att gro och på andra att den gror snabbt och lätt. Jag har läst att den kan blomma redan samma år och jag har också läst att den kan ta tre till fyra år på sig innan blomning… Dvs svårt att veta vad som verkligen gäller. Överallt sags dock att den kan men behöver INTE stratifieras samt att rötterna är mycket känsliga.
Jag vänder mig nu till världsmästargänget i fröodling, visst ska vi väl testa detta?
Lycka till!