Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Porslinsblomma (Hoya carnosa) & självvattnande kruka?
          @sa
          Inlägg 17-03-2009, 10:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 21 652

Jag har ett problem med en porslinsblomma och ska beskriva förutsättningarna. Jag har ärvt en stor praktfull gammal porslinsblomma (minst +50 år) som jag ärvt efter min pappa. Jag kan inte ta hem blomman, då nog vare sig min sambo eller jag klarar en till blommande porslinsblomma sad.gif så jag har funderingar på att flytta den till ett fritidshus, där vi är ca en gång i månaden. Som det är nu så har blomman blivit lite härdad, de senaste fyra månaderna, den har blivit vattnad en gång i månaden (och vattningen medan pappa levde var det nog lite si och så med också...) men hur länge klarar den att ha det så sparsamt med vatten? Inomhustemperaturen i huset när vi inte är där är runt 10-11 grader. Jag har funderingar på om självvattnande kruka skulle vara ett alternativ, men jag har dålig erfarenhet av dessa krukor då de blommor (aldrig porslinsblommor) som jag tidigare har planterat i sådana, har det gått dåligt för... Det känns som om det skulle bli för mycket vatten för porslinsblomman att planteras i en sådan.
          Vad tror ni? Har blomman möjligheter att överleva, med fortsatt sparsam vattning och i ett relativt kallt hus?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 21:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon