I december flyttade vi in i vårt radhus och planen var att låta trädgården vara det första året, men desto mer vi närmar oss våren blir det svårt.
Till mitt problem
De tidigare ägarna hade belamrat (ja, jag kan nog inte beskriva det på något annat sätt) hela trädgården med buskar, buskar och åter buskar.
Enligt grannarna hade de storrensning före försäljningen och då har de plockat bort och "beskurit" massor, men ändå finns det massor med buskar kvar.
Jag har inte mycket kunskap om trädgård, framförallt inte buskar, så jag skulle uppskatta er identifieringshjälp.
Precis utanför dörren står denna. De förra ägarna (-s barn) har medgivit att de beskurit den utan att kunna något, och jag kan inte hitta några knoppar alls. Kan de ha tagit död på den? Vad är det för buske?
buskage3.jpg ( 148.19k )
Antal nedladdningar: 101De här buskarna finns det massor av, de står längs med hela planket i två rader. Vad är det?
buskage2.jpg ( 199.7k )
Antal nedladdningar: 74I foten av valvet har vi två stycken Humlebuskar som slingrar sig (den vet jag att jag ska klippa ner nu), men bredvid på båda sidor står också denna buske. Den är jättetrasslig. Är det också humle? Eller vad är det?
buskage1.jpg ( 197.51k )
Antal nedladdningar: 72Uppskattar ert kunnande och hoppas på hjälp.
/Sara i Malmö