Min lilla trädgård skall i år få en underbar rund form i sin huvuddel. I planen ligger också att ge trädgården ett tak eller lite höjd. Mitt i blickfånget kommer det att stå en solig rosenport som leder längre in till en hemlig dold del av trädgården.
Min trädgård går i vitt, vitt, vitt, silver och blått. Å så grönt, så klart! Älskar vitt och grönt! Kring, eller vid sidan av rosenporten skall det stå en makalös buxbomhäck som jag hittade på min pappas stora skogstomt. Den ser ut som den är planterad för tusen år sedan och är hög, smal och delikat småbladig. Aldrig klippt. Å tänk! Jag skall få den! (Han är snäll!) I närheten av porten växer också en stor magnolia som sträcker sina silvriga grenar långt ut och har stora mörkgröna blad. Sedan vet jag inte vad jag skall ha under rosenporten.....
Nog tjafsat. Nu till rosen och anledningen till inlägget: (vill bara sätta er i stämning.)
VILKEN ROS VILL DU TIPSA MIG OM? På soligt, varmt, skyddat läge zon I
SÄKER PÅ ATT JAG VILL HA: Klätterros Problemfri Lång blomningstid ELLER (i andra hand) ytterst vackert växtsätt (tycker de flesta rosor ser ut som skräp när de är nakna)
OSÄKER PÅ: Rosa eller vit (resten av trädgården är i stort sett vit, blå, silvrig) Småblommig eller storblommig....
Tusen tack på förhand alla som tar er tid att läsa och kanske tipsa! KRAM
|