Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901
För ett antal år sedan blev det ett fasligt liv i tidningarna, och det med rätta, att fiskare på Réunion Island, utanför Afrika någonstans, använde levande hundar och katter som hajbete. Jag har för mig att det var en skröna men nu börjar jag bli osäker då jag fick ett mail om det från en bekant.
Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009
Klart det var äkta. Vill man ha fisk får man inte vara fin i kanten
Ha ha, var det någon moderator som plockade bort bilden? Naturligtvis var den bilden ett fotomontage, inte skulle man fästa kroken så om man skulle agna med en hund. Läpparna skulle ju rivas sönder på en gång och agnet gå förlorat. Det hela är en skröna, det var med döda hundar som dom plockade upp längs vägkanterna dom agnade.
Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901
Tack för länken Huggorm. I länken så skriv det lite om att det möjligen kan finnas enstaka som använder levande djur som bete, förutom fisk då men den uppblåsta historien är en bluff, och jag borde ha insett det när The Sun var inblandad så starkt i spridningen av den falska informationen.
Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36
Jag minns andra vedervärdigheter Nånstans på den Iberiska halvön satt man Dalamatiners i grenklykor efter avslutad jakt, så att dom kvävdes! sant eller skröna?
och någonstans kastade man hundar från torn....
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987)
Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51
CITAT (Ralf @ 15-03-2009, 14:51)
Jag minns andra vedervärdigheter Nånstans på den Iberiska halvön satt man Dalamatiners i grenklykor efter avslutad jakt, så att dom kvävdes! sant eller skröna?
och någonstans kastade man hundar från torn....
Ralf, jag minns att det dödas hundar för att dom har fel färg...fel färg på hundarna.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.
Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.