Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu är rosorna beställt, skickade iväg min beställning till Koggens rosor
          Ezereht
          Inlägg 21-03-2009, 19:55
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

mm mina plantskolor som jag kallar dem vill gärna man förbeställer om man vill ha något utöver standardsortiment, och då får man inte ens veta vad det kostar förän dom kommer. Min beställning där uppe är i alla fall till en plantskola i Boden som trodde dom skulle kunna ta hem rosorna åt mig.

Det är väl kanske så att många inte vet att det går att odla rosor här uppe förutom Hansa/Finlands vita ros/Tornedalsrosen. I allmänna trädgårdsfolket menar jag, och då tar inte plantskolorna hem det. Eller att det ska vara så "svårt" med rosor. Jag hade inte heller en aning om att utbudet var så stort förän jag började vara här smile.gif Om det är svårt vet jag inte ännu, jag lär väl märka om jag tagit mig vatten över huvudet.

Men jag har minsann i min tur frestat en av mina grannar naughty.gif och Smultronstället som fick nya ägeare från Tyskland i fjol har också börjat lite försikigt ta hem lite fragilare saker. Det var där jag köpte Awakening i fjol.
          Sen har jag handlat från Ö-vik och Kalix. Men vi pratar ju avstånd... man kör ju inte till Kalix 35 mil för en ros utan att ha ett annat ärende. Till Boden ska jag på utplacering i maj så jag får ta dom på tåget wink.gif

Redigerat av Ezereht: 21-03-2009, 20:12

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera
          Kajsa
          Inlägg 22-03-2009, 17:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Kruxet med Handelsträdgårdarna är att man inte vet vad dom säljer för rosor förän man står där, det är där impulsköpen kommer. Nätets ros shopping är överlägset, man kan läsa på om rosorna först, tänka ut platser, kolla bilder, prata med rosvänner innan köpen.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-11-2025, 07:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon